דיור להשכרה במגדל פזגז (הדמיה: פיי-קוב-פריד אדריכלים)
מגדל פזגז (הדמיה: פיי-קוב-פריד אדריכלים)

למרות התנגדות התושבים: תוכנית מגדל המשושה בגובה 30 קומות במרכז העיר עולה שלב

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה מקדמת את התוכנית להקמת מגדל בגובה 30 קומות בצורת משושה ברחוב קינג ג'ורג' שבמרכז העיר, והמליצה לוועדה המחוזית לתת לה תוקף; ברקע - התנגדות התושבים, שחוששים מהכבדת העומס על התשתיות

פורסם בתאריך: 13.5.21 13:10

עיריית ירושלים, באמצעות הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, המליצה לקדם את תוכנית מתחם פזגז ברחוב קינג ג'ורג' שבמרכז העיר ירושלים, הכוללת הקמת מגדל בגובה 30 קומות בצורת משושה. התוכנית עברה כעת לוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה. והמליצה לוועדה המחוזית לתת לה תוקף.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כפי שפורסם ב"כל העיר", לפני שלושה חודשים דיירי מרכז העיר יצאו במאבק נגד תוכנית הבינוי וטענו לשורה של ליקויים ובעיות שעולים ממנה, ובהם: סוגיית העומס בתשתיות ובתנועה, מצוקת חניות שתחריף באזור, גובה המגדל שאינו תואם את מרקם הבינוי הקיים באזור, ועוד.

התוכנית מציעה הקמת מגדל באתר שבו ממוקם היום בניין המשרדים של חברת פזגז, בין הרחובות המלך ג'ורג' ומבוא המתמיד. הפרויקט, המתוכנן בשטח של 3 דונם, כולל תוספת של 7 קומות למבנה היסטורי הפונה כלפי רחוב המלך ג'ורג', ומגדל בצורת משושה בן 30 קומות, שישלב 250 יחידות דיור להשכרה בקומות העליונות, ותעסוקה ומסחר בקומות התחתונות. סך הכול מדובר בכ-800 מ"ר עבור שטחי מסחר ובכ-6,500 מ"ר עבור שטחי תעסוקה.


המגדל המתוכנן במתחם פזגז (הדמיה: מתוך מצגת שהוצגה לתושבים)

המגדל המתוכנן במתחם פזגז (הדמיה: מתוך מצגת שהוצגה לתושבים)


כמו כן, התוכנית תקצה שטחים לצרכי ציבור, ביניהם 260 מ"ר עבור שני גני ילדים, 350 מ"ר עבור שירותי מינהל קהילה לטיפת חלב, מרכז הדרכה וייעוץ, ו-1,210 מ"ר עבור שימושי קהילה.

בעירייה מסבירים כי התוכנית שמה דגש מיוחד גם על שיפור המרחב הציבורי, כאשר מגרשי החניה המצויים במתחם היום יהפכו להיות תת-קרקעיים ובמקומם יוקמו מרחבים ציבוריים פתוחים לציבור, וכן יוקם חיבור של המתחם עם מדרחוב ש"ץ ועם תחנות הרכבת הסמוכות של הקו הכחול של הרכבת הקלה.

ראש העיר משה ליאון: "מדובר בתוכנית ראויה שתשפר את המרחב הציבורי לצד תוספת שימושים משמעותיים למרכז העיר – הן עבור דירות והן עבור שטחים לצורכי ציבור. נמשיך לקדם ולבנות את ירושלים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שלב

    אין ברירה. הארץ קטנה ובאוכלוסיה גדלה. חייבים לבנות לגובה. ולהתאים את התשתיות.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר