ביקור חולים (צילום: ליאור מזרחי)
ביקור חולים (צילום: ליאור מזרחי)

התוכנית לסגירת מחלקת היולדות המיתולוגית של ביקור חולים: התנגדויות התושבים יובאו לדיון

הישג לתושבי מאה שערים, שעתרו נגד מהלך סגירת מחלקת היולדות בביקור חולים ברחוב הנביאים: בית המשפט המחוזי בירושלים הורה לקיים דיון מיוחד בהתנגדות התושבים בוועדת המשנה המחוזית להתנגדויות

פורסם בתאריך: 3.3.21 14:09

מאבק תושבי מאה שערים נגד סגירת מחלקת היולדות המיתולוגית בביקור חולים ברחוב הנביאים נמשך: בית המשפט המחוזי בירושלים הורה לוועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית לתכנון ובניה לקיים דיון בהתנגדויות של מאות מתושבי השכונה, נגד ההחלטה לסגור את מחלקת היולדות.

במסגרת סיכום אליו הגיעו הצדדים אתמול, שלישי, בבית המשפט, נציגי הוועדה המחוזית והעותרים, הרב נתן קרמר מעמותת "ירושלים שקופה", ועו"ד עודד בריק, התוכנית לביטול מחלקת היולדות תופקד מחדש ותובא לדיון בוועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית, או אז, ככל שתוגשנה טענות בדבר ביטול חדרי הלידה, הוועדה תקיים בנושא ותקבל החלטה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כפי שפורסם בנובמבר האחרון ב"כל העיר", עמותת 'ירושלים שקופה' הגישה בשם תושבי מאה שערים עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד המרכז הרפואי שערי צדק, שבה נטען כי יזמי התוכנית והוועדה המחוזית ובה הם טוענים כי ההחלטה על סגירת המחלקה בבית חולים, שפעל במשך כ-100 שנה, התקבלה בחוסר סמכות ובאופן פגום וזאת, כי היא אושרה ללא הסייג שאוסר פתיחת מחדש של מחלקת היולדות ורק למפרע זה הוכנס לתוכנית שכאמור הופקדה בצורה שונה בתכלית.

מדובר בתוכנית הבנייה והשימור של מבנה ביקור חולים אשר במסגרתו ייבנה מתחם תעסוקה ומשרדים בשטח כולל של 4,000 מ"ר לצד חדר מיון חדש אך ללא מחלקת היולדות הפועלת כיום וזאת התנגדות משרד הבריאות בשל המדיניות המשרד שלא לאשר בתי חולים ליולדות מחוץ לשטח בית חולים כללי. על פי העתירה שהגישו התושבים, "ועדת המשנה דנה בהתנגדות משרד הבריאות וציינה כי נציגי שערי צדק לא חולקים על עמדת משרד הבריאות אך מציינים כי הציבור המתוגרר במע"ר צפון רגיל לשירותי בית היולדות והצורך בכך עבור האוכלוסיה החרדית הוא בעצימות גבוהה, וכי יזמי התכנית אדישים לסוגיה זו, יצויין כי גם עמדת הועדה המקומית ועיריית ירושלים היתה נגד ביטול שימושים אלו".

בתגובה להחלטת ביהמ"ש המחוזי, בעמותת "ירושלים שקופה" מברכים על ההחלטה ומוסרים כי "ירושלים שקופה פועלת ללא לאות למען העיר ירושלים ותושביה. אף במקרה הזה נרתמנו לסייע בידי תושבי ירושלים ולמנוע את סגירת בית החולים הוותיק 'ביקור חולים' שמשרת נאמנה את תושבי ירושלים למעלה מ-150 שנה לטובת מיזם עסקי פרטי, תוך ביצוע 'מחטף' והסתרת עובדה זו מן התושבים שלא כדין".

בעמותה מוסיפים וטוענים כי "גורמים שונים במוסדות התכנון, רואים ב'ירושלים שקופה' אבן נגף לביצוע מהלכים תכנוניים הנגועים בשחיתות שלטונית ובאי חוקיות, ופועלים בכל דרך אפשרית על מנת להשתיק את 'ירושלים שקופה' ולהלך עליה אימים. הלשכה המשפטית של עיריית ירושלים הגדילה לעשות במקרה הזה והביעה בבית המשפט המחוזי עמדה המנוגדת לחלוטין לעמדת הוועדה המקומית, הכול על מנת להתנגח ב'ירושלים שקופה'. ניסיון ההשתקה לא צלח, ואף לא יצלח, והיום התברר כי יש שופטים בירושלים ולאור הערותיו של כב' השופט עודד שחם התקבלו הטענות שבעתירה והוועדה המחוזית התחייבה לפרסם מחדש את פרטי התוכנית תוך מתן הזדמנות נאותה לתושבי העיר להתנגד לסגירת בית החולים ולקיום הליך מנהלי הוגן. 'ירושלים שקופה' תמשיך לפעול בכל האמצעים החוקיים העומדים לזכותה, למען תושבי העיר ירושלים ועבורם, ולא תירתע מניסיון סתימת הפיות, ובתקווה כי מוסדות התכנון בעיר יתעשתו ויחלו לפעול בהתאם לדין החל עליהם.

משערי צדק נמסר: "שערי צדק נרתם לפני מספר שנים לבקשת המדינה להמשיך את פעילות בית החולים ביקור חולים, ורואה חשיבות בהמשך פעילותו כמרכז רפואי חשוב במרכז העיר".

במענה לפניית "כל העיר", מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "התכנית המאושרת ל ידי הוועדה המחוזית הורתה לשמור על הרציפות התפקודית של בית החולים במהלך ביצוע הבנייה, וגם לאחר סיומה. בהתאם לכך עיריית ירושלים עומדת על דעתה כי יש לשמור על הוראות אלו, ודורשת ממשרד הבריאות לתת את ההנחיות הנדרשות לשמירה על חדר היולדות בכל שלב שהוא. בנוסף, העירייה אף הורתה ליזמי התכנית לפעול בהתאם לאמור ולשמור על פעילותם החשובה של חדרי היולדות בכל שלבי הפרויקט".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת4"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר