זירת התאונה הקטלנית ברחוב דרך חברון בירושלים (צילום: כב"ה ירושלים)
זירת התאונה הקטלנית ברחוב דרך חברון בירושלים (צילום: כב"ה ירושלים)

עשור קטלני בכבישי ירושלים: למעלה מ-3,500 תאונות במעורבות נהגים צעירים

נתוני עמותת אור ירוק חושפים: ירושלים היא שיאנית תאונות הדרכים במעורבות נהג צעיר - במהלך העשור החולף התרחשו 3,519 תאונות, בהן 46 תאונות קטלניות עם הרוג אחד לפחות

פורסם בתאריך: 8.4.21 18:13

התאונה המחרידה השבוע בכביש דרך חברון בירושלים, שבה נהרגה מור שילת ז"ל, בת ה-25, לאחר שנדרסה למוות על ידי רכב הסעות, שלפי החשד חצה באור אדום את הצומת, משקפת כמה נחוץ החיסון לקטל תאונות הדרכים בירושלים.

כביש דרך חברון נחשב לאחד הצירים המסוכנים ביותר בארץ, שבו נגבו חייהם של עשרות הולכי רגל לאורך העשור האחרון. למרות מצלמות המהירות שמוצבות לאורך הציר, שכולל גם נתיבים של תחבורה ציבורית – נהגים רבים טסים על הכביש, ומסכנים את חייהם של נהגי כלי הרכב האחרים ואת של הולכי הרגל. אולם כביש דרך חברון אינו הציר המסוכן היחידי בירושלים – ברחבי העיר מתרחשות תאונות קשות רבות מדי, והאכיפה דלילה מדי.

מנתונים של עמותת אור ירוק עולה כי בעשר השנים האחרונות (2020-2011) התרחשו קרוב ל-30 אלף תאונות דרכים במעורבות נהגים צעירים בתחום העירוני, כשיותר מ-3,500 מהן התרחשו בירושלים. הנתונים הללו, שמבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מציבים את ירושלים במקום הראשון מבין הערים בישראל.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


על פי הנתונים, בירושלים אירעו 3,519 תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר (גילאי 15-24) בעשור האחרון (2020-2011), 46 מהן תאונות קטלניות – בהן נהרג לפחות אדם אחד. בשנת 2020 בלבד אירעו בעיר 322 תאונות במעורבות נהג צעיר.

לשם השוואה, בתל אביב-יפו אירעו 3,367 תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר בעשור זה, 39 מהן תאונות קטלניות. בשנת 2020 אירעו בתל אביב-יפו 367 תאונות במעורבות נהג צעיר, לעומת 294 בשנת 2019.

בחיפה אירעו 1,428 תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר בעשור האחרון, 22 מהן תאונות קטלניות. בשנת 2020 אירעו בעיר 124 תאונות במעורבות נהג צעיר.


זירת התאונה בכביש בגין (צילום: דוברות איחוד הצלה)

זירת תאונה בכביש בגין (צילום: דוברות איחוד הצלה)


בבאר שבע אירעו 1,074 תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר בעשור האחרון, 17 מהן תאונות קטלניות. בשנת 2020 אירעו בעיר 72 תאונות במעורבות נהג צעיר.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק מציין כי "נהגים צעירים מעורבים באלפי תאונות בכל שנה, ורבים מוצאים בהן את מותם. שנת 2020 הייתה קטלנית במיוחד, על אף הפיחות בנסועה בשל הסגרים שהיו במהלכה. לאור זאת חייב משרד התחבורה והבטיחות בדרכים להתייחס ולטפל בצורה ממוקדת במאפיינים של קבוצת נהגים זאת. במקביל המשטרה חייבת להגביר את האכיפה על ידי הוספת ניידות ושוטרים, בדגש על אזורי הבילוי של האוכלוסייה הצעירה, ובאופן ממוקד בסופי השבוע. נהיגת צעירים מאופיינת לרוב בחוסר יכולת התמודדות עם סיטואציות שונות של נהיגה וצפייה מראש של תרחישי הסכנה שעלולים להתרחש, ובשל כך הם פגיעים יותר. רבות מהתאונות שבהן הצעירים מעורבים מתרחשות בשעות הלילה ולאחר הבילויים והטיפול באוכלוסייה זאת צריך להיות בהתאם".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת6"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר