חומות העיר העתיקה (צילום: קק"ל)
(צילום: קק"ל)

האבסורד לקראת צעדת בעלי המוגבלויות בירושלים: טענות להיעדר נגישות תחבורתית לאירוע

בשעה שהכבישים חסומים והרכבת הקלה מושבתת, בשל "ריקוד הדגלים" - צפויה היום ב-16:30 לצאת לדרך הצעדה הראשונה לאנשים עם מוגבלויות. בשיחה עם "כל העיר" אומר אלדד מרשי, בעל לקות ראייה: "זה לא הגיוני שלציבור הנכים לא יהיה איך להגיע לצעדת בעלי המוגבלויות"

פורסם בתאריך: 10.5.21 13:29

היום, יום ירושלים, תקיים העירייה לראשונה צעדה ייחודית עבור בעלי מוגבלויות, שצפויה לצאת, כפי שפורסם ב"כל העיר", ב-16:30 מרחבת המשביר לצרכן הישן ברחוב קינג ג'ורג'. אולם, נראה כי חלק מבעלי המוגבלויות יתקשו להגיע לצעדה – הסיבה: הרכבת הקלה משביתה את פעילותה באזור מרכז העיר בשעה 15:00, בשל "ריקוד הדגלים" המתוכנן להתקיים באזור, והנגישות התחבורתית תצומצם.

מנגד, בעיריית ירושלים חסרי אונים מול הסיטואציה, מכיוון שהכבישים באזור צעדת הדגלים הינם חסומים לתנועה על ידי המשטרה, ועל כן אופציה של הוצאת שאטלים אינה יכולה לצאת אל הפועל.


הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


אלדד מרשי (42), שמתמודד עם לקות ראייה, שמעוניין להשתתף בצעדת בעלי המוגבלויות, התכוון לצאת מהתחנה המרכזית לעבר מרכז העיר אחרי השעה 15:00: "זה לא הגיוני שלציבור הנכים לא יהיה איך להגיע לצעדת בעלי המוגבלויות", הוא אומר לפני זמן קצר בשיחה עם "כל העיר", "לפחות שהעירייה תדאג לשאטל מהתחנה המרכזית. אני לא מבין איך מפסיקים את הרכבת הקלה ב-15:00 ועושים צעדה ב-16:30, חבל שלא הקדימו את הצעדה".


אלדד מרשי (צילום: פרטי)

אלדד מרשי (צילום: פרטי)


מרשי מבקש כי "עכשיו זה יהיה טוב אם העירייה תדאג לשאטלים לפחות מהתחנה המרכזית לנכים שכן רוצים להשתתף, ואני מאמין שיש עוד נכים ששמעו על הצעדה המיוחדת הזו וזה יכול לעזור להם. זה יום מיוחד עבור ירושלים והזמינו אותנו לקחת חלק, אבל העירייה לא מאפשרת באמת לקחת חלק בצורה מכובדת ומונעת מאיתנו את הנגישות".

"אני רוצה להגיע כי חברים שלי יהיו שם, וזה לא מה שימנע מממני להגיע", מוסיף ואומר מרשי. "אני לא אשאר בבית, אני איאבק וכן אגיע".



 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר