עבודות השיפוץ בכיכר פריז (צילום: קריים מיניסטר)
עבודות השיפוץ בכיכר פריז (צילום: קריים מיניסטר)

לקראת הפגנת בלפור גדולה במוצ"ש – המארגנים זועמים על עיריית ירושלים: "תדחו את העבודות בכיכר פריז"

הצבת הבטונדות בכיכר פריז השבוע, במסגרת עבודות הפיתוח במתחם, גוררת זעם בקרב מפגיני בלפור שמתכננים מחאת ענק במוצ"ש הקרוב, 20.3, שלושה ימים לפני הבחירות; העירייה: "העבודות מבוצעות על פי תוכנית העבודה השנתית"

פורסם בתאריך: 16.3.21 19:09

במוצ"ש הקרוב, 20.3, שלושה ימים לפני הבחירות לכנסת ה-24, מתוכננת הפגנת ענק בבלפור. מדובר יהיה בשבוע ה-39 להפגנות השבועיות מול בית ראש הממשלה בנימין נתניהו, המחאות מתקיימות על רקע השחיתות השלטונית. אולם, נראה כי במוצ"ש הקרוב יפגשו המפגינים בכיכר פריז בבטונדות שהציבה עיריית ירושלים ממש השבוע, וזאת במסגרת עבודות הפיתוח המתוכננות במתחם.

בקרב ארגוני המחאה, ובראשם ארגון "קריים מיניסטר", זועמים על מהלך עיריית ירושלים וטוענים כי מדובר בניסיון נוסף לפגוע בהפגנה המתוכננת. המארגנים דורשים לעכב את העבודות, עד לאחר סיום המחאה במוצאי שבת.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"בכוונת עיריית ירושלים וחברת 'מוריה' לחסום את כיכר פריז", כך כותב עו"ד גונן בן יצחק, מפעילי המחאה שמיייצג את ארגון "קריים מיניסטר", במכתב ששיגר אמש לראש העיר משה ליאון, "לצורך מה שמוגדר 'עבודות שיפוץ', כבר בימים הקרובים, יובהר כי קריים מיניסטר וארגונים נוספים מתכננים זה מכבר את ההפגנה ועבודות שיפוץ במרכז הכיכר יפגעו באירוע, ויש בכך גם סיכון לחיי עשרות האלפים המתוכננים להשתתף בהפגנה".


הפגנת ענק בבלפור - למעלה מ-10,000 מפגינות ומפגינים (צילום: אוהד צויגנברג)

הפגנה במתחם בלפור (צילום: אוהד צויגנברג)


עוד טוען בן יצחק בפנייתו לראש העיר ליאון כי "עיתוי העבודות מעלה תחושה לא נעימה של התערבות אסורה של העירייה בזכות המחאה, ודי בכך לדחות ולו במספר ימים על מנת להפיג תחושות אלה", ומוסיף כי "על כך אבקשתך לדחות את מועד העבודות במספר ימים, כך שיתחילו לא לפני יום ראשון, 21.3".

בתנועת קריים מיניסטר ממשיכים ותוקפים את החלטת העירייה להתחיל בעבודות ואומרים בין השאר כי "הצבת גדרות גבוהות סביב שטח הכיכר תוך הפיכתה לאתר עבודה פעיל, ממש בלב ליבו של מתחם ההפגנה – וכל זאת במקביל לקיום הפגנת ענק בת עשרות אלפי במקום – מסכנת קשות את ביטחון המפגינים. לעיריית ירושלים לא אכפת, שמירת שלומם של שוכני בלפור חשובה יותר לטעמם מביטחונם הפיזי של עשרות אלפי המפגינים".


כיכר פריז (הדמיה: טוטם הדמיות)

כיכר פריז (הדמיה: טוטם הדמיות)


מדובר בפרויקט של עיריית ירושלים, כפי שפורסם ב"כל העיר" שיבוצע באמצעות חברת 'מוריה', בכיכר צרפת, המכונה 'כיכר פריז', במסגרתו, תוקם מזרקה אומנותית גדולה, אליה תצורף המזרקה הוותיקה ותוצב במרכזה של הכיכר המשודרגת. וכן שדרוג המרחב הציבורי, העתקה ושדרוג תשתיות, התקנת מערכת תאורה חדשה, פיתוח נופי הכולל נטיעת עצים להצללת שטח הכיכר ושתילת פרחים, ריצופים חדשים, התקנת ריהוט רחוב ועוד.

במענה לפניית "כל העיר" – מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "העבודות בכיכר פריז מבוצעות על פי תוכנית העבודה השנתית, ללא קשר לאירועים אחרים, וכחלק מתנופת פיתוח ושדרוג המרחב הציבורי בעיר. העירייה תמשיך לקדם ולפתח את העיר – לרווחת כלל תושביה ומבקריה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת4"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. ירושלמית

    להון-שלטון הוא ראש העיר השנוא בתולדות ירושלים.
    בושה לעיר ולתושביה!

  2. תושב

    ההפגנות האלו הן ממש ביריונות של אנשים חצופים ואלימים שחושבים שהכל מגיע להם.
    צריך לפוצץ להם את הבלונים של הצוללות.

  3. יפית

    כמה צפוי…. חחחח משה ליאון, זה רעיון של ביבי??? איפה סגרתם את הרעיון על קפה?
    לא מתאים לכם התפקיד

  4. מאיר k

    שימו לב לגובה ההשקעה בכיכר קטנה, 12 מיליון ש"ח. כך בעירייה גונבים את כספי הארנונה. מבקר העירייה צריך לחשוף את ההצעות המחיר, ולתת למומחה חיצוני לבדוק את העלות האמיתית. לדעתי עלות השיפוץ צריך להיות, לא יותר ממיליון אחד בלבד. המושחתים בעירייה מאפשרים לקבלן המבצע להרוס את כל השטח לשווא, וכך לסחוט את כספי הארנונה של תושבי ירושלים

  5. אזרח שנימאסה עליו העירייה

    מה הפלא שראש עיר מושחת ,משרת אינטרסים
    של ראש ממשלה העומד לדין ? הועדה המחוזית
    עם החרדים שבה ,מאשרים פרויקטים הזויים שפוגעים
    בעיר והינם המשך ל" אנדרטת השחיתות בהולילנד ".
    ראש העיר הזה מביא אסון לבעלי העסקים בנתיב הרכבת הקלה בנוסח " תעלות בלאומילך" שחוצות לשנים רבות את העיר ,לאורכה ולרוחבה וגרמו לקריסת עסקים ברחוב יפו ( במקום להביא 20,000
    פועלים סינים ,שיסיימו תוך חודש את כל הסאגה
    והסבל לתושבים ) . על כן יבואו עימו חשבון תושבי
    העיר ויחליפוהו בהמהרה בראש עיר ראוי !

  6. שרה

    ברצינות?? סליחה אבל מאיפה החוצפה לדרוש שכולם יתחשבו במפגינים בזמן שהם לא מתחשבים באף אחד והורסים את צביון השכונה, לכו להפגין בקיסריה איפה שהבן אדם באמת נמצא. תפסיקו להטריד את תושבי השכונה.

  7. ירושלמי

    כיכר יפה מתוכננת, איזה כייף. תודה לעוסקים במלאכה.
    וגוש השנאה האנרכיסטי שרוצה לעלות לשלטון(אסון אם יעחו עם יהיר לפיד האפס כראש ממשלה)
    נראה שרוצה שנצדיע ונעמוד דום להתערטלויות הקדושות שלו. נשבית גם את המשק בשבילו, האנרכיסטים רוצים להרוס את ירושלים ואחרי זה את המדינה, לקחת שלל ולברוח לאיזו גרמניה…
    מציע להם לחזור לסביון, שם כל הבתים הון שלטון עולם תחתון יש שלטי תמיכה ביהיר לפיד עם דגלים שחורים, משם הם באים להרוס את העיר

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר