שטח נחל אוג, ראש העיר משה ליאון (צילומים: דוברות העירייה, ראובן קפוצ'ינסקי)
שטח נחל אוג, ראש העיר משה ליאון (צילומים: דוברות העירייה, ראובן קפוצ'ינסקי)

ההתנגדות לתוכנית להקמת מטמנת עפר סמוך לגבעה הצרפתית ולעיסאוויה: הפתרון החדש של ראש העיר ליאון

בהמשך לפרסום בשבוע שעבר ב"כל העיר" - העירייה מקדמת תוכנית ליצירת שטח לבנייה באמצעות עודפי עפר. ליאון: "נוצרת עתודת קרקע בצפון העיר לשימוש התושבים. זהו פתרון שיש בו רק מנצחים"

פורסם בתאריך: 21.3.21 13:37

התוכנית להקמת מטמנת עפר בנחל אוג, סמוך לגבעה הצרפתית ולעיסאוויה, שמקודמת בעיריית ירושלים, מעוררת התנגדות חריפה מצד תושבי השכונות. אולם, היום, בעיריית ירושלים מוסרים כי ראש העיר משה ליאון החליט לקדם פיתרון, וזאת בהמשך להתנגדות, לפיו במתחם יוקם שטח ציבורי, על סמך עודפי העפר שיושלכו בו, שישמש לבנייה ולטובת הציבור.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"ראש העיר משה ליאון הורה לבטל את התוכנית להקמת אתר מיון פסולת באזור נחל אוג ולקדם במקומה תוכנית ליצירת עתודת קרקע לשימוש הציבור", כך מוסרים לפני זמן קצר מעיריית ירושלים, ומציינים כי מדובר "בבשורה לתושבי הגבעה הצרפתית ועיסאוויה: את התוכנית להקמת אתר מיון פסולת בנחל אוג תחליף תוכנית ירוקה ומתקדמת, שתפתור את בעיית ההשלכה העבריינית של עודפי העפר ותיצור שטח קרקע לטובת הציבור".

בעירייה מסבירים כי מדובר יהיה "באתר משקם שבתשתיתו פסולת אינרטית שאינה מזהמת יחליף את תוכנית אתר מיון הפסולת, שהיה מתוכנן בנחל אוג. האתר החדש ייתן פתרון להשלכת פסולת פיראטית וזיהום המרחבים הציבוריים ובסופו של התהליך יתבצע במקום פיתוח סביבתי שישמש לרווחת הציבור".

כפי שפורסם ב"כל העיר", התוכנית אושרה בשבוע שעבר בדיון שנערך בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, היחיד שהתנגד היה חבר המועצה יוסי חביליו (מצילים את ירושלים). "בהתאם למדיניות ראש העיר ולטובת התושבים והסביבה, קידמה העירייה את עדכון תוכנית נחל אוג, שאושרה פה אחד בוועדה המקומית לתכנון ובנייה", מציינים בעירייה. "בשלב הראשון אמור לעבור העמק הקיים היום תהליך מילוי בעודפי עפר עד לגובה מפלס הכביש. בהמשך, בתוכנית נפרדת, ייקבעו השימושים העתידיים במפלס העליון, שיהיו לטובת רווחת תושבי האזור ולחיזוק הכלכלה המקומית".

עוד נמסר מהעירייה כי "בתחומי העיר ירושלים אין כיום אתר מוסדר קבוע לקליטת עודפי עפר, שמקורם מבניית בתי מגורים והקמת תשתיות ופרויקטים הנמצאים בתקופה האחרונה בתנופה אדירה, כזו שהעיר לא ראתה במשך שנים. היזמים והקבלנים נאלצים לנסוע לאתרים מרוחקים ואילוץ זה הינו בין הגורמים העיקרים להשלכות פיראטיות של עודפי העפר ברחבי העיר, הפוגעות ומכערות את השטחים הפתוחים ומאלצות את העירייה לממן את פינויים. פינוי עודפי העפר לאתרים המרוחקים עתיד להיתקל בקשיים נוספים", מוסיפים ומסבירים בעירייה, "עקב הקמת עוטף ירושלים וסגירתם הצפויה של אתרים קיימים בשנים הקרובות. השלכת כמויות גדולות של עודפי עפר בשטחים הפתוחים ברחבי העיר בכלל ובמזרח בפרט, מהווים כיום את אחת הבעיות הסביבתיות החמורות בירושלים. בעקבות תופעה זו, אשר התפחתה בשנים האחרונות, בהעדר אתר זמין להטמנת עודפי עפר ולנוכח תנופת הבנייה בה נמצאת ירושלים, עלה צורך אקוטי בהקמת אתר מוסדר וחוקי להטמנת עודפי עפר. לאחר בדיקת היתכנות שבוצעה לשטח, כולל קיבולת אפשרית להטמנת חומרים, מציעה התוכנית את הקמתו של אתר קליטת פסולת אינרטית (עודפי עפר), שיכול לקלוט כ-8-5 מיליון מ"ק עודפי עפר".

כמו כן, לאחר סיום הטמנת עודפי העפר עד לגובה מפלס הכביש והידוקם, תיווצר עתודת קרקע חדשה, "אשר יבוצע בה פיתוח סביבתי לרווחת הציבור", מבטיחים בעירייה. "מדובר בתוכנית נפרדת במסגרתה יקבעו השימושים ויוחלט על השימושים. הפיתוח הסביבתי והשיקום הנופי יבוצעו בשלבים, בהתאם לסיום הטמנת פסולת העפר במטמנה".

מהנדס העיר אינג' יואל אבן מציין כי "מטרת התוכנית המחודשת והחשובה הזאת היא יצירת עתודת קרקע חדשה וטובה בצפון העיר, שתסייע לכלכלה האזורית ותימנע יצירת זיהום סביבתי".

ראש העיר משה ליאון: "התחייבתי בעבר כי אפעל לביטול התוכנית המטרידה למיון פסולת בערוץ נחל אוג ואכן תוכנית נחל אוג המחודשת, לא רק שמבטלת את התוכנית להקמת אתר למיון פסולת אלא אף מהווה מהלך אסטרטגי וירוק חשוב מאוד, בעזרתו ניתן מענה לתופעת שפיכת פסולת עפר ובנייה פיראטית ונוצרת עתודת קרקע בצפון העיר לשימוש התושבים. זהו פתרון שיש בו רק מנצחים. נמשיך לפעול למען הסביבה ולמען תושבי העיר".

מ"מ ראש העיר ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, אליעזר ראוכברגר (דגל התורה): "תוכנית נחל אוג תאפשר להשתמש בשטח שיווצר עם המילוי בעפר, במקום אשפה, כעתודת קרקע למען תושבי האזור. מדובר גם בניצול הפרוייקט לטובת תנופת הבנייה ופיתוח התשתיות שעוברת העיר, מה שמחייב אותנו לפתרון הולם לכל עודפי העפר. תוכנית נחל אוג המחודשת תעשה זאת. בסיורה בשטח הוועדה ראתה עד כמה התוכנית חיונית וחשובה לעיר ולפיתוחה. אני רוצה לברך את ראש העיר על קידום תוכנית זו ושמח על החלטת הוועדה המקומית לאשר אותה".

בעירייה מוסיפים ומדגישים כי "הקמת מטמנת העפר בנחל אוג נבחנה על ידי גורמי התכנון הסביבתיים בעירייה ואושרה על ידי המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות ותעלה בקרוב לדיון בפני הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת5"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אפי

    ראש עיר מחורבן שמבחינתו שכל התושבים של הגבעה הצרפתית ועיסאוויה יקבלו סרטן

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר