בית כנסת בבניין מגורים, הבניין ברחוב אדם (צילום: פרטי)
בית כנסת בבניין מגורים, הבניין ברחוב אדם (צילום: פרטי)

כולל נפתח ללא היתר בבניין בארמון הנציב: הדיירים פתחו במאבק

כבר כשנה וחצי שכולל ובית כנסת פועלים באין מפריע ללא היתר בדירה בבניין מגורים בארמון הנציב - כעת דורשים הדיירים מהעירייה שתפעל לפינויים

פורסם בתאריך: 23.12.20 15:00

כבר כשנה וחצי שפועלים בדירה בבניין מגורים ברחוב אדם בארמון הנציב כולל ובית כנסת, שהוקמו ללא היתר. כבר לפני שנה וחצי הדיירים התלוננו על כך לעירייה, וכעת, לאחר שפעילות הכולל ובית הכנסת לא הופסקו – הם יוצאים למאבק.

בעצומה שפורסמה לאחרונה והופצה בין תושבי השכונה תחת הכותרת – "עצומה כנגד הפעלת כולל ובית כנסת בבית פרטי", נטען בין השאר כי "ברחוב אדם 20 פועל מוסד ללא רישוי המפעיל כולל ובית כנסת למבוגרים, ומרכז לילדים ונוער. למקום מגיעים בכל יום מעל 20 איש בכל גיל, כולל מספר ילדים ונערים".


עדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


עוד נכתב בעצומה: "אנחנו השכנים, הדיירים ובעלי הדירות מרחוב אדם הגרים בסמיכות למקום, דורשים שהרשויות יפעלו באופן מיידי להפסיק את הפעילויות של הכולל/בית כנסת/בית נוער במקום. נושא זה דחוף ביותר מאחר שהמפעילים של הכולל ובית הכנסת מפרים את החוק יום יום".

בתלונה שהוגשה לאגף רישוי עסקים בעיריית ירושלים ב-2019 טוענים המתלוננים בין השאר כי "מדובר בדירה פרטית בבית משותף שמיועד לשימוש מגורים בלבד – לא לשימוש מסחר או שימוש למוסד על פי תוכנית תב"ע, רוב מוחלט של בעלי הדירות בבניין מתנגדים לשימוש הדירה כבית כנסת, וסובלים מתנועה מיותרת, אי נוחות ופגיעה באיכות החיים".

בשיחה עם "כל העיר", דוחים בעלי הנכס את הטענות ואומרים בין השאר כי "גרים שם שלושה בחורים, שלומדים בסלון, רוב הבניין הזה למעשה שלנו, חמש דירות מתוך שמונה. אנחנו לא מזיקים ולא מפריעים לאף אחד, להפך, אם יש משהו שהוא לא בסדר הם לא צריכים לפנות לאנשים, הם צריכים לפנות אלינו קודם כל. עד עכשיו לא פנו אלינו. אין לי כוונה לריב עם שכנים ולעשות להם בלאגן, טיפת רעש אין שם, בהתחלה היה בלאגן, מלא ילדים, היום זה אחרת לגמרי".

יו"ר האופוזיציה במועצת העיר עופר ברקוביץ (התעוררות), שנרתם לסייע לדיירים מוסיף ומדגיש כי "תושבי השכונה פנו פעמים רבות לעירייה אך נותרו ללא מענה. ככה לא מתנהלת עירייה השומרת על החוק. משה ליאון שנבחר בידי קבוצה אחת, בוחר להתעלם מתלונות התושבים ולפגוע בהם, בירושלים אפשר לחיות יחד, זה כוחה של העיר הזאת. על מנת שזה יקרה צריך לכבד את כולם, לכבד את החוק ולמצוא פתרונות שאינם בהשתלטות או בקביעת עובדות בשטח ללא תיאום. נשבעתי להילחם על ירושלים של כולם, על היכולת של כלל המגזרים לחיות פה עם ביטחון קהילתי וזה מה שנעשה. אם ירושלים לא תהיה של כולם היא פשוט לא תהיה ירושלים".

במענה לפניית "כל העיר" נמסר מהעירייה בתגובה: "הנושא מוכר ומטופל על ידי הפיקוח על הבנייה ונמצא בהליך בלשכה המשפטית".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת12"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

18 תגובות
  1. אוהב מסורת

    זה נשמע כמו אוי יו יואי .כמה בתי בושת נפתחים בלא התר והכל בסדר .חשבתם אולי שצריך לתת פתרון לילדים האלה או רק לבלבל את המוח

  2. מוטי

    אפשר בחמש דקות לסגור את זה. תביאו נשים שיחשפו חזה בפני עובדי האלילים שבאים להתפלל שם, ותראו איך יסגרו בתוך יומיים, העבריינים.

  3. חיים

    רשעים אנטשמיים שכמוכם אוי לעם הזה שבארץ הקודש ככה מתנהלים מול בית כנסת במקום לשמוח מנסים להרוס ולסגור!!! ההורים שלכם מתהפכים בקבר רשעים עוד תתינו את הדין!!!

    אני מכיר כמה אנשים שעשו צרות לבתי כנסת ושילמו על כך בחייהם הקדוש ברוך הוא לא נשאר חייב!!! תזכרו שהזהירו אותכם!!!

    אל תתעסקו עם הבית של הקב"ה אם תתעסקו איתו הוא יתעסק איתכם!!!

    תהיו חכמים ואינטרסנטים ותחשבו לפני שאתם מפריעים ליהודים צדיקים!!!

  4. שילה

    לימוד תורה זה זכות לבנין להבדיל אם הייתה באה משפחה ערבית מה הייתם עושים

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    "חמישה דירות" ?!
    איך זה יכול להיות שהם עדיין לא פונו?? צריך היה להעיף אותם כבר בחודש הראשון

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    @שילה
    "לימוד תורה זה זכות לבנין" – תני לדיירי הבניין להחליט בעצמם מה זכות עבורם, מי את שתחליטי בשבילם? אולי שייעשו בית כנסת אצלך בסלון? תוותרי להם על חדר, למה לא, הרי זו זכות בעינייך

  7. דוד

    יש חוק וצריך לפעול לפיו. ההיתר הוא רק למגורים. נקודה. מספיק לעבור על החוק.

  8. תושבת העיר

    מפחיד כמה שינאת חינם ורוע בעיר הזאת.
    "כי ראיתי חמס וריב בעיר".
    מלאה הארץ חמאס שינאת חינם ,קינאה, צרות עין.גיוועאלט

  9. משה

    תתבישו לכם. אתם יוצאים נגד. בורה. עולם. בגלל. אנשים כמוכם. המצב. מסריח יום הדין קרוב מאוד

  10. משה

    כול. אלה. שמאוד. מציק לכם דת וחרדים לדבר. ה. למה אתם. עוד. חיים. בארץ. הקדושה לעם היהודי. יש מספיק מקום. בעולם. אולי אתם שייכים לשם. מאחורי הים

  11. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ואלה אני חוזר בתשובה עם 4 קעקועים ואני לא מסכים לכל הכתבות המבזות האלה שהשם יחזיר אותכם בתשובה כי זה לא דעות כבר זה אנטיות מוחלטת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר