בית הכנסת חסד ואמת במושבה, מחאת המתפללים בכיכר ספרא (צילומים: יח"צ, פרטי)
בית הכנסת חסד ואמת במושבה, מחאת המתפללים בכיכר ספרא (צילומים: יח"צ, פרטי)

מאבק מתפללי בית הכנסת המרוקאי במושבה – ההפגנה מול בניין עיריית ירושלים. צפו

בהמשך לפרסום על מאבקם של מתפללי יוצאי מרוקו בבית הכנסת "חסד ואמת" במושבה, שחוששים כי כניסת מתפללים אחרים תוביל לשינוי של מסורת התפילה במתחם - אמש הפגין חלקם מול בניין עיריית ירושלים וקרא לראש העיר משה ליאון לסייע להם. העירייה: "ראש העיר עשה כל מאמץ להגיע לפתרון"

פורסם בתאריך: 22.3.21 09:52

מתפללי בית הכנסת המרוקאי "חסד ואמת", שפועל במושבה הגרמנית למעלה מ-55 שנים, הגיעו אמש לרחבת כיכר ספרא והפגינו נגד המהלך לפתוח את בית הכנסת לכלל המתפללים בשכונה. ותיקי בית הכנסת חוששים למעשה משינוי סגנון מסורת תפילתם בבית הכנסת.

כפי שפורסם בתחילת החודש ב"כל העיר" סמוך לשטח בית הכנסת מתוכנן להיבנות פרויקט דירות יוקרה, והמתפללים חששו מפינוי. בשיחה עם "כל העיר" התחייב היזם בשטח, שאול כהן, כי "בית הכנסת יישאר, הוא ימשיך לפעול ויהיה פתוח לכלל המתפללים בשכונה". כאמור, המתפללים הוותיקים מתנגדים לכניסת מתפללים אחרים, מתוך החשש משינוי של מסורת התפילה. "חשוב לך לסלק אותנו, שומרי המסורת של העדה המרוקאית בשכונה מהמקום, טענו אז מתפללי בית הכנסת. "חשוב לך לשלוט במתפללי בית הכנסת במסורת התפילה שלהם ובמנהגיהם; יהיה שם בית כנסת, הוא בוודאי יועבר למתפללים מעדה אחרת ומסגנון תפילה אחר, אתה לא מכבד אותנו או את המסורת שלנו".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


המתפללים פונים כעת לראש העיר משה ליאון בבקשת סיוע בנושא. בין השאר המוחים הניפו שלטים, שבהם נכתב בין השאר:,"בושה", "משה ליאון – לא מנעת פינוי". אחד מהמפגינים תקף ישירות את ליאון: "מה ההבדל בין משה ליאון לעופר ברקוביץ? צעקתם לנו תבחרו בליאון כדי להציל את הדת. במה אתה מציל את הדת? אתה הורס בתי כנסת. יכול להיות שעופר ברקוביץ היה יותר טוב ממך".



עופר ברקוביץ, יו"ר סיעת התעוררות בעיריית ירושלים, שכיום מתמודד בבחירות לכנסת ה-24 מטעם רשימת "תקווה חדשה", נכח בבניין העירייה בעת ההפגנה וירד למוחים: "אני מסורתי", אמר להם ברקוביץ, "ואמשיך לפעול ולשרת את כל הקהילות בעיר כדי שיוכלו לחיות על פי תפיסת עולמן. והמאבק למען בית הכנסת חשוב לי מאוד. נמשיך ללוות את התושבים עד פיתרון מלא שיאפשר לשמר את בית הכנסת המרוקאי ואת המשך החיים הקהילתיים בשכונה".


עופר ברקוביץ עם מתפללי בית הכנסת "חסד ואמת" (צילום: דוברות סיעת התעוררות)

עופר ברקוביץ עם מתפללי בית הכנסת "חסד ואמת" (צילום: דוברות סיעת התעוררות)


במענה לפניית "כל העיר" – מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "מדובר בסכסוך אזרחי שנידון בבית המשפט. לציין כי ראש העיר עשה כל מאמץ להגיע לפתרון, ונפגש גם עם היזם וגם עם חברי הקהילה, והגיע עם הצדדים להסכמות ומצפה כי הצדדים יעמדו בסיכומים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת4"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. המלך

    קצת גזענות מרוקקית מה קרה? הם הכי גזענים מעמי ערב חחחחח

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר