הדמיית המגדלים במגה-פרויקט בכניסה לעיר, הדמיית תוכנית מתחם מעון ראש הממשלה (הדמיות: באדיבות הפרויקט הכניסה לעיר, רם כרמי אדריכלים ועדה כרמי-מלמד אדריכלים)  

הכניסה לעיר: הפארסה סביב בניית מעון ראש הממשלה החדש

בשל החשש הביטחוני: ל"כל העיר" נודע כי המדינה, שמקדמת את בניית מעון ראש הממשלה החדש, הגישה התנגדות לוועדה המקומית נגד היקפי הבינוי של המגדלים במגה-פרויקט ברובע הכניסה לעיר

פורסם בתאריך: 17.12.20 07:48

בצל חוסר הוודאות בנוגע למיקום שבו ייבנה מעון ראש הממשלה החדש בקרית הממשלה, המדינה הגישה בשבוע שעבר התנגדות לוועדה לתכנון ולבנייה בעיריית ירושלים נגד תוכנית המגדלים במגה-פרויקט בכניסה לעיר. הסיבה – החשש הוא כי מיקומו של מעון ראש הממשלה סמוך למגדלים רבי קומות, עלול להוביל לבעיות ביטחוניות קשות.

אליהו לוי, מנהל תחום מחוז תל אביב והמרכז במינהל הדיור הממשלתי הכפוף למשרד האוצר, כתב בהתנגדות שהוגשה לוועדה בין השאר כי "התוכנית משנה בין היתר בינוי במגרש הסמוך למתחם אלמוג (מעון ראש הממשלה), כדוגמת מגרש D, ומתחם הביטוח הלאומי. לאור רגישותו הביטחונית של הפרויקט", מציין לוי ומוסיף: "יש להבטיח כי המגרש המיועד יאובטח בצורה אופטימלית ".

לוי מוסיף וטוען כי "הגדלת הקומות ותוספת השימוש למגורים, וכן תוספת מסחר בסמוך למתחם, תשפיע על היקפי האבטחה הנדרשים למתחם".


עדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כפי שפורסם ב"כל העיר", מתחם משרד ומעון ראש הממשלה החדש ממוקם בין הרחובות שדרות יצחק רבין, שדרות הנשיא השישי ורחוב העלייה, מצפון למשרד החוץ וממערב למשרד מבקר המדינה וחניון הלאום. גובה הבנייה המתוכנן במתחם צפוי לנוע בין חמש לשמונה קומות, בדומה לבינוי העירוני שמקיף אותו. כמו כן, התוכנית כולה מתפרסת על שטח של 33 דונם, כאשר המתחם כולו יוקף בגדר בנויה לאורך שדרות רבין ושדרות הנשיא השישי, וברחובות הסובבים יינטעו שדרות עצים. עלות התוכנית, שנאמדה תחילה בכ־650 מיליון שקל, חצתה את רף המיליארד שקלים


רובע הכניסה לעיר (הדמיה: חברת עדן, TOPOTEK 1)

רובע הכניסה לעיר (הדמיה: חברת עדן, TOPOTEK 1)


התנגדות המדינה יש לציין, מתעוררת כעת באופן מוזר ותמוה, שכן, לפני כ-3 חודשים, במהלך חודש ספטמבר, הודיע סמנכ"ל ביטחון וחירום במשרד ראש הממשלה אלון חילווה במהלך דיון בכנסת, כי נמצא מקום חליפי למעון ראש הממשלה במקום המעון המתוכנן במתחם אלמוג בקרית הממשלה בירושלים. הסיבה לשינוי המיקום הוסבר במהלך הדיון בכנסת היא בעיות ואתגרים ביטחוניים שנבעו בין השאר מתחנת רכבת קלה המתוכננת לקום בסמוך למתחם.

אולם, בהתנגדות שהוגשה לוועדה המקומית לתכנון ולבנייה נגד תוכנית הבינוי ברובע הכניסה לעיר, עולה כי המדינה לא זנחה את התוכנית להקמת מעון במתחם אלמוג. זאת חרף ההסתייגות של משרד ראש הממשלה מהתוכנית, והחשש כי תוכנית הבינוי ברובע הכניסה לעיר תעבור שינויים תכנוניים לשווא.

במענה לפניית "כל העיר" נמסר ממשרד ראש הממשלה כי "משרד ראש הממשלה בוחן חלופה מתאימה למיקום הפרויקט אשר תובא לאישור הגורמים הרלוונטיים".

ממינהל הדיור הממשלתי במשרד האוצר נמסר בתגובה: "ההתנגדות נובעת משיקולים מקצועיים. כל חלופה מוצעת טעונה את אישור הקבינט הביטחוני".


 הצטרפו לקבוצת הוואטאספ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. סעד סעד

    יפה מאוד לעיר הבירה של מדינת היהודים של מדינת ישראל היקרה אמן

  2. אזרח שאיכפת לו

    הפיתרון בבניית המעון החדש ,עדיף על החלופות האחרות . בבלפור המיקום גורם למיטרד כמקום מרכזי
    וצומת דרכים העמוס בתנועה ולסבל מיתמשך לתושבים ולניקלעים לאזור (+ הפגנות ).החיסרון
    הינו בתקציב הענק הנידרש לבניית האתר ומיתקניו.
    לא זו העת לממש תכנית שכזו ,בעוד העם סובל
    קשות מהשלכות הקורונה והרס הכלכלה . כשישנם
    מיליון מובטלים ,הממשלה נידרשת לקצץ בהוצאותיה.

  3. יובל אמינוף

    כל דבר שעוצר את הבנייה המטורללת והמושחתת של העירייה לגובה מבורך.

  4. אמנון חוצה עפולה יום טוב

    בוקר טוב אדוני ראש הממשלה אני רוצה לומר לך היות וחברי הכנסת בנת וגדעון סער וגנץ מקנים בך הם רוצים שתיפרוש ובנט אמר אני לא אשב אם נתניהו ועתה הוא רוצה להיות ראש ממשלת ישראל כל עוד שהוא לא יודע מה לעשות והוא אמר שהוא יחזיר את שלושת הנעדרים וגם אתה אמרת ולא החזרתה ולעתה הם רוצים לקבור אותם בישראל אילו אני הייתי שר הביטחון לא הייתי נותן להם חיסונים ומנטק להם את החשמל ולא נותן להם אוכל עד שהם היו מחזירים את נעדרים

  5. אמנון חוצה עפולה יום טוב

    אדוני ראש הממשלה אם אתה רוצה שיבחרו בך תחזיר את הנעדרים היות ותלו מודעות נה לא לבחור בביבי עד שהוא יחזיר את הנעדרים בעפולה בכרמיאל ובחיפה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר