ביקור חולים (צילום: ליאור מזרחי)
ביקור חולים (צילום: ליאור מזרחי)

סגירת מחלקת היולדות המיתולוגית של ביקור חולים: ההתנגדות של תושבי מאה שערים הגיעה לבית המשפט

תושבי מאה שערים עתרו לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה, שאישרה את סגירת מחלקת היולדות המיתולוגית בביקור חולים ברחוב הנביאים, לטובת תוכנית בינוי

פורסם בתאריך: 10.11.20 07:56

המאבק נגד סגירת מחלקת היולדות המיתולוגית בביקור חולים סמוך ברחוב הנביאים: בעקבות החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה שלא לאפשר את המשך פעילות מחלקת היולדות בבית החולים ביקור חולים במסגרת תוכנית בינוי חדשה למתחם ברחוב הנביאים, ל"כל העיר" נודע כי עמותת 'ירושלים שקופה' הגישה בשם תושבי מאה שערים עתירה לבית משפט המחוזי בירושלים נגד המרכז הרפואי שערי צדק. יש לציין כי במקביל כ-1,500 תושבים חתמו על עצומה נגד סגירת מחלקת היולדות.

בעתירה נטען כי יזמי התכנית והוועדה המחוזית ובה הם טוענים כי ההחלטה על סגירת המחלקה בבית חולים, שפעל במשך כ-100 שנה, התקבלה בחוסר סמכות ובאופן פגום וזאת, כי היא אושרה ללא הסייג שאוסר פתיחת מחדש של מחלקת היולדות ורק למפרע זה הוכנס לתוכנית שכאמור הופקדה בצורה שונה בתכלית.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מדובר בתוכנית הבנייה והשימור של מבנה ביקור חולים אשר במסגרתו ייבנה מתחם תעסוקה ומשרדים בשטח כולל של 4,000 מ"ר לצד חדר מיון חדש אך ללא מחלקת היולדות הפועלת כיום וזאת התנגדות משרד הבריאות בשל המדיניות המשרד שלא לאשר בתי חולים ליולדות מחוץ לשטח בית חולים כללי. על פי העתירה שהגישו התושבים, "ועדת המשנה דנה בהתנגדות משרד הבריאות וציינה כי נציגי שערי צדק לא חולקים על עמדת משרד הבריאות אך מציינים כי הציבור המתוגרר במע"ר צפון רגיל לשירותי בית היולדות והצורך בכך עבור האוכלוסיה החרדית הוא בעצימות גבוהה, וכי יזמי התכנית אדישים לסוגיה זו, יצויין כי גם עמדת הועדה המקומית ועיריית ירושלים היתה נגד ביטול שימושים אלו".

"למרות שינוי מהותי זה בעקבות הדיון בהתנגדויות של ביטול השימושים לבית חולים ובית יולדות, שהוא שינוי המשפיע באופן ניכר על התושבים המתגוררים במרכז העיר ועל הרגלי חייהם, ואף על תושבים מהעיר כולה אשר באו ללדת בביקור חולים, ועל אף שהוועדה היתה מודעת, כפי שעולה מהדיונים שנערכו, להשפעה הגדולה של החלטתה ולהתנגדות שהיא תגרור, לא פירסמה הוועדה את התכנית להפקדה מחדש עם השימושים המתוקנים ואף לא פרסמה המאפשרת למי שעלול להיפגע משינוי של התכנית בשלב של ההתנגדויות, להציג טיעוניו בפני הוועדה".

לטענת העותרים, למרות שנעשתה פנייה לבצע הפקדה מחדש של התכנית בשל הפגם שנפל בהליך ההפקדה והתנגדות ציבורית למהלך, הוועדה המחוזית סירבה לבקשה, ולכן יש לבטל את ההחלטה המבטלת את המשך פעילות בית החולים ליודלות במתחם. "הפגם בהחלטה זו הינו אף חמור יותר לאור זאת שההחלטה לבטל שימושים אלו הינה בעלת השפעה ניכרת על ציבור רחב ביותר, והדבר אף היה ידוע לוועדה בזמן שהיא דנה בתוכנית, ולאור זאת שלא מדובר על סירוב להקמת בית חולים חדש אלא על הפסקת פעילות של בית חולים שפועל מעל 100 שנים".

מהוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים נמסר בתגובה: "לכשתתקבל העתירה, התשובה תינתן בבית המשפט".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת15"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגובות

4 תגובות
4 תגובות
  1. מיכאל גרנט

    עירית ירושלים עושה הכל להרוס את העיר ציפוף תושבים ביטול חניות למען דוחות חניה בעוד כ20 שנים העיר תתרוקן עקב צפיפות האוכלוסייה

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר