שכונת הר נוף (צילום: Sir kiss)
שכונת הר נוף (צילום: Sir kiss)

תוכנית הבינוי החדשה שמתוכננת ביער ירושלים – קרית חינוך בהר נוף: מאות תושבים מתנגדים

מאות מתושבי הר נוף כבר חתמו על עצומה, כחלק מהתנגדות לתוכנית הבינוי שכוללת הקמת 10 מבני חינוך בשכונה, שלטענתם יוקמו על חשבון שטח ביער ירושלים

פורסם בתאריך: 28.12.20 18:33

מאות מתושבי שכונת הר נוף חתמו באחרונה על עצומה במסגרת התנגדותם לתוכנית בינוי שכוללת הקמת 10 מבני חינוך בשכונה. יצחק יזרעאלי, תושב השכונה ובין המתנגדים לתוכנית, טוען כי נכון ל-8 בדצמבר 2020 הוחתמו על העצומה כבר מאות מדיירי השכונה, וכי המספר כבר הגיע ליותר מ-1,700 תושבים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


במכתב ההתנגדות שלו מפרט יזרעאלי: "אוריאל אלבז, מנהל אגף משאבי חינוך בעיריית ירושלים, מקדם בחופזה, בחוסר שקיפות, ובהתנהלות החורגת לחלוטין ממינהל תקין, תכנית בינוי מפלצתית של קרוב ל 40 אלף מ"ר בינוי עבור כ 10 מוסדות. החלקה, בשטח קרוב ל-18 דונם, היא חלק מיער ירושלים עם כאלף עצי אורן, ברוש, חרוב, אלת המסטיק ועוד, חיות בר, שועלים, דורבנים, תנים, נמיות ועוד.

עוד מציין יזרעאלי כי "השטח כיום הינו שטח פתוח בפאתי שכונת הר נוף. ישנן בעיות רבות וחמורות בתוכנית בהיבט תכנוני, תנועתי, סביבתי וגם מהיבט הקצאת הקרקע".

במכתב מפורט כי התוכנית תפגע קשות ביער ירושלים, תגרום לעקירת כ-1,000 עצים, תפגע במרחב האקולוגי, בחיות הבר ובציפורים. כמו כן התוכנית תגרום לבעיות תנועה וחניה קשות, וכל זאת כאשר בתב"ע משנת 1987 נכתב בסעיף מספר 9 כי במגרש תותר הקמת בית ספר וגן ילדים, ללא פרוט קווי בניין והיקפי בינוי.


יער ירושלים (צילום: מלכה ברקאי/ארכיון הצילומים של קק"ל)

יער ירושלים (צילום: מלכה ברקאי/ארכיון הצילומים של קק"ל)


"כבר היתה בזמנו חוות דעת של היועצת המשפטית בעירייה, שרי לרנר, שקבעה שלא ניתן לבנות במקום יותר מבית ספר אחד וגן ילדים אחד", מסכם יזרעאלי. "העירייה התעלמה מחוות הדעת והכינה לאחרונה בחופזה, במחשכים, ללא פרסום וללא יכולת הגשת התנגדויות, תוכנית בינוי חדשה".

תושבי הר נוף קיבלו חיזוק מלירון דין, מתכננת קהילת ירושלים, ששלחה באופן אישי מכתב לראש העיר משה ליאון. במכתבה מפרטת דין: "תוכנית הבינוי מציעה להקים מבנים לכ-10 מוסדות שונים בניגוד לתוכנית המאושרת משנת 1987, שמאפשרת בינוי לבית ספר אחד וגן ילדים. לא ברור מדוע מוצע למקם מוסדות כה רבים בשולי העיר במקום אליו הנגישות בעייתית. לא נבחן המחיר הסביבתי של כריתת מאות עצים בוגרים ופגיעה במערכת האקולוגית הטבעית".

עוד מוסיפה דין: "התוכנית ממוקמת על מדרון בשיפוע חד בין השכונה לבין דרך היער המקיפה את הר נוף. לשם בניית אותם מוסדות יידרשו ככל הנראה עבודות מילוי וחציבה בהיקף רחב לרבות קירות תמך, ולכך משמעויות נופיות ואקולוגיות וכמובן גם כספיות.

"יער ירושלים סבל לאורך השנים מגריעות שטחים חוזרות ונשנות לטובת מיזמי תשתית ואחרים כגון הר המנוחות, כביש 16, שכונות חדשות ועוד. מאז שניתן לעיר במתנה, כשני שלישים משטח היער הפך לאזור בנוי. אנו סבורים כי יש לשקול מחדש את הבינוי במקום לאור הפגיעה הסביבתית הצפויה.

"אם בכל זאת יקודם בינוי במקום, הדבר צריך להיעשות אך ורק כתוכנית מפורטת אשר תגיע לדיון מסודר במוסדות התכנון ואשר תאפשר מנהל תקין ומתן אפשרות לציבור להביע את התנגדותו למרכיבי התוכנית. יתרה מכך, רק תכנית מפורטת אשר תתבסס על ממצאי סקר טבע עירוני מפורט, המתחשבת במערכת האקולוגית הקיימת, תוכל להתמודד עם הקשיים הסביבתיים: הסדרי תנועה, קירות תמך, ניקוז, כריתת עצים, פגיעה בערכי טבע מוגנים ויותר מכל השפעה על היער ותפקודו האקולוגי והחברתי".

"כל העיר" פנה לעיריית ירושלים שמסרה בתגובה: "השטח עליו מיועדת התוכנית הינו שטח המיועד לבניית מוסדות חינוך. התוכנית מקודמת במסגרת תוכנית ראש העיר לבינוי מוסדות חינוך, כשמבנים אלו ישמשו, בין היתר, שורה של מוסדות לחינוך מיוחד. בימים אלו מתקיימים תהליכי תכנון שונים, לרבות קיום סקרי עצים ואיכות הסביבה, בתיאום אל מול כלל הגורמים הרלוונטיים, לרבות קק"ל, רשות הטבע והגנים ורשות העתיקות וכן בשיתוף המינהל הקהילתי ותושבי השכונה".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת12"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. תושב הר נוף

    תגובה שקרית של העירייה, שום שיתוף עם התושבים אין כרן, למעלה מ2500 חתימות כבר ישנם, ועוד היד נטויה, ראש העיר חזור בך מתכנית מפוקפקת זו שתגרום בידיים לפיקוח נפש, גם אוריאל אלבז שעכשיו דוחף לתכנית, בשבתו בכסא יור מינהלת הר נוף התנגד לכך נחרצות וזה מתועד בפרוטוקולים, וכמו במאבקים אחרים אם לא תרדו בזמן מהעץ, נגיע לבית משפט וננצח אתכם שם. ואז הבזיון יהיה שבעתיים…

  2. אייל כהן ישר

    אני לא מתנגד לבנית בתי ספר וגני ילדים לתושבי השכונה. מזמן אמרו שיפנו את מסוף הדלק פי גלילות שניבנה לפני 60 שנה כי חשבו מתקן זה חייב להיות בקצה של העיר רחוק מהתושבים וניבנה לפני שנבנתה הר נוף. שיפנו את פי גלילות ויבנו שם בתי ספר. מתנגד בכל השכונות לבנות בתי ספר אזורים , תלמידים שילמדו קרוב לביתם! כבישי ירושלים לא מסוגלים עוד לקלוט רכבים של הורים שמסיעים תלמידים לבתי ספר מרוחקים מביתם . היער ניטעה עד לפני שקם בית ראשון בהר נוף. שום מבני ציבור לא היה קם על מקום קדוש גם שחסר מקום. שום בית ספר לא יקום על חשבון יער ירושלים נקודה

  3. עמוס

    יער ירושלים – הריאה הירוקה המשמעותית של העיר – הוא כבר פחות משליש מגודלו לפני כמה שנים, וממשיך להיות מאויים ומכורסם.
    יש אלטרנטיבות. הניחו ליער!

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שקודם יתנו עוד עץ אחד למען השכונה
    העירייה לא בנתה אפילו גן שעשועים חדש אחד בכל ירושלים, חוץ מפרסומות מנופחות על שתילת פרחים שזה לא משרת דבר חוץ מפאר חיצוני.
    אלפי ילדי השכונות זקוקים לפנות משחק ושטחים פתוחים
    מישהו במינהלת השכונה
    מר ליאון היקר, אולי תלך פעם ברגל ברחוב הקבלן [משם נבחרת לכהונתך] ותבחין בצפיפות של התושבים ובסבלם ללא פינת משחק \המדרכה כה צרה שבקושי ניתן לעבור כזוג עם עגלה. יש שטחים פתוחים מלאי סלעים ואשפה , למה לא תשימו שם איזה נדנדנה ועץ לרווחת משלמי הארונונה הגבוהה ועוד אלו שבחרו בך?

    אבל כסף לפרסומת יש!!
    חבל

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר