זירת קריסת הטריבונה בגבעת זאב (צילום: דוברות המשטרה)
זירת קריסת הטריבונה בגבעת זאב (צילום: דוברות המשטרה)

בעקבות קריסת הטריבונה בגבעת זאב – הדרישה לפעול נגד בתי הכנסת הארעיים בירושלים: "פצצה מתקתקת"

בתי הכנסת הארעיים שהוקמו במהלך משבר הקורונה מדאיגים את העירייה; חבר המועצה יוסי חביליו מזהיר: "לאחר שקורה אסון כולם שואלים איפה היו הרשויות"; העירייה; "פועלים להסרת עשרות אוהלים שנבנו בתקופת הקורונה בצמוד לבתי הכנסת"

פורסם בתאריך: 19.5.21 14:20

קריסת הטריבונה בבית הכנסת של חסידות קרלין בעב חג השבועות ביישוב גבעת זאב, הצפוני לירושלים, מעוררת דאגה רבה בקרב גורמים בכירים בעיריית ירושלים. בשנה האחרונה, בין השאר על רקע משבר הקורונה, הוקמו ברחבי העיר בתי כנסת פירטיים, ארעיים, ללא היתר, שעלולים לסכן את המתפללים.

חבר מועצת עיריית ירושלים יוסי חביליו (מצילים את ירושלים) שיגר השבוע מכתב לראש העיר משה ליאון, שבו הוא דורש להרוס את כל בתי הכנסת הלא חוקיים, שהוקמו במהלך שנת הקורונה. "במהלך משבר הקורונה הוקמו בתי כנסת רבים – לעתים דובר בתוספת לבית כנסת קיים ולעתים בבניית מבנה חדש לגמרי", מציין חביליו במכתבו, "אני התרעתי על הבנייה שבוצעה כמובן מבלי שניתן לה היתר. נאמר לי בתשובה כי מדובר בסככות זמניות בלבד, כי לא תתאפשר בניית מבנה קבע וכי מיד עם סיום משבר הקורונה העירייה תוודא כי כל המבנים הזמניים הללו יוסרו מיד. ואולם, הסככות שנבנו לא הוסרו, ולהפך – במקומות רבים הוחל בבניית מבני קבע לבתי הכנסת לרבות חפירה, קירוי, ריצוף, התקנת מערכות חשמל  ומים, מיזוג ועוד".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


חביליו מדגיש כי "הסכנה הראשונה והמיידית הינה כמובן סכנה בטיחותית לחיי האדם – ורק ביום ראשון, ערב חג השבועות, נוכחנו, שוב למרבה הצער, בחומרת הסכנה הנשקפת מבנייה ללא פיקוח וללא היתר".

בתחילת החודש פורסם ב"כל העיר" על תופעת אוהלי בתי הכנסת ברחבי ירושלים. כך לדוגמא פועלים בתי כנסת ארעיים ברחובות גואטמלה וברזיל, שהוקמו לצורך המתפללים באופן זמני, ואלה הוסבו למבני קבע של בתי כנסת וכוללים – למורת רוחם של תושבי השכונה. השבוע, לאחר האסון הטרגי בבית הכנסת הארעי בגבעת זאב, שגבה את חייהם של שני בני אדם, ובו נפצעו כ-184 אנשים, מתוכם 15 במצב קשה, נתלו מספר שלטים בבית הכנסת הפיראטי, שהוקם ברחוב גואטמלה בקרית היובל. בשלטי האזהרה נכתב בין השאר: "האסון הבא בחסות העירייה", "סכנת התמוטטות החוק" ו"בנייה לא חוקית בחסות עיריית ירושלים, בושה".


שלטי אזהרה שנתלו במבנה בית כנסת בקרית היובל (צילום: שי הלוי)

שלטי אזהרה שנתלו במבנה בית כנסת בקרית היובל (צילום: שי הלוי)


השבוע חביליו מוסיף ואומר כי "כמובן שמעבר לסכנה הבטיחותית ישנה כאן הפרת חוק בוטה, לעיני כל, דבר היוצר תחושה שאין דין ואין דיין ואיש הישר בעיניו יעשה. הדבר מעודד עבירות נוספות מסוגים שונים ואינו מקנה לציבור את ההגנה לה הוא זכאי. כאשר מעבר לכך, הדבר גורם למטרד לדיירים בסביבה הפונים אלי שוב ושוב בטענות מדוע אין העירייה אוכפת את הדין בנושא. אציין גם כי הבניה הלא חוקית גורמת גם לפגיעה באיכות החיים ובצביון השכונות ולעזיבה של הציבור החילוני והכללי את העיר".


שלטי אזהרה שנתלו במבנה בית כנסת בקרית היובל (צילום: שי הלוי)

שלטי אזהרה שנתלו במבנה בית כנסת בקרית היובל (צילום: שי הלוי)


"מדובר בפצצה מתקתקת ובמדרון חלקלק", ממשיך ומזהיר חביליו. "לאחר שקורה חס וחלילה אסון, כולם שואלים איפה היו הרשויות. אני כבר מספר חודשים מתריע בעניין, ועכשיו נותן התרעה נוספת המתחזקת לנוכח האסונות הגדולים שקרו לאחרונה. אני מבין את הרגישות של הריסת בתי כנסת ואת הרצון שלא לפגוע ברגשות המתפללים, אולם אני סבור שבשל החשש לחיי האדם והפרת החוק הבוטה, לעירייה על כל האורגנים שלה, אין כל אפשרות אחרת מלבד נקיטה בפעולה מיידית ונחושה בעניין. אשר על כן אני פונה ודורש כי העירייה תנקוט בפעולה נחושה ומיידית להסרת המפגעים והבנייה הבלתי חוקית על מנת לממש את תפקידה על פי החוק ולמנוע פגיעות בנפש".


יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)

יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)


במענה לפניית "כל העיר" – מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "עיריית ירושלים פעלה בשבועות האחרונים להסרת עשרות אוהלים שנבנו בתקופת הקורונה בצמוד לבתי כנסת וממשיכה לפעול בימים אלה להסרת יתרת האוהלים. עבירות בנייה שידועות לעירייה ונוגעות לבתי כנסת מטופלות באופן מידי בהליכי אכיפה, לרבות הגשת כתבי אישום ובקשות למתן צווי הריסה".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. מחנה פליטים בעזה

    ככה נראית העיר,
    כאשר לא מטפלים בעברות ולא שומרים על הסדר ולא על החוק
    אז יש פגיעות הן פיזיות כדוגמת מה שקרה במירון וגבעת זאב
    מעבר לזה שתוספות לא חוקיות,ואי שמירה על הסדר פוגע במראה השכונות והעיר
    מדברים על מה שקורה עכשיו בגלל המקרים האחרונים
    אבל תבדקו כמה מרפסות "סוכה" נבנו ברחבי המדינה (במיוחד בבני ברק) על ברזלים בצמוד לקירות בנינים ונשארו כמבני קבע מסוכנים ללא אישורי בטיחות,מעבר לכיעור הבניינים,
    מחסנים וחניות שהופכים לדירות,ועוד….
    בגלל מה שקורה בעיר הזו וחוסר הניהול,
    נראה לי שצריך להכריז על העיר כעיר תאומה של בני ברק
    שטעטעל זה מה שהעיר הזו הופכת להיות,ללא חוק,סדר,
    מי שחפץ לשמור על איכות חייו בורח מהעיר הזו,כמו שעשו ועושים רבים

  2. שכן מהשכונה

    יוסי חביליו לא דואג לביטחון התושבים.ההפך הוא הנכון הדאגה היא אך להרוס.לנקום.להתסיס בן שכנים.ולהוציא את תיסכולו על המגזר החרדי באשר הוא.מי שיעז לפגוע .להרוס.בת הכנסת משמיים יבואו חשבון עימו עים תוצאות גוף ונפש קשים…הציבור החרדי גדל ברחוב ברזיל קרית יובל ואן מקום תפילה לעוד 200 אברכים חדשים ברחוב מה יעשו? חביליו ידאג להם כלשונו למקום תפילה?די עים הצרות עיין וחיפוש לנקום בחרדים

  3. ירושלמית

    השכן מהשכונה לא למד לקח.כנראה לטעמו יש צורך בעוד כמה אסונות שיחדירו מעט בינה בקודקודו.לא יוסי חביליו בעייתו,כי אם טריבונות ומדרונות חלקלקים.מעניין כמה צריכים למות ולהפצע ,כמה ציוותי רפואה וכמה תקציבי עתק צריכים כדי שיבין שחוק וסדר הכרחיים לחיים תקינים.מבחינתו שימותו.העיקר תפילה לאברכים.הזיה.

  4. שכנה מהשכונה

    אכן השכן מהשכונה לא מבין שתפילות לא מסירות אחריות מהאדם המתפלל, כולל אחריות לשמירה על חוק, סדר ומינהל תקין גם בענייני בנייה. כמו כן, פעולות אלימות במרחב הציבורי (שכוללות לקיחת שטחים כוחנית, בנייה להתפשטות על פי שיקול דעתו של הפרט הבודד או של השכן או קבוצת שכנים, סתם כי ככה הם החליטו) – פעולות אלה לא יתקבלו על ידי תושבי השכונה הקיימים. וטוב יעשו גם המשטרה והעירייה אם לא יישבו בחיבוק ידיים אלא יאכפו את הדין ואת השמירה על הסדר. זה שהציבור החרדי גדל לא אומר שצריכה לגדול חרדתנו לחיי אדם. יש דרך לעשות דברים ולהתחשב בצביון השכונה. השתלטות כוחנית ואיומים על גוף ונפש, כפי שמפזר פה אותו שכן מהשכונה, דורשים התערבות מיידית של המשטרה!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר