ח"כ מרב מיכאלי (צילום: דוברות הכנסת)
ח"כ מרב מיכאלי (צילום: דוברות הכנסת)

לקראת הבחירות: האם "העבודה" בראשות מרב מיכאלי תצליח הפעם לגרוף יותר קולות חילוניים בירושלים?

הקרב על הקול החילוני - בשיחה עם "כל העיר" ח"כ מרב מיכאלי, שהפכה את עצמה למתמודדת משמעותית, מכוונת חזק לציבור החופשי בעיר: "לא יכול להיות שבעיר הבירה שלנו יש ציבור שלם שאין לו חופש תנועה בשבת"; האם "העבודה" הולכת להגדיל הפעם את כוחה האלקטורלי בירושלים?

פורסם בתאריך: 18.3.21 21:19

חברת הכנסת מרב מיכאלי, 54, יו"ר "העבודה", מציבה את עצמה בבחירות הקרובות כמועמדת משמעותית בקרב על הקול החילוני. "לא יכול להיות שבעיר הבירה שלנו יש ציבור שלם שאין לו חופש תנועה בשבת", אומרת הערב ח"כ מיכאלי בשיחה עם "כל העיר", כשהיא נשאלת על נושא תחבורה ציבורית מצומצמת ונקודתית בשבת למתחמים ייעודיים כמו בתי החולים ומרכזי הבילוי בירושלים, עבור הציבור החילוני. "אי אפשר למנוע חופש תנועה מאנשים שאין להם רכב פרטי, זה דבר הכי לא צודק והכי לא אנושי לעשות, ולכן צריך לעשות תחבורה ציבורית במקומות שזה נכון להם. בוודאי לא להכריח אנשים שגרים במקומות שיש בהם שמירת שבת מלאה, איך בדיוק זה יעבוד בתוך ירושלים? צריך יהיה לבדוק".

האם ח"כ מיכאלי תצליח הפעם לגרוף יותר קולות חילוניים בירושלים? למעשה, בבחירות לכנסת ה-23 את רוב הקולות החילוניים קיבלה מפלגת "כחול-לבן", שהציבה את עצמה כאלטרנטיבה שלטונית. כעת אחרי שזו עומדת להתרסק במספר המנדטים, כך לפחות לפי הסקרים השונים של מהדורות החדשות בטלוויזיה, נראה כי למפלגת "העבודה" יש סיכוי לקבל יותר תמיכה אלקטורלית.

בבחירות האחרונות, שהתקיימו ממש לפני כשנה, למפלגת "העבודה-גשר-מרצ" הצביעו 12,919 בעלי זכות הצבעה, המהווים כ-5 אחוזים מסך הקולות הכשרים. לעומת זאת, ל"כחול-לבן" הצביעו 32,800 בעלי זכות בחירה, שהיוו 12.54 אחוזים מסך הקולות. עוד לפי התוצאות, למפלגתו של אביגדור ליברמן, "ישראל ביתנו", שגם מהווה כתובת לקול החילוני בעיר, הצביעו 6,183 קולות, המהווים 2.36 אחוזים מהקלות.

כידוע, שלוש המפלגות, שמקבלות את התמיכה הגדולה בירושלים הן הליכוד (72,601 קולות, המהווים 27.75 אחוזים), יהדות התורה (63,782 קולות, 24.38 אחוזים) וש"ס (44,649 קולות, 17.07 אחוזים).


עדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


את מאמינה שמפלגת העבודה תקבל הפעם יותר קולות בירושלים?
"אני לא עוסקת בניחושים, בחירות לכנסת זה לא טוטו, זה נקבע בקלפי, בירושלים וכמו בכל מקום אחר. חד משמעית, אני קוראת לירושלמים ולירושלמיות לבחור באינטרס של עצמם – שזה מפלגת העבודה. אני פשוט רוצה כמה שיותר מצביעות ומצביעים", מבהירה מיכאלי, "אני לא סתם אומרת 'בואו הביתה', גם אלה שזה היה הבית שלהם והוא כמעט נעלם, אבל חזר לשמחתי וממש בגדול. וגם לאלה שזה לא היה הבית שלהם, אבל יש כל כך הרבה ישראליות וישראלים היום בלי בית פוליטי, ומפלגת העבודה היא הבית שלהם כי היא דואגת ורואה באזרחיות ובאזרחים בני ובנות אדם, והיא דואגת לדברים הכי חשובים בחיים – הרווחה, הבריאות, החינוך, נאבקת למען השוויון, והיא מאמינה בביטחון – גם האישי וגם הלאומי, לכן מפלגת העבודה היא באמת הבית הפוליטי של כל רבות ורבים שאין להם בית".

"בראיון ל"כל העיר" לפני כחודשיים דיברה בהרחבה ח"כ מיכאלי על חשיבות ההפרדה בין דת ומדינה: "לכל אחד ואחת בירושלים חייבת שתהיה לה האפשרות לחיות באמונה שלה", כך ציינה ח"כ מיכאלי, "אי אפשר לכפות אמונה של חלק קטן מהציבור בירושלים על כולם. הדמוקרטיה היא החילוניות. זה דבר מרכזי בחזון שאני מקדמת כמו נישואים אזרחיים. שכונות דתיות – שיהיו דתיות, אבל אי אפשר לסגור את כל המרחב ולכפות את צורת החיים על כולם. לא בירושלים ולא בשום מקום בארץ".


ח"כ מרב מיכאלי (צילום: רון קדמי)

ח"כ מרב מיכאלי (צילום: רון קדמי)


בשיחה הערב ח"כ מיכאלי מדגישה וטוענת כי מדובר באינטרס משותף לחילונים ולדתיים: "הפרדת ההלכה מהמדינה היא לא אינטרס של החילוניות והחילוניים, היא איטרנס אולי אפילו יותר של הציבור הדתי. לא יכול להיות שדת ואמונה דתית יהיו הפוליטיקה, זה שעטנז מוחלט הדבר הזה. אמונה דתית היא עניין פרטי, עניין אישי, בינך לבין בוראך, יש דיין אחד והדיין הזה לא יכול להיות חוק ומדינה".

"חוק ומדינה, מצד שני, חייב להיות כזה שיתקבל בצורה דמוקרטית, ולא כזה שנשען על אמונה של חלק מהציבור או של אנשים מסוימים", אומרת ח"כ מיכאלי, "ולכן גם לציבור הדתי והחרדי יש אינטרס להפריד את ההלכה מהפוליטיקה, ולהפריד את הדת מהמדינה, לאפשר חופש דת גם בתוך הציבור הדתי והחרדי. זה נוגע גם לנישואין, זה נוגע לגיור, לרבנות, להדרת נשים במרחב הציבורי וכמובן לתחבורה ציבורית בשבת. כל הדברים האלה חייבים להיות מוסדרים באופן אזרחי, משום שאמונה דתית היא עניין פרטי. הזהות היהודית במדינת ישראל נקבעת בראש ובראשונה על ידי חוק השבות, ובמקביל, ובאותה מידה על ידי הפרהסיה שלנו שהיא יום המנוחה הלאומי שלנו – שבת, החגים והשפה העברית. צריך ללמד את המורשת שלנו ואת הטקסטים שלנו, זה חלק מהליבה הכי משמעותית שצריך ללמד בכל בית ספר, אבל במקביל, בכל בית ספר צריך ללמד גם את הליבה של הידע שצריך בשביל לחיות בעולם מודרני".

איך לדעתך צריך להתייחס למזרח ירושלים? בתקופת הקורונה, ממשלת ישראל בראשות בנימין נתניהו אפשרה כניסת כוחות פלסטינים לכפרים בשטחה המונציפאלי של ירושלים, לצורך השלטת החוק והסדר. מה דעתך בנושא?
"אני לא מעוניינת לדבר על נתניהו, אני מעוניינת לדבר על האינטרס של מדינת ישראל, והדבר היחידי שנתניהו ישרת בו את האינטרס של מדינת ישראל זה החלפתו. אני כן מאמינה בפתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני, זה נכון לגדה המערבית וזה נכון לירושלים, צריך יהיה להיות פתרון מוסכם, פתרון של שלום, שותפות יחד עם מדינות אחרות באיזור, גם מצרים וגם ירדן, וגם מדינות מהסכמי אברהם, וגם מדינות נוספות שיש להם עניין בזה, אבל בשביל זה צריך רצון פוליטי, ואני מאמינה שלישראל זה האינטרס ראשון במעלה שלה, משום שאם לא יהיה לנו גבול בינינו לבין הפלסטיניות והפלסטינים אז בעוד זמן לא רב לא תהיה מדינת ישראל וזה דבר שבשום אופן לא מוכנה להסתכן בו".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת4"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. בחורה שמיניסטית

    ממש לא. אין קשר בין התנועה החילונית בירושלים לכנסת
    בירושלים החילונים חייבים לחבור לדתיים הלואמיים המקופחים כדי להתגבר על הבניה שליאון עושה עוד ועד לחילוניים. לדתיים לאומיים אין בית ספר ליד הבית ואין הסעות קטנות, רק אוטובוס שמסתובב שעה או מאוטובוס לאוטובוס, שעה בדרך לישיבה התיכונית או לאולפנא שאינם חרדים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר