דניאל נחמני, נועה אייל ז"ל (צילומים: ארנון בוסאני, באדיבות המשפחה)
דניאל נחמני, נועה אייל ז"ל (צילומים: ארנון בוסאני, באדיבות המשפחה)

בית המשפט העליון: נדחה הערעור של דניאל נחמני, שרצח את נועה אייל ז"ל לפני 23 שנה

בית המשפט העליון בירושלים דחה את טענת ההגנה של דניאל נחמני, לפיה ראיות הדנ"א שלו הושגו באופן לא חוקי, והותיר את הרשעתו ברצח הנערה נועה אייל ז"ל על כנה; הרכב השופטים: "אין בכוחן של מילים לתאר את התופת שהעביר המערער את המנוחה ברגעי חייה האחרונים"

פורסם בתאריך: 18.3.21 11:15

בית המשפט העליון דחה היום, חמישי, את ערעורו של דניאל נחמני, שרצח את הנערה בת ה-17 נועה אייל ז"ל לפני 23 שנה, על הרשעתו ברצח. הרכב השופטים יצחק עמית, דפנה ברק-ארז ועופר גרוסקופף החליט להותיר על כנו את העונש שנגזר על נחמני – מאסר עולם ועוד 16 שנים מאסר בפועל.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כזכור, רצח נועה אייל התרחש בפברואר 1998, ופוענח ב-2014 בעקבות שימוש בטכנולוגיה המאפשרת לאתר נאשמים באמצעות דגימות DNA של קרובי משפחה. למעשה, 16 שנים וחצי חיפשה המשטרה אחרי הרוצח של אייל ז"ל. לאורך כל השנים האלו חי נחמני בשכונת גילה ובנה לעצמו חיים נורמליים, כשבמהלך התקופה הקים משפחה ועבד במוסך בתלפיות. נחמני נעצר לאחר שחוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) במשטרת המחוז הצליחו להתאים את ה־DNA שלו לזה שנמצא על גופתה של אייל, לבצע איכון למכשיר הסלולארי שלו ולהתאים בין מכונית מסוג רנו משנת 1985, שהיתה בזמנו ברשות נחמני, לבין עדות של נהג מונית, שראה את אייל עולה על כלי רכב מסוג זה בליל הרצח בכיכר הדוידקה. נחמני הורשע לפני כשנתיים ברצח נועה אייל ז"ל בבית המשפט המחוזי בירושלים, וכאמור נגזר עליו עונש של מאסר עולם ועוד 16 שנים בכלא.

נחמני הגיש ערעור על הרשעתו לבית המשפט העליון בירושלים, בטענה כי ראיות הדנ"א שלו הושגו באופן לא חוקי. בית המשפט העליון קיבל את עמדת הפרקליטות וקבע כי משטרת ישראל מוסמכת לבצע "חיפוש משפחתי" במאגר הדנ"א המשטרתי, שכן הדין מאפשר לה לערוך השוואה בין נתוני זיהוי שהופקו במהלך חקירה לנתוני זיהוי שבמאגר הדנ"א לצרכים פליליים.

בית המשפט העליון בירושלים (צילום: אורן בן-חקון)

בית המשפט העליון בירושלים (צילום: אורן בן-חקון)


עוד פסקו השופטים כי לא קמה עילה לפסול את דגימת הרוק של נחמני שנתפסה על ידי המשטרה ברחוב, וכי הדבר אינו עולה כדי "חיפוש בגוף החשוד", כנטען ידי ההגנה. בית המשפט העליון ציין כי "אשמתו של המערער זועקת מההצטברות הראייתית" בתיק. בית המשפט דחה גם את הערעור על העונש ועל הקביעה כי הרצח בוצע "בנסיבות חריגות בחומרתן", בציינו כי "אין בכוחן של מילים לתאר את התופת שהעביר המערער את המנוחה ברגעי חייה האחרונים".

הרכב השופטים הוסיף וציין בהחלטה הארוכה שהתקבלה בבית המשפט העליון כי "מעינם של הקוראים לא נעלמה העובדה שההגנה לא העלתה את הטענה הקלאסית שאנו מצפים לשמוע מפי כל סניגור: 'מרשי חף מפשע'. ההגנה לא העלתה טענה זו, מאחר שאשמתו של המערער זועקת מההצטברות הראייתית. למרות זאת, מתן מענה לכל טענה וטענה, שהעלתה ההגנה (הגם שבית משפט אינו נדרש בפסק דינו להתייחס לכל טענה שמועלית על ידי מי מהצדדים), הביא אותנו לסוף הדרך רק לאחר עשרות עמודים, ועם הקוראים שהלכו עמנו לאורך כל הדרך, הסליחה".

עו"ד עידית פרג'ון ועו"ד רוני זלושינסקי מהמחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, שניהלו את התיק בבית המשפט העליון, מסרו כי "הפרקליטות מבקשת לחזק את בני משפחתה של נועה אייל ז"ל אשר הומתה באופן אכזרי בפברואר 1998. בני המשפחה נותרו במשך שנים ארוכות עם פצע פתוח כשהם מודעים לסבל האיום שעבר על יקירתם ועל הדרך המזעזעת בה הומתה, אך לא מסוגלים 'לסגור את המעגל'. הטראומה טלטלה גם את יושבי ירושלים ואת כלל הציבור במדינת ישראל. לאחר למעלה מ-16 שנים קיבל הזדון שֵם וּפָנים, ובמהלך המשפט שנוהל בשנים שלאחר מכן, הוכח מעבר לכל ספק מיהו איש הזדון שביצע את מעשה הזוועה. עתה, בחלוף 23 שנים מאותו ליל בלהות, הגיעה העת 'לסגור את המעגל' ולתת למשפחה למצוא מעט מזור".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת4"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מלכה גדעון

    אני רוצה לשאול שאלה?

    האם הוא אנס אותה ורצח אותה בצורה חוקית?
    זה היה חוקי מה שהוא עשה לה?
    לרוצח אכזרי כזה הייתי נותנת 20 מאסרי עולם עם עבודת פרך.
    הייתי חותכת לו כל יום חתיכה מהגוף שלו ונותנת לו לאכול וזה היה המאכל היחיד שהוא היה מקבל לאכול.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר