הדמיה של המגדל החדש במרכז המסחרי בגבעה הצרפתית (הדמיה: דלה פרגולה אדריכלים בע"מ)
הדמיה של המגדל החדש במרכז המסחרי בגבעה הצרפתית (הדמיה: דלה פרגולה אדריכלים בע"מ)

למרות מאות ההתנגדויות: תוכנית המגדל בגובה 24 קומות בגבעה הצרפתית עולה שלב

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה המליצה לקדם את התוכנית להקמת מגדל למגורים ולמסחר בגובה 24 קומות - מאות תושבים בגבעה הצרפתית, שחוששים מקריסת התשתיות, מתכוננים להמשך המאבק

פורסם בתאריך: 4.2.21 15:14

למרות מאות ההתנגדויות, שהגישו תושבי הגבעה הצרפתית יחד עם המינהל הקהילתי, נגד התוכנית להקמת מגדל בגובה 24 קומות במרכז המסחרי – הוועדה המקומית המליצה השבוע לקדם את התוכנית בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה. מדובר במגדל שישמש למגורים ולמסחר, ועתיד לשנות את קו הרקיע של השכונה בצפון ירושלים. התושבים, יש לציין, נערכים להמשך המאבק בוועדה המחוזית.

כפי שפורסם לפני כחודשיים ב"כל העיר", שטח התוכנית – כ-2.5 דונם, במסגרתה יוקמו כ-150 יחידות דיור. החלק המסחרי של התוכנית יתפרס על שטח של כ-1,300 מ"ר, כ-4,000 מ"ר עבור משרדים מלונאות ומעונות סטודנטים וכ-1,200 מ"ר עבור שימושים ציבורים. כ-400 תושבי שכונת הגבעה הצרפתית הגישו התנגדויות בטענה כי זו תוביל לקריסת התשתיות ולעומסי תחבורה אדירים באזור.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


יו"ר הוועדה הפיזית במינהל הקהילתי הגבעה הצרפתית, עו"ד גדי פרל, תושב השכונה, כתב בהתנגדותו בין השאר כי "התוכנית מהווה תקדים מחייב להפיכת השכונה לשכונת מגדלים ספורדית וזאת מבלי לנהל הליך תכנוני סדור, באופן תמוה מהנדס העיר הגיע להסכמות עם היזם על שטחי הציבור, וזאת ללא מעורבות של המינהל הקהילתי שהיה עסוק באותה תקופה במתן מענה לתושבים בגלל הקורונה".

כמו כן, התושבים מודאגים מזליגה של תושבים חרדים לשכונת הגבעה הצרפתית, בעקבות בניית מרפסות סוכה במגדל. במהלך הדיון, שנערך ביום רביעי שעבר בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, אמר בין השאר מהנדס העירייה יואל אבן כי "התוכנית אינה מציעה בנייה לאולוסיה מסוימת, והיא אינה יכולה לקבוע את סוג האוכלוסיה שתקנה דירות בפרויקט; שטחי הציבור המוצעים בתוכנית הם בהתאם לחוות הדעת הפרוגרמית של המחלקה למדיניות תכנון, והרצון במרפסות סוכה אינו מאפיין בהכרח אוכלוסיה דתית או חרדית".


הדמיית המגדל בגבעה הצרפתית (הדמיה: אדריכל בני מוצ'בסקי ואלי רטנר)

הדמיית המגדל בגבעה הצרפתית (הדמיה: אדריכל בני מוצ'בסקי ואלי רטנר)


חבר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, חבר המועצה יהודה פרוידיגר (הבית היהודי), מציין ל"כל העיר" כי "הוועדה ישבה מעל שלוש שעות על התיק הזה, שמעה בקשב רב את כל ההתנגדויות של התושבים ושל אנשי המינהל. תפקידנו, כוועדה, הוא למצוא את האיזון בין דרישות ותחושות התושבים לבין עשיית הנכון לירושלים כעיר. שנים רבות לא הוקמה אף שכונה חדשה בירושלים", מבהיר פרוידיגר, "והאפשרות למתן מענה לגידול באוכלוסיית העיר הוא בציפוף ובינוי לגובה. במקרה זה ייבנה אמנם בניין גבוה, אולם הוא לא יבלוט מעל שני המגדלים שברחוב בר כוכבא ובמקביל כל אזור המרכז המסחרי ישודרג לבלי הכר. היזם יפריש לצורכי ציבור גם גני ילדים, גם בית כנסת וגם יטפח את כל השטחים הפתוחים שייהפכו לטיילת, לאזור נעים להליכה ולמעבר".

פרוידיגר מדגיש כי "קיבלנו חלק מההתנגדויות – יהיו הרבה יותר חניות, מרחב ההליכה יהיה ציבורי ועוד. בסופו של דבר ההחלטה התקבלה פה אחד ובלב שלם. עשינו מלאכתנו נאמנה למען העיר ותושביה. מהנדס העיר שהגיע לוועדה בסיום הדיונים, בירך אף הוא על ההליך וההחלטה, וציין כי תיערך תוכנית כללית לשכונת הגבעה הצרפתית, כך שפרויקט זה ישתלב עם תוכניות נוספות לשדרוג ובינוי השכונה".

פרל, שמרכז את מהמאבק השכונתי נגד הקמת הבניין, מסר ל"כל העיר" כי "החלטת הוועדה המקומית לא נשלחה לתושבים ואף לא פורסמה. ככל שהדברים נכונים, אנחנו כמובן מאוכזבים, אבל איננו מופתעים. מדובר באותה ועדה שבהרף עין, באמצע הגל הראשון של הקורונה, המליצה תוכנית של 30 קומות, ללא דיון כלל בצורכי השכונה. כבר בהמלצותיו עתה בדיון ההתנגדויות, מהנדס העיר קיבל חלק משמעותי מטענות התושבים. דבר זה לבדו מעיד עד כמה הוועדה עשתה עבודה חפוזה בסבב הראשון. אנו מאמינים ומקווים כי אנשי המקצוע של הטועדה המחוזית יעשו עבודה טובה יותר בהכנה ובהקשבה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. עזרא

    מר פרוידיגר 11 קומות יותר ממגדלי ברוש הגבעה
    ה"אצבע המשולשת "כפי שהוגדרה בפי אחת המתנגדות לא יבלוט לגובה??
    האומנם ??

  2. תושב הגבעה הצרפתית

    מחתף נקודתי של מגדל ללא תכנון כולל וללא ראיה רחבה של צורכי השכונה. הוועדה המקומית חוטאת לתפקידה באישור של מגדל הנוגד הן את תוכנית המתאר והן את תוכנית האב של השכונה. נקווה שהוועדה המחוזית תפגין יותר מקצועית ותבטל את התוכנית.

  3. יעל זה לה שמטה

    הולילנד 2
    פשוט הרס
    רוצים להקים 150 דירות במגדל בבל
    גובה בנין מטורף
    מגדל מכוער
    והמכדל יהפוך לסלאמס
    אף אחד לא ירצה לגור שם
    ולהרוס בשביל זה שכונה
    ואת הנוף היפה של ירושלים ?!?!

  4. אנונימי

    מסריח. אני גר בגבעה שנים, ולפי מה שהבנתי יהרסו המרכז המסחרי ללא תחליף.

  5. ירושלמי

    לא מהשכונה,
    לא אדריכל
    אבל כתושב שהעיר חשובה לו, ובעצם ירושלים חשובה בקנה מידה לאומי ובין לאומי
    ולא יאמן שעסקנים קטנים מסוגלים לעשות כזה פשע, לכער את קו הרקיע בקו ראשון להר הבית
    בלתי נתפס, אין מילים
    אני חרדי, ובבחירות הבאות אדאג לתת את הקול שלי, למי שילחם בעירייה למען חזות פני העיר, למען שימור מחמיר, ונגד קבלנים ויזמים חזירים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר