הדמיה של הארכת מנהרת צה"ל - מבט מצפון (הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה)
הדמיה של הארכת מנהרת צה"ל - מבט מצפון (הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה)

התוכנית שתחלץ את נהגי צפון העיר מהפקקים: אושרה הארכת מנהרת צה"ל

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה אישרה את התוכנית להארכת מנהרת צה"ל ב-1.2 ק"מ צפונה. עלות הפרויקט - כ-460 מיליון שקלים

פורסם בתאריך: 2.12.20 16:11

התוכנית להארכת מנהרת צה"ל צפונה יוצאת לדרך. ביום שלישי, 1.12, הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה בירושלים החליטה לאשר את פרויקט הענק להארכת המנהרה ב-1.2 ק"מ צפונה. אורכה של המנהרה כיום עומד על כ-500 מטרים. עלות התוכנית מוערכת בהיקף של 460 מיליון שקלים.

במסגרת התוכנית, כך נמסר מהוועדה, תתאפשר יציאת כלי רכב מהמנהרה לצומת חיל ההנדסה והנביאים, יציאה שקיימת כבר היום. יציאה נוספת תתאפשר באזור המלונות לממשיכים צפונה. תשתית המנהרה תגיע עד לאזור המלונות – שדרות בר-לב ורחוב ואן פאסן.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בוועדה מדגישים כי מטרת התוכנית היא להקל על עומסי התנועה, שנוצרים באזור צומת חיל ההנדסה והנביאים, כתוצאה ממעבר הרכבת הקלה, שלגביה, במקטע זה נרשם היעדר תעדוף תנועתי, שמוביל לעיכובים ולהארכת הנסיעה.

כפי שפורסם ב"כל העיר" באוקטובר 2018, הוועדה המחוזית אישרה להפקיד את התוכנית כבר לפני למעלה משנתיים, לאחר שבוצעו בה תיקונים תכנוניים ושמיעת ההתנגדויות בוועדה. בין המתנגדים, הכנסייה הפטריארכלית הלטינית בירושלים, כך כפי שדווח ב"כל העיר" בדצמבר אשתקד, שטענה לשיטתה כי הקרקעות שהוקצו לטובת הארכה והרחבת המנהרה שייכות לכנסייה וכי היא מסרבת להפקיען. כמו כן, נטען בעתירה שהגישה הכנסייה כי "לא נבדקו השפעות החפירה על המבנים הסמוכים, שגם חלקם בבעלות הפטריארכיה".



לאחר אישור התוכנית בוועדה, ששואפת להביא מזור לנוסעי הרכבת הקלה, הולכי הרגל וציבור הנהגים גם יחד, אמרה מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון שירה תלמי-באבאי: "התוכנית נחוצה לייעול התחבורתי באזור מרכז העסקים הראשי (מע"ר) וצפון העיר, ותאפשר את ייעול המערך התנועתי ובפרט מערך התחבורה הציבורית ותדירות קווי הרכבת הקלה, דבר התואם את המגמה העירונית לשיפור התחבורה הציבורית ותנועת הולכי הרגל באזור מרכז העיר. התוכנית תאפשר גישה נוחה לאזור ותחזק בין היתר את הקישוריות תוך שמירה על אופי האזור, צביונו וייחודו, דבר אשר יאפשר למבקרים רבים יותר לפקוד אזור ייחודי זה וליהנות ממנו".

ראש העיר משה ליאון מוסר כי "מדובר בצעד נוסף במהפכה התחבורתית שמקדמת עיריית ירושלים בעיר. זו תוכנית חשובה מעין כמוה עבור ירושלים, כזו שתייעל את מערך התנועה ותקל על הנוסעים בה. נמשיך לקדם ולפתח את התשתיות בעיר".


 הצטרפו לקבוצת הוואטאספ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר