פרקליטות מחוז ירושלים (צילום: דוברות משרד המשפטים)
פרקליטות מחוז ירושלים (צילום: דוברות משרד המשפטים)

כתב אישום בכפוף לשימוע: הירושלמי שהקים חברות פיקטיביות, והונה את מס הכנסה ב-18 מיליון שקל

פרקליטות מחוז ירושלים הודיעה לאלעזר אמסלם, לרעייתו ולבנו, כי בכוונתה להגיש נגדם כתב אישום בכפוף לשימוע שייערך להם בגין עבירות מרמה והלבנת הון - לפי החשד הם הפיצו חשבוניות כוזבות והעבירו כספים לחשבונות אישיים

פורסם בתאריך: 28.12.20 11:28

פרקליטות מחוז ירושלים הודיעה בשבוע שעבר לאלעזר אמסלם, לרעייתו ולבנו, שמתגוררים בהר נוף, כי בכוונתה להגיש נגדם כתב אישום בכפוף לשימוע שייערך להם בגין עבירות מרמה והלבנת הון.

בפרקליטות מחוז ירושלים מציינים כי לפי החשד לאחר שאלעזר אמסלם הפך 'חייב מוגבל באמצעים', "גמלה בליבו החלטה לפתוח חברות על שם אנשים שונים בכדי לנהל באמצעותן פעילות מסחרית בתחום המחשבים, בין היתר, על מנת להתחמק מתשלום מס ומתשלום חובות לנושים שונים. אלעזר אמסלם פעל באמצעות החברות הבאות: טורבו-טק בע"מ, המר קומפיוטר בע"מ, די.אמ.איי מחשבים בע"מ ואברק בע"מ", כך נמסר מפרקליטות המחוז.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


שיטת הפעולה של אלעזר אמסלם, כך נטען בפרקליטות, היתה "הפעלת החברות לתקופה קצרה – שנה עד שלוש, הפצת חשבוניות כוזבות באמצעות החברות, העברת כספים שהתקבלו מפעילותן של החברות לשליטתו, הסתרה או השמדה של ספרי הנהלת החשבונות של החברות ולבסוף הותרת החברות במצב של חדלות פירעון".

בפרקליטות עוד מציינים כי "בין השנים 2009-2005 הקים אלעזר אמסלם באמצעות אנשי הקש, ביניהם אשתו ובנו, חברות אשר עסקו במסחר סיטונאי וקמעונאי במחשבים (תוכנה וחומרה). אלעזר הסתיר או השמיד את ספרי חשבונות של החברות ומשכך הרוב המוחלט של הדוחות הוגשו באמצעות שחזור נתונים ולכן לא היה בידי פקיד השומה אפשרות אמיתית לבחון את סבירות השומות. בהמשך לאמור, העביר אלעזר לחשבונות הבנק בשליטת בני משפחתו, בארץ ובארה"ב, כספים בהיקף של כ-18 מיליון שקלים, בין היתר, במטרה להתחמק מתשלום מס. לצורך טשטוש העברת הכספים, הקימו אלעזר ואשתו ז'קלין חברה. חברה זו לא נרשמה ברשות המסים ואליה העבירו מיליוני שקלים. לצורך העברת הכספים לחו"ל, הציג אלעזר מצג שווא בפני חברה עמה עבד לפיו מדובר בתשלומים לספק הייבוא של מוצרי הטכנולוגיה, בעוד בפועל הועברו הכספים לחשבון של חברה בעלות בנו, מאיר אמסלם, אשר לא סיפק את מלוא הסחורה האמורה. על אף שמאיר אמסלם ידע כי מדובר בכספים שבוצעה בהם עבירה, הוא החזיקם בחשבון הבנק שלו וביצע בהם פעולות".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת12"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר