ריסוס צמחייה במרחב הציבורי (צילום: אפרת קלר, שדולת ירושלים בר קיימא)
ריסוס צמחייה במרחב הציבורי (צילום: אפרת קלר, שדולת ירושלים בר קיימא)

הדאגה החדשה של ארגוני הסביבה בירושלים: פעולות הריסוס וההדברה בפארקים

לטענת פעילי סביבה בירושלים חומרי הריסוס מפוזרים ללא פיקוח בפארקים, ועלולים לסכן את בריאותים של העוברים והשבים, ביניהם גם בעלי חיים - בעקבות פנייתם יתקיים הערב דיון בנושא בעיריית ירושלים; העירייה: "חומרי ההדברה לצורכי גינון מאושרים על ידי משרד החקלאות ופיתוח הכפר"

פורסם בתאריך: 19.1.21 16:03

המטרד החדש שמדאיג את ארגוני הסביבה בירושלים: פעולות ריסוס שמבצעת עיריית ירושלים במרחב הציבורי, ביניהם בפארקים ובאתרי הטבע. "הריסוסים האלה משפיעים על הסביבה בכל מיני אופנים", טוען פעיל הסביבה הירושלמי יהודה פוטז'ניק, "למשל, על חרקים ומעופפים קטנים, שחשובים מבחינת האבקה וההדברה הטבעית של המרחב. זה משפיע על הביולוגיה של הקרקע, מעבר להשפעה הבריאותית האישית שלנו".

בעקבות פנייתם של פעילי סביבה לגורמים בעיריית ירושלים, הממונה בפועל על אחזקת גנים באגף שפ"ע בעיריית ירושלים תומר בן ציון שיגר לפני כחודש מכתב למנהלי חברות הקבלן, שבו הוא מחדד את נהלי הריסוס: "ככלל, לא יבוצע ריסוס בחומר הדברה כלשהו באתרים המוגדרים אתרי טבע עירוניים", מדגיש בן ציון, וכותב: "במידה וישנו צורך הכרחי בהסרת צמחייה באתרים אלו, אזי יש להשתמש בכלים המיועדים להסרת צמחייה, כגון חרמש וכו'".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בן ציון מוסיף ומציין כי "ריסוסים בגינות ששטחן אינו מוגדר כאתר טבע עירוני, יבוצעו באמצעות חומרים שאושרו על ידי משרד החקלאות ואגרונום העירייה, וזאת כשהתקיימו שני התנאים הבאים: הריסוס אושר מראש בכתוב על ידי מנהל המחלקה הגיאוגרפית של אותו האזור, פעולת הריסוס תבוצע כאשר האזור המרוסס סגור וכשפעולת הריסוס אינה מסכנת עוברי אורח".

עוד מבהיר בן ציון למנהלי חברות הקבלן כי "אתרים שאינם בתחום אחריות המחלקה לאחזקת גנים ולא מתוחזקים בשגרה, לא ירוססו בחומר כלשהו לאף מטרה. קווים מנחים: פעולות הריסוס נדרשות באתרים מסוימים בעיר וזאת בעיקר למטרת מניעת נביטה. ככלל, פעולת הריסוס צריכה להתבצע כאמצעי אחרון לאחר שנשקלו ומוצו כלל הפעולות האחרות לטיפול בצמחייה ולא כברירת מחדל בעבודות הגננות בעיר. במידה וישנה גינה או חורשה הדורשת פעולת ריסוס כלשהי ונמצאת ברשימת אתרי הטבע העירוניים", מודיע בן ציון ואומר, "אין לבצע פעולה זו ללא אישור, זאת במטרה למנוע פגיעה באתרים החשובים הללו".

בעקבות פנייתם של פעילי הסביבה הוועדה לאיכות הסביבה בעיריית ירושלים תקיים הערב, שלישי, דיון מיוחד בהשתתפות מומחים ונציגי ארגוני טבע וסביבה, במטרה לחדד את הנהלים ולהבין את משמעויות הריסוס על האוכלוסיה.

במענה לפניית "כל העיר" מהעירייה נמסר בתגובה כי "חומרי ההדברה בהם עושה העירייה שימוש לצורכי גינון מאושרים על ידי משרד החקלאות ופיתוח הכפר. לציין כי נציגי העירייה היו שותפים לאחרונה בפורום בנושא גינון בר קיימא והאפשרות למעבר לגינון שכזה תיבדק".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חייבים לעצור את הריסוס הרעיל והנורא ולא לקבל תירוצים מהעיריה כי הריסוס הוא באישור משרד הבריאות, חייבים לעצור זאת ולצאת במחאה, לרוב התושבים איכפת מבעלי החיים ואיכות הסביבה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר