מתחם נחל אוג (צילום: ליאור סיגל)
מתחם נחל אוג (צילום: ליאור סיגל)

הגבעה הצרפתית: התושבים דוחים את הפתרון של ליאון לפרויקט מטמנת העפר

ראשי המאבק בגבעה הצרפתית נגד תוכנית מטמנת העפר מתנגדים למתווה שהציג השבוע ראש העיר משה ליאון: "נמשיך במאבק עד אשר תוכנית המגה-פיגוע הבריאותי הזו תעבור מן העולם"; בעירייה מבהירים: "התוכנית זכתה לתמיכה ולאישור המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות"

פורסם בתאריך: 25.3.21 16:03

פרויקט מטמנת העפר סמוך לגבעה הצרפתית ממשיך לעורר התנגדות: ראשי המאבק נגד התוכנית מתנגדים לפיתרון שהציג השבוע ראש העיר משה ליאון.

כפי שפורסם בתחילת השבוע ב"כל העיר" ראש העיר ליאון מקדם פיתרון לפיו במתחם יוקם שטח ציבורי, על סמך עודפי העפר שיושלכו בו, שישמש לבנייה ולטובת הציבור. בעירייה ציינו כי "ראש העיר משה ליאון הורה לבטל את התוכנית להקמת אתר מיון פסולת באזור נחל אוג, ולקדם במקומה תוכנית ליצירת עתודת קרקע לשימוש הציבור". על פי העירייה, "מדובר בבשורה לתושבי הגבעה הצרפתית ועיסאוויה, משום שהתוכנית החלופית הינה תוכנית ירוקה ומתקדמת שתפתור את בעיית ההשלכה העבריינית של עודפי העפר ותיצור שטח קרקע לטובת הציבור".

על אף הודעת העירייה בשכונה עדיין זועמים ותוקפים את האופן שבו העירייה מציגה את התוכנית לתושבים. "אני נדהם עד כמה תרבות הולכת השולל והמרחק מן האמת חדרה", טוען ואומר יו"ר עמותת "משמר הגבעה" אריה לוי, מראשי המתנגדים. "מדובר בתוכנית שוועדת הערר הארצית עצרה את ביצועה כבר לפני חמש שנים בעקבות העררים שהגשנו. היא החזירה את התוכנית עם הערות אין ספור וביקורת קשה. הביקורת נגעה בעיקר בנזק הבריאותי מענני האבק הקבועים שעלולים לספוג 120 אלף מתושבי השכונות הסמוכות, לרבות כל באי האוניברסיטה העברית ובית חולים הדסה הר הצופים, ינשמו במשך 20 שנה".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


לוי ממשיך וטוען כי "על פי התוכנית, למשך 20 שנה, בכל יום – מבוקר עד לילה, בין 300 ל-500 משאיות עמוסות בחול ובסלעים יגיעו למטמנה. מגרסות ענק יגרסו את הסלעים לחול ואבק. זיהום האוויר הקבוע מבטיח מחלות ריאה למספר מבהיל של ילדים, בוגרים וקשישים. בבתי החולים נאבקים במחלות הריאה שמגפת הקורונה גורמת".


אריה לוי (צילום: פרטי)

אריה לוי (צילום: פרטי)


"ועדת הערר הארצית ביקרה קשות את העובדה שלא נעשתה בחינה רצינית של חלופות. אפילו אנחנו, ועד הפעולה, הצענו אתר מתאים באזור המדבר, מזרחה ממישור אדומים, רחוק מאוכלוסייה ורק מספר קילומטרים רחוק מהמיקום עליו מתעקש ראש העיר", מוסיף לוי, "האם אינטרס צר של קבלנים חשוב יותר משמירה על בריאות 120 אלף תושבים? כל ניסיון של ראש העיר לבלבל את הציבור לא יצלח. אנחנו נמשיך במאבק עד אשר תוכנית המגה-פיגוע הבריאותי הזו תעבור מן העולם".


ראש העיר משה ליאון (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

ראש העיר משה ליאון (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)


מהעירייה נמסר בתגובה לדבריו של לוי כי "מדובר בתוכנית חדשה שמטרתה ליצור עתודת קרקע חדשה וחשובה בצפון העיר, מתוך ראיית טובת התושבים והסביבה. התוכנית זכתה לתמיכה ולאישור המשרד להגנת הסביבה ולתמיכת משרד הבריאות. זאת לאחר ביצוע סקר ניטור אוויר מעמיק מטעם המחלקה העירונית לאיכות הסביבה. עיריית ירושלים רואה חשיבות רבה לאפשר הרחבה של עתודות קרקע חדשות בצפון העיר, לצד החשיבות המהותית והדאגה לבריאות התושבים. התוכנית החדשה תיתן גם מענה לסוגיית עודפי העפר".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת5"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עירית ירושלים היא הגוף המאיים על עתיד העיר. ממטנמנת העפר ועד רכס לבן. לכו לרמת שלמה שכונת הדגל החרדית, לא תראו עץ אחד כי זה לא מעניין. העיקר קוביות דיור. ככה חושבת העיריה כמו אחינו השמים: איכות חיים תעשה אצלך בבית, בחוץ רק כסף וניצול ניצול ניצול "משאבים". פאודליזם נדלנ"י. ככה זה כשיש רואה חשבון מרובע שחייב לחרדים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר