כיכר פריז (הדמיה: טוטם הדמיות)
כיכר פריז (הדמיה: טוטם הדמיות)

המהפך הגדול של מתחם ההפגנות של ירושלים: כך תיראה כיכר פריז החדשה

מזרקה אומנותית, ריהוט רחוב ותאורה משודרגת: כך ייראה המהפך הגדול של כיכר פריז - מתחם ההפגנות של ירושלים הסמוך לבית ראש הממשלה; עלות עבודות השדרוג: 12 מיליון שקלים

פורסם בתאריך: 9.3.21 12:50

המהפך הגדול של מתחם ההפגנות של ירושלים – כך תיראה כיכר פריז החדשה: מזרקה אומנותית, ריהוט רחוב ותאורה משודרגת הם חלק מעבודות השיפוץ שיוצאות לדרך במתחם. עלות הפרויקט – כ-12 מיליון שקלים. הצפי לסיום – סוף שנת 2021.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מדובר בפרויקט של עיריית ירושלים, שיבוצע באמצעות חברת 'מוריה', בכיכר צרפת, המכונה 'כיכר פריז' – אחת הכיכרות המרכזיות והידועות של ירושלים, הממוקמת בליבה של העיר והמחברת בין הרחובות הראשיים – המלך גורג', אגרון, קרן היסוד ורמב"ן, שעומדת לשנות את פניה באופן משמעותי. כבר כ-37 שבועות ברציפות, מדי שישי ומוצ"ש מתקיימות בכיכר פריז "הפגנות בלפור", נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ונגד השחיתות השלטונית. במתחם, לאורך השנים, התקיימו הפגנות ומחאות רבות הסמוך לבית ראש הממשלה.


כיכר פריז (הדמיה: טוטם הדמיות)

כיכר פריז (הדמיה: טוטם הדמיות)


במסגרת עבודות השדרוג, שתבצע חברת 'מוריה', תוקם מזרקה אומנותית גדולה, אליה תצורף המזרקה הוותיקה ותוצב במרכזה של הכיכר המשודרגת.

בנוסף, יבוצעו בפרויקט עבודות פיתוח הכוללות את שדרוג המרחב הציבורי, העתקה ושדרוג תשתיות, התקנת מערכת תאורה חדשה, פיתוח נופי הכולל נטיעת עצים להצללת שטח הכיכר ושתילת פרחים, ריצופים חדשים, התקנת ריהוט רחוב ועוד. "התכנון של כיכר פריז המחודשת משתלב עם תכנון הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים", מציינים בעירייה, "קו הרכבת השלישי בעיר שהקמתו תחל בחודשים הקרובים ועתיד לעבור על ציר זה, ברחובות קרן היסוד והמלך ג'ורג'".


כיכר פריז (הדמיה: טוטם הדמיות)

כיכר פריז (הדמיה: טוטם הדמיות)


העבודות בכיכר צפויות להימשך כ-9 חודשים ואמורות להסתיים, כאמור, בסוף שנת 2021. בעירייה מוסיפים ומציינים כי "עבודת שתילת העצים והפרחים תושלם במהלך הקיץ הנוכחי לפני תחילתה של שנת השמיטה".

ראש העיר משה ליאון: "עבודות שדרוג כיכר פריז הן חלק ממהפכת שדרוג התשתיות העוברת בשנים האחרונות על העיר ירושלים, תוך שיפור נראות המרחב הציבורי ואתריה התיירותיים של ירושלים. נמשיך במהפכה זו לטובת כלל תושבי העיר ומבקריה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת4"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. מאיר k

    בכיכר פריז בערב, נושבת רוח חזקה, ומי המזרקה נשפכים למדרכה ועל העוברים ושבים. אדון לאון, תפסיקו לשפוך ולבזבז את כספי הארנונה. אזור כיכר פריז נמצא בין 3 צירי תנועה מרכזיים ורועשים. מספר מצומצם של הולכי רגל עוברים במקום, והם בטח לא ישבו שם באמצע ההמולה. תתקנו את חלקי הרחבה מבלי לזרוק את הכסף לשוא

  2. נגה

    ואולי… סתם קונספירציה… ראש העיר שכל כך טורח נגד המפגינים נגד ביבי מאוד להוט לסגור את מתחם ההפגנות על ידי (עוד) שדרוג לא נחוץ? יש גם תושבים בעיר הזאת ״מוכת מיזמי הבניה״, שלא יכולים לנוע בכבישים, שנגרמות להם תקלות במים ובחשמל, שבשביל פנטזיות על עתיד שלא הם ולא ילדיהם יחיו כאן הוא עושה גיהנום לחייהם. ככר פריז הוא רק חלק מהתעללותו הנמשכת

  3. ירושלמי

    שנו בבקשה את הכותרת של הידיעה.
    כיכר פריז היא בחיפה. כיכר צרפת היא בירושלים!

  4. דישראלי

    לשתול פרחים במקום הפגנות? בזבוז כסף או. לשתול קקטוסים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר