זירת קריסת הטריבונה בגבעת זאב (צילום: דוברות המשטרה)
זירת קריסת הטריבונה בגבעת זאב (צילום: דוברות המשטרה)

על רקע אסון הטריבונות – חשש לקראת חתונת הענק בירושלים: חסידות גור עתרה לבג"ץ נגד העירייה והמשטרה

בעקבות אסון קריסת הטריבונות בגבעת זאב: עיריית ירושלים והמשטרה טרם אישרו לקיים את חתונת הענק של נכד האדמור מגור, הצפויה להתקיים מחר (רביעי) בירושלים - ראשי החסידות עתרו לבג"ץ

פורסם בתאריך: 25.5.21 14:01

מחר (רביעי) צפויה להתקיים במתחם ברחוב ירמיהו בירושלים חתונת נכדו של הרב יעקב אריה אלתר, מנהיג החסידות החרדית גור, בהשתתפות אלפים. במשטרה ובעירייה חוששים לאשר את קיום האירוע, וזאת על רקע אסון קריסת הטריבונות בגבעת זאב, שהתרחש בשבוע שעבר בביתהכנסת הארעי בגבעת זאב.

חסידות גור עתרה הבוקר, שלישי, לבג"ץ באמצעות עו"ד אילן בומבך, נגד עיריית ירושלים ומשטרת ירושלים, בבקשה שיאשרו את אירוע הענק. לטענת ראשי החסידות החתונה אושרה על ידי מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן בסיור שערך במקום לפני כחודש.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"במשך שנים רבות נוהגת חסידות לכבד את האדמו"ר מגור, ולערוך את חופת חתונת נכדיו ברחוב ירמיהו בירושלים", מציינים בחסידות גור בפתח העתירה, "בסמוך לבית המדרש של החסידות, בניו נכדיו הרבים ערכו כך את חופתם החל משנת 1997, ובאופן עקבי, משטרת ישראל ליוותה את האירועים הללו – בהם נוטלים חלק אלפים רבים מאנשי החסידות בישראל – מהיבטי התנועה, הבטיחות והסדר הציבורי".

לטענת העותרים, "אך שמפקד משטרת מחוז ירושלים אישר לפני כחודש ימים את האירוע הנוכחי, הרי שלאחר האסון בהר מירון והאירוע המצער בחסידות קרלין בגבעת זאב, התבשר נציגי העותרת לתדהמתם, כי האירוע לא מאושר, בשל עמדתה העדכנית של המשטרה בכל הנוגע לאירועים פרטיים במרחב הציבורי, לפיה על הרשות המקומית לאשר את האירוע".

עוד טוענים בחסידות גור כי "הלכה למעשה, המשטרה התהפכה בדעתה, ובניגוד לעשרות שנים של אישור אירועי חתונות, הנה כעת היא ביקשה לצמצם את האישור מטעמה שניתן פורמלית לעיריית ירושלים", ומוספים את ניסוח המגביל שמסרה המשטרה לעירייה ובו נכתב בין השאר כי "האישור אינו מתייחס להיבטי בטיחות או להיבטים הנדסיים, תשתיתיים או מבניים הכרוכים באירוע".

"עמדה מקצועית זו של המשטרה", אומרים בחסידות, "מצויה 180 מעלות מעמדתה רבת השנים עד לשבועות האחרונים, וגורמת כעת לעיריית ירושלים להימנע ממתן היתר כלשהו לאירוע, שכן אין ביכולתה של העירייה או באפשרותה, לבצע את מכלול תפקידי המשטרה באירוע המוני זה".

כזכור, קריסת הטריבונות בבית הכנסת הארעי בגבעת זאב של חסידות קרלין התרחשה בערב חג השבועות האחרון. כ-200 בני אדם נפצעו באירוע הקריסה הקשה, 15 מתוכם במצב קשה, שני מתפללים נהרגו – מאיר גלויברמן ז"ל, בן 13 במותו, שחגג לאחרונה בר מצווה, ומרדכי בנימין רובינשטיין ז"ל, אב צעיר, בן 23 במותו.

עם הגשת העתירה הבוקר, הורה שופט בג"צ נועם סולברג כי על המשטרה והעירייה להגיש את תגובתם עד לשעה 15:00, בדבר בירור האחריות ומציאת פתרון לקיום האירוע, שבשלב זה אינו חוקי.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים פועלת בימים האחרונים עם המשטרה במטרה להנפיק, ככל האפשר, רישוי לאירוע, כך שיעמוד בכל תקני הבטיחות ובאישור יועצי בטיחות, לכל חלקי האירוע – כולל אוהלים, מבנים ורחובות. העירייה אף הציעה למארגני האירוע לקיים אותו באחד המתחמים העירוניים, אך עד עתה טרם התקבלה מהם תשובה. קיום אירוע המוני במבנה מחייב את המארגנים לפנות ולהסדיר את רישוי האירוע, כמקובל, אל מול הגורמים הרלוונטיים. לציין כי סוגיית אופן קיום האירוע עברה לדיון משפטי בפני בג"ץ".

"כל העיר" פנה למשטרת ירושלים – תגובתה תפורסם כשתתקבל.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. מלכה גדעון

    מתעקשים לקיים אירועים המוניים ואחר כך מתלוננים על המשטרה.
    אסון הר מירון שבר את רוחם של כל היהודים חילונים ודתיים כאחד. המוני חילונים בתל אביב תרמו דם.
    אני אישית התאבלתי על כל אחד שנהרג שם.
    "המאבד נפש אחת מישראל כאילו איבד עולם ומלואו".
    תשמרו על עצמכם בבקשה.

  2. לא נורא,צריך לאשר הכל

    הרי תמיד אחר כך אם יהיה משהו לא תקין כדוגמת המקרים האחרונים
    יהיה אפשר להאשים את המדינה והמשטרה ולתבוע את המדינה

  3. י-מי

    סגירת ציר תנועה ראשי בשביל אירוע פרטי היא ביזיון. כבר שנים.
    חבל שזה לא נושא הדיון
    גור=מאפיה איראנית

  4. רן

    שיהיה במזל טוב
    שהמקום יהיה מאושר בטיחותית ושמרו על עצמכם

  5. מזל

    לא נורא שיאשרו להם לעשות תחתונה שאם יקרה משהו תמיד יאשימו את האנשים שמנעו מהם לעשות את החתונה,ועוד דבר שזה יותר מקומם שהם סוגרים רחובות בגלל חתונה שיעשו במקום שלא מפריע לתחבורה שרוצים לנסוע בדרך הרגילה

  6. צודק

    עצה טובה תחגגו חתונות בטיחות תחת כיפת השמים בגנים /גני ארועים כמו שכתוב בשיר השירים.
    וזה הכי יפה ובטח.

  7. צודק

    עצה טובה תחגגו חתונות בטיחות תחת כיפת השמים בגנים /גני ארועים כמו שכתוב בשיר השירים.
    וזה הכי יפה ובטוח.

  8. דין דין

    הטריבונות בטוחות לחלוטין הודבקו עם נייר דבק. הבעיה הכלה היא בסכנה שיפלו עליה אלף איש.

  9. בת מי זהב

    מה לבגץ ולחסידות גור ? זה כמו שתיתנו לי לדון בעניני

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר