פעולות בהר נוף (צילום: באדיבות יצחק יזרעאלי, שדולת ירושלים בת קיימא)
(צילום: באדיבות יצחק יזרעאלי, שדולת ירושלים בת קיימא)

תושבי הר נוף הופתעו: תוכנית הבינוי החדשה ביער ירושלים מתקדמת

תושבים בשכונת הר נוף הופתעו לגלות היום כי נערכות הכנות בשטח לקראת ביצוע התוכנית להקמת קרית חינוך חדשה, בקרקע שחלקה היא ביער ירושלים, בלי שהתקבל היתר בנייה

פורסם בתאריך: 11.4.21 18:32

תושבי הר נוף הופתעו הבוקר לגלות כי נערכות הכנות בשטח לקראת הקמת תוכנית הבינוי החדשה ביער ירושלים. מדובר בתוכנית להקמת קרית חינוך, בשטח שחלקו הוא ביער ירושלים. התושבים מספרים ל"כל העיר" כי עובדים החלו לעקור גיאופיטים בחלקת היער.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


יצחק יזרעאלי, משדולת ירושלים בת קיימא, טוען ומציין כי "עיריית ירושלים ממשיכה בחוסר שקיפות להרוס את יער הר נוף, והיום שלחו את רט"ג לעקור את כל הגיאופיטים בחלקת היער, כאילו אוטוטו יש להם היתרי בנייה. כאשר הם יודעים היטב שכל מה שיש להם זה סך הכל תכנית בינוי לא סטטוטורית, שאינה שווה את הנייר עליה היא כתובה. כפי שפסקו בית המשפט העליון וועדת הערר המחוזית – בצורה דומה ניסו לבצע מחטף לעקירת כאלף עצי יער בחלקה, וברגע האחרון קק"ל עצרה אותם לאחר התערבות שלנו".


יער ירושלים (צילום: אמיל סלמן)

יער ירושלים (צילום: אמיל סלמן)


מדובר בתוכנית להקמת 10 מבני חינוך חדשים בשטח שהינו חלק מיער ירושלים. כפי שפורסם בחודש דצמבר "כל העיר" מאות מתושבי שכונת הר נוף חתמו באחרונה על עצומה במסגרת התנגדותם לתוכנית בינוי שכוללת הקמת 10 מבני חינוך בשכונה. במכתב ההתנגדות  נטען כי התוכנית תפגע קשות ביער ירושלים, תגרום לעקירת כ-1,000 עצים, תפגע במרחב האקולוגי, בחיות הבר ובציפורים. כמו כן התוכנית תגרום לבעיות תנועה וחניה קשות, וכל זאת כאשר בתב"ע משנת 1987 נכתב בסעיף מספר 9 כי במגרש תותר הקמת בית ספר וגן ילדים, ללא פרוט קווי בניין והיקפי בינוי.

תושבי הר נוף קיבלו אף חיזוק מלירון דין, מתכננת קהילת ירושלים, ששלחה באופן אישי מכתב לראש העיר משה ליאון. במכתבה מפרטת דין: "תוכנית הבינוי מציעה להקים מבנים לכ-10 מוסדות שונים בניגוד לתוכנית המאושרת משנת 1987, שמאפשרת בינוי לבית ספר אחד וגן ילדים. לא ברור מדוע מוצע למקם מוסדות כה רבים בשולי העיר במקום אליו הנגישות בעייתית. לא נבחן המחיר הסביבתי של כריתת מאות עצים בוגרים ופגיעה במערכת האקולוגית הטבעית". עוד מוסיפה דין: "התוכנית ממוקמת על מדרון בשיפוע חד בין השכונה לבין דרך היער המקיפה את הר נוף. לשם בניית אותם מוסדות יידרשו ככל הנראה עבודות מילוי וחציבה בהיקף רחב לרבות קירות תמך, ולכך משמעויות נופיות ואקולוגיות וכמובן גם כספיות.

בעיריית ירושלים ציינו דאז כי "השטח עליו מיועדת התוכנית הינו שטח המיועד לבניית מוסדות חינוך. התוכנית מקודמת במסגרת תוכנית ראש העיר לבינוי מוסדות חינוך, כשמבנים אלו ישמשו, בין היתר, שורה של מוסדות לחינוך מיוחד. בימים אלו מתקיימים תהליכי תכנון שונים, לרבות קיום סקרי עצים ואיכות הסביבה, בתיאום אל מול כלל הגורמים הרלוונטיים, לרבות קק"ל, רשות הטבע והגנים ורשות העתיקות וכן בשיתוף המינהל הקהילתי ותושבי השכונה".

במענה לפניית "כל העיר" – מהעירייה נמסר בתגובה כי "מדובר בשטח המיועד לבניית מוסדות חינוך, כחלק מתוכנית העירייה. מבנים אלו ישמשו, בין היתר, שורה של מוסדות לחינוך מיוחד. העבודות אשר התבצעו באתר התקיימו בתיאום אל מול כלל הגורמים הרלוונטיים, לרבות קק"ל, רשות הטבע והגנים ורשות העתיקות, תוך קבלת האישורים הנדרשים לביצוע העבודות על פי דין וקיום תהליכי שיתוף ציבור יחד עם המינהל הקהילתי, ותושבי השכונה".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת3"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. אפרת

    אז כשעיריית ירושלים מתגאה בשתילת עצים ושתילת פרחים היא שוכחת לציין שזה לא מכסה. ולא מפצה כלל על כל מה שעוקרת וכורתת

  2. ביישתם את שמו יתברך בחוצפתכם

    קרית חינוך לפגיעה בסביבה. זו מהות התוכנית הזדונית
    שנימנעה בעודה באיבה .איך לא מתביישים יזמי התוכנית שהיתנהלה באופן קלוקל ,לפגוע באיכות חייהם של כלל תושבי העיר ? אכן חולי אגו ,השם יתברך מתבייש בכם
    עוכרי ישראל .לא לזאת יקרא להאדרת שמו ולא לזאת הכוונה לקרית חינוך . אכן מחרבייך ומהרסייך ,ממך יצאו.
    אוי לנו שכך זממתם לפגוע בראות הירוקות .

  3. נגד יוזמות חסרות לב

    שוב סוכלה מזימה מבישה לפגוע בערכי טבע ,ביוזמת זדים חסרי מצפון .זו מזימה הראויה לגינוי ,כלל תושבי הבירה.

  4. ישראליי

    רפובליקת בננות. להכניס להעיריה תביעה ומיד. ילמדו את מגבלות הכוח.

  5. אחת

    מצד אחד, מבינה אותם לגמרי, וגם חבל על קיצוץ שטחים ירוקים, מצד שני יש מחסור במבני ציבור ואין ממש שטחים פנויים, אז היכן יבנו? האם יש פתרונות אחרים?

  6. ירון

    אין גבול לחוצפה של האדם שאוכל וטורף את הטבע ובעלי החיים. אני מאחל לאדם כל רע על מעשיו הנפשעים. פושע נגד הטבע והחי.

  7. דויד

    לא מסוגלים לראות שייש קצת ירוק וטבע בשכונה ,למה חייבים להרוס את קצת הטוב שייש? למה חברי הכנסת המתגוררים בשכונה לא עושים כלום?

  8. אחד שיודע

    לעירייה אין דין ואין דיין והיא חושבת שהיא מעל החוק בכל הנוגע לירושלים בכלל ולתוכניות בניה בפרט היא שמה עצמה להחליט מה מותר ומה אסור המקום הכי מושחת בארץ מידיעה ברורה עד שלא יחליפו את הפקידים ללא יוצא מן הכלל לא תהיה שינוי בהתנהלותה

  9. נמר

    אכן זו חוצפה היכן מהנדס העיר נרדם בשמירה אין דין ואין דיין לפשעי הבניה בירושלים עושים כטוב בעינהם אף ראש עיר לא נתן לפורעים להשתולל *אור אדום*

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר