עומסים ברכבת הקלה (צילום: שלומי הלר)
עומסים ברכבת הקלה (צילום: שלומי הלר)

המחדל ברכבת הקלה בעידן הקורונה: צפיפות וסכנת הדבקה

מעקב "כל העיר": הצפיפות ברכבת הקלה נמשכת למרות סכנת הקורונה; במשרד התחבורה עדיין מנותקים מהמצב בשטח: "הרכבת פועלת בתדירות מלאה; נסיעה בין תחנה לתחנה נמשכת דקות ספורות בלבד"

פורסם בתאריך: 1.12.20 07:23

בצל העלייה בשיעור המאומתים לנגיף הקורונה והחלטת משרד התחבורה לאפשר להעלות את מכסת הנוסעים בתחבורה הציבורית מ-50 אחוזים ל-75 אחוזים, בדיקת "כל העיר" השבוע חושפת את המצב העגום ברכבת הקלה.

הצפיפות והעומסים המוכרים לנו מהתקופה של טרום משבר הקורונה חזרו במלוא העוצמה, כאשר חרף הטענות על הגברת התדירות הקווים של הרכבת המצב נותר בעינו, ומי שמשלם את המחיר – אלו הנוסעים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בשיחה עם "כל העיר" אומר יוסי סעידוב מייסד ארגון "15 דקות" כי "הצפיפות בתחבורה ציבורית בכלל וברכבת הקלה בפרט היא בלתי נסבלת ומבזה את הנוסעים. לא הגיוני שפוליטיקאים הנוסעים ברכבי שרד מסכנים בצפיפות ובהדבקה את הנוסעים בתחבורה הציבורית. במקום להגביר את האכיפה ראוי שמשרד התחבורה יגביר את התדירות".


עומסים ברכבת הקלה (צילום: שלומי הלר)

עומסים ברכבת הקלה (צילום: שלומי הלר)


כפי שפורסם לפני שבועיים ב"כל העיר", גם באוטובוסים בירושלים נרשמת סכנת התפשטות הקורונה – באוטובוסים רבים מצטופפים נוסעים מעל המותר בהגבלות. לפי הנחיות משרד התחבורה האוטובוסים והרכבת הקלה נדרשים לשמור על כללי התו הסגול – עטיית מסיכות לאורך כל הנסיעה והגבלת מספר הנוסעים ל-75 אחוזים, עם העדפה לפתיחת חלונות בזמן הנסיעה.

במשרד התחבורה מגיבים לטענות ומוסרים כי תדירות הרכבת הקלה תוגברה, אולם, כאמור מהלכים אלו אינם מספיקים – הצפיפות בתוך הקורונות עלולה להוביל להתפשטות של מגפת הקורונה.

ממשרד התחבורה נמסר לפניית "כל העיר" כי "משרד התחבורה רואה בתחבורה הציבורית צורך חיוני לטובת משתמשי התחבורה הציבורית ופועל לספק שירות מלא לנוסעים. הרכבת הקלה פועלת בתדירות מלאה ולאחרונה אף תוגברה. משרד התחבורה פועל בהתאם להנחיות משרד הבריאות, ומאפשר לנוסעי התחבורה הציבורית שימוש בטוח תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות הכוללות בין השאר עטיית מסיכה ושמירת מרחק. כמו כן תוגברה תדירות הרכבות בשעות השיא בין 7:00 בבוקר ל- 18:00 בערב כדי להגביל הקיבולת ולאפשר שמירת מרחק".


עומסים ברכבת הקלה (צילום: שלומי הלר)

עומסים ברכבת הקלה (צילום: שלומי הלר)


עוד נמסר ממשרד התחבורה כי "לרכבת הקלה דלתות רבות המאפשרות, כניסה ויציאה מהירה של נוסעים ותחלופת אוויר תכופה. יתרה מכך, המרחק בין תחנות הרכבת הקלה אינו גדול, ונסיעה בין תחנה לתחנה נמשכת דקות ספורות בלבד, כך ששירות הנוסעים בתוך הרכבת קצרה".

מחברת סיטיפס, מפעילת הרכבת הקלה בירושלים, נמסר כי "סיטיפס פועלת לכל אורך התקופה בתיאום מלא עם משרד התחבורה ובהתאם להנחיות משרד התחבורה ומשרד הבריאות".


 הצטרפו לקבוצת הוואטאספ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. עכ

    יש לי חדשות מרעישות – גם לפני הקורונה היה צפוף, בעיקר כי 20 קרונות עמדו מושבתים, או בתיקון.

    סייטיפס חובבת הקנסות היא האשמה, ויש לנו עוד שנתיים לבלות איתה לפני שהזיכיון יעבור לבאה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פשוט מחפיר. אנשים מבוגרים, עם שיער לבן (=קבוצת סיכון) נאלצים להצטופף כך, אף מול אף. מירי רגב הביתה!

  3. אפרת אסף

    ברור מהתגובה שבמשרד התחהורה לא נוסעים באכבת הקלה. החלונות בה אטומים והנסיעה לא בהערח קצרה. אנשים נוסעים יותר מתחנה אחת!

  4. רינת

    "הקורונה" לא יותר מסוכנת מהשפעת ומהרינו וירוס. תפסיקו ללבן את ההיסטריה. תמיד היו וירוסים ואנשים נסעו בצפיפות. והייתי תחלואה ואף אחד לא זעק גוואלד

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר