עופר ברקוביץ (צילום: תקווה חדשה)
עופר ברקוביץ (צילום: תקווה חדשה)

ההתרסקות של "תקווה חדשה" בירושלים – עופר ברקוביץ ל"כל העיר": "בהחלט זה לא ההישג שציפיתי לו"

"אני יוצא מזה מחוזק ונחוש": עופר ברקוביץ, שמשובץ במקום ה-13 ברשימת "תקווה חדשה" ולא ייכנס לכנסת, מגיב הערב לראשונה בשיחה עם "כל העיר" על האכזבה וההתרסקות בבחירות

פורסם בתאריך: 24.3.21 21:32

"אני חושב שזה די ברור שציפינו וקיווינו להישג יותר משמעותי", כך מגיב לראשונה הערב ל"כל העיר" חבר רשימת "תקווה חדשה" עופר ברקוביץ, ששובץ במקום ה-13 במפלגה ולכן הוא לא ייכנס לכנסת. כבר בשבוע שעבר אמר ברקוביץ בשיחה עם "כל העיר" כי "המקום הנכון שלי היה צריך להיות יותר גבוה ברשימה".

"אני מאוד גאה בדרך שעשינו בתקווה חדשה", ממשיך ואומר ברקוביץ, "מדובר במפלגה חדשה, שהתמודדה בפעם הראשונה לכנסת, והיחידה מכל הכוחות הפוליטיים שעברה ונכנסה לכנסת ה-24. אנחנו לחלוטין מקבלים את ההכרעה של הבוחר, אנחנו דמוקרטיים ומכבדים את ההכרעה הציבורית".

אכזבת הבחירות, מלבד התיקו הפוליטי אליו נקלעה מדינת ישראל, היא ללא ספק של רשימת "תקווה חדשה" בראשות ח"כ גדעון סער, שהתקרבה בסקרים בתחילת המרוץ ל-20 מנדטים והתרסקה לאחר ספירת הקולות ברוב הקלפיות אל קרקע המציאות עם שישה מנדטים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בתחילת הדרך הצטרפו לרשימה שתי דמויות ירושלמיות, שהיו אמורות לסחוף מצביעים ולהניע אותם לקלפיות בירושלים – הראשון הוא ח"כ זאב אלקין, עד לא מזמן חבר בכיר בסיעת הליכוד, שהיה צפוי למשוך תומכי ליכוד לערוק לתקווה חדשה. והשני ברקוביץ, יו"ר האופוזיציה במועצת עיריית ירושלים ויו"ר סיעת התעוררות, שכ-110 אלף ירושלמים הצביעו עבורו בבחירות המוניציפליות לראשות העיר לפני כשנתיים וחצי. הצפי היה כי הוא יתרגם לפחות חלק מכוח האלקטורלי שקיבל בזירה המקומית בירושלים – לקלפיות בבחירות לכנסת. אך, כאמור, ההתגייסות לרשימת תקווה חדשה מצד הירושלמים מסתכמת, נכון להערב (רביעי, 20:50) רק ב-8,388 קולות בירושלים, המהווים 3.4 אחוזים מסך הקולות הכשרים בירושלים. את מרב התמיכה בירושלים השיגה יהדות התורה בראשות ח"כ משה גפני (23 אחוזים מכלל המצביעים בעיר) אחריה הליכוד בראשות בנימין נתניהו (20 אחוזים), ש"ס  בראשות אריה דרעי (15. אחוזים), הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ (9 אחוזים), ימינה בראשות נפתלי בנט (6 אחוזים), יש עתיד בראשות יאיר לפיד (5 אחוזים), מפלגת העבודה בראשות מרב מיכאלי (4 אחוזים), מרצ בראשות ניצן הורוביץ (3 אחוזים) ואחריהן – תקווה חדשה.


עופר ברקוביץ וגדעון סער (צילום: "תקווה חדשה")

עופר ברקוביץ וגדעון סער (צילום: "תקווה חדשה")


מהי התחושה ברמה האישית?
"תחושה של דרך ארוכה, בחיים פוליטיים צריך לדעת לעמוד בנקודות בהן אתה מצליח יותר ומצליח פחות, אבל לדבוק בדרך שלך ובערכים שלך. זה בהחלט לא ההישג שציפיתי לו, אבל אני מרגיש שאפשר גם להסתכל ולהעריך את הדרך הזאת, את הממלכתיות. את הערכים של היושרה והרצון לאחד את עם ישראל, ומהדברים האלה אני בהחלט מרוצה".

ברקוביץ צפוי לחזור לפעילותו המוניציפלית בעיריית ירושלים. "כבר חודש וחצי שאני מחויב למשימה הירושלמית ולהתעוררות", מוסיף ואומר ברקוביץ, "לכל הערכים והמטרות שבעצם פעלתי עבורם ב-13 שנים האחרונות. אני מתכוון להמשיך לשרת בהתנדבות ובנחישות את תושבי ירושלים כולם במועצת העיר. התמודדתי לכנסת בעצם מתוך רצון לעשות שינוי ולהשפיע יותר לטובת אותן מטרות מתוך הכנסת – עבור העסקים הקטנים, הצעירים והאחדות בישראל. אני יכול להגיד ששום דבר לא השתנה אצלי. פגשתי בשטח אלפי ירושלמים, שגם אם הם לא תמכו בתקווה חדשה, הם מאוד תומכים בי ובהתעוררות, ומבקשים ואפילו משוועים לכך שנמשיך לפעול עבורם ולהוביל לשינויים משמעותיים בעיר. פגשתי תומכי ליכוד כאלה, תומכי מרצ, ותומכי סמוטריץ', ובמובן הזה אני חושב שיש יכולת אצל הרבה מאוד אנשים לעשות הפרדה בין המונציפלי לארצי. אני יוצא מזה מחוזק ונחוש, ורוצה להמשיך לעבוד עבור האנשים האלה כפי שעשיתי עד היום".

נראה כי ברקוביץ לא מתאבל יותר מדי, וכבר הוא מחמם מחדש את המנועים לקראת הבחירות לראשות העיר בעוד כשנתיים וחצי: "פגשתי עשרות אלפי אנשים במהלך חודש וחצי, והתגובות ברובן המוחלט היו מאוד טובות. גם אנשים שלא תומכים בתקווה חדשה ויש להם השקפה שונה במפה הפוליטית הארצית, יודעים להבדיל ולהגיד, 'עופר, אני רוצה שתהיה ראש העיר', 'עופר, אני איתך בירושלים בכל הכוח'. התחושה שלי מהשטח היא שהאנשים האלה רואים חשיבות בפעילות שלי ושל התעוררות בעיר".

"אני ער לזה שיש אנשים מסוימים שלא אהבו את ההחלטה שלי להתמודד לכנסת", הוא מוסיף ואומר, "וזה בסדר. אני אשרת את כל האנשים, מכל המפלגות באותה הצורה ואפילו יותר טוב. יצרתי קשרים נוספים במהלך התקופה, ובמידה רבה אני חושב שזה יעזור לי בהמשך הדרך כדי לפעול למען הירושלמים וגם כדי להביא תומכים נוספים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת5"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. יוסי קניבל

    ככה זה שקופצים מלפיד לגנץ לסער אין לכם עמוד שידרה.

  2. ירושלמית

    עופר, תציל אותנו מראש העיר השנוא בתולדות ירושלים.
    שלא ייבחר שוב

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר