ריסוס צמחייה במרחב הציבורי (צילום: אפרת קלר, שדולת ירושלים בר קיימא)
ריסוס צמחייה במרחב הציבורי (צילום: אפרת קלר, שדולת ירושלים בר קיימא)

אחרי הפרסום ב"כל העיר": עיריית ירושלים תאסור שימוש בחומרי הדברה שמסכנים את הבריאות

בשורה ירוקה לירושלים בערב ט"ו בשבט: מועצת העירייה אישרה הצעה לאסור שימוש בחומרי הדברה מבוססי גלייפוסט ברחבי העיר. מחזיק תיק איכות הסביבה סגן ראש העיר אריה קינג: "חומרי הריסוס המסרטנים היוו סכנה לבריאות הציבור ולבעלי החיים"

פורסם בתאריך: 27.1.21 11:43

בעקבות הפרסום ב"כל העיר": עיריית ירושלים תאסור שימוש בחומרי הדברה מבוססי גלייפוסט, שלטענת פעילי סביבה מסכנים את הבריאות של העוברים והשבים ושל בעלי החיים. מדובר בבשורה ירוקה שהתקבלה אמש, שלישי, בישיבת מועצת עיריית ירושלים – לקראת ערב ט"ו בשבט.

כפי שפורסם בשבוע שעבר ב"כל העיר" – פעילי איכות סביבה בירושלים פנו לעירייה בבקשה להפסיק את השימוש בחומרי הדברה, שעלולים לסכן את בריאות הציבור. בעקבות פנייתם נערך דיון מיוחד בעירייה – וכעת, התקבלה ההחלטה ששמה סוף לשימוש בחומרים אלו.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בעיריית ירושלים מציינים היום כי "בהובלת ראש העיר, משה ליאון, אישרה מועצת העיר החלטה תקדימית על פיה העירייה תאסור שימוש בחומרי הדברה מבוססי גלייפוסט, בכל רחבי ירושלים", נמסר מעיריית ירושלים. "מדובר במהלך נוסף של עיריית ירושלים למען איכות הסביבה, במסגרת התוכנית הירוקה אותה מוביל ראש העיר בקדנציה הנוכחית. מי שהיה שותף להובלת המהלך החשוב הוא סגן ראש העיר ירושלים ומחזיק תיק איכות הסביבה, אריה קינג, אשר פעל אל מול ועדת המכרזים להסיר מסדר היום הצעת רכש של כ-250 ליטר של חומרי הדברה המכילים גלייפוסט".

מחזיק תיק איכות הסביבה סגן ראש העיר אריה קינג מוסר כי "לכבוד ט"ו בשבט עיריית ירושלים מעניקה לאנושות, לטבע ולתושבי ירושלים מתנה חגיגית. בהמשך למדיניותי כמחזיק תיק איכות הסביבה, אישר ראש העיר לאסור את השימוש בחומרי הריסוס המסרטנים שנעשה בהם שימוש ברחבי ירושלים מזה עשרות שנים והיוו סכנה לבריאות הציבור ולבעלי החיים. אני שמח שירושלים הופכת בקדנציה זו לעיר ירוקה ובריאה, מהמובילות בתחום מבין הרשויות בארץ".

ראש העיר משה ליאון: "אנו מובילים בימים אלה שורה של צעדים ירוקים למען בריאות הציבור ואיכות הסביבה. מטפחים את השטחים הירוקים ומשדרגים ריאות ירוקות נוספות בתוך השכונות. הצעד הזה הוא צעד נוסף בדרך להפוך את ירושלים לעיר ירוקה, נקייה יפה ומטופחת. אני מודה לסגני ולחברי המועצה על הבנת החשיבות וההתגייסות למען המטרה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר