מאיר גלויברמן ז"ל, מסע הלוויה (צילומים: פרטי, דוברות זק"א תל אביב)
מאיר גלויברמן ז"ל, מסע הלוויה (צילומים: פרטי, דוברות זק"א תל אביב)

"אסון פקד את קהילתנו": ההרוגים בקריסת הטריבונה בגבעת זאב הובאו למנוחות

הלילה הובאו למנוחות שני ההרוגים בקריסת הטריבונה בבית הכנסת הארעי בגבעת זאב - מרדכי בנימין רובינשטיין בן ה-23, אב צעיר, ומאיר גלויברמן, בן ה-13, שחגג לאחרונה בר מצווה; חסידות קרלין התייחסה לראשונה לאירוע: "צוידנו באישורי הבטיחות הנדרשים"

פורסם בתאריך: 18.5.21 08:04

הלילה הובאו למנוחות ההרוגים בקריסת הטריבונה, שהתרחשה בערב חג השבועות בבית הכנסת הארעי בגבעת זאב.

אלפים הגיעו ללוות בדרכם האחרונה את מאיר גלויברמן ז"ל, בן 13 במותו, שחגג לאחרונה בר מצווה, ואת האב הצעיר מרדכי בנימין רובינשטיין ז"ל, בן 23 במותו. שניהם תושבי בית"ר עילית. מסע הלוויה יצא מגבעת זאב לעבר בית הספדים שמגר.



לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


על רקע התנהלות הרשויות שמגלגלות אחריות אחת לעבר השנייה – בחסידות קרלין התייחסו לראשונה לאירוע הקריסה הטרגי. "אנו כואבים ומזועזעים נוכח האבל הכבד והצער הנורא על האסון שפקד את קהילתנו", מסר מקהילת קרלין. "בשם המשפחות והקהילה כולה, אנו מוסרים את תודתנו לכוחות החירום וההצלה ולצוותים הרפואיים בבתי החולים, פעילותם ומסירותם הצילו חיים רבים".

"חסידות קרלין סטולין נוהגת בהקפדה יתירה ומיוחדת בכל הקשור לחיי אדם", מדגישים בקהילה. "כידוע שמירה על פיקוח נפש הינה אצלנו ערך עליון במעלה. גם במקרה זה מונו מפקחי בטיחות לבית המדרש לקראת החג, הושקעו משאבי עתק ביישום נהלי הבטיחות – יציאות חרום, דרכי מילוט, ערכות חירום וכו'. יש לדחות את הניסיונות לקשור בין קריסת הטריבונה למתחם הבניה עצמו, שכן צויידנו באישורים המתאימים כולל אישורי בטיחות נדרשים, אותם נציג בפני גורמי הרשויות, מבלי לפגוע בהליכי הבדיקה והחקירה".


מסע הלוויה של הרוגי קריסת הטריבונה בגבעת זאב (צילום: דוברות זק"א תל אביב)

מסע הלוויה (צילום: דוברות זק"א תל אביב)


"על פי הנראה בשלב ראשוני זה מדובר בכשל נקודתי חמור בבניית הטריבונה. חסידות קרלין, תפעל בשקיפות ובאחריות בשת״פ גורמי הרשויות הבודקים את האירוע הקשה", מבהירים בחסידות. "אנו סומכים על אנשי אכיפת החוק והגורמים הרלוונטים שיבחנו את האירוע לעומק וכנדרש. כאמור, החסידות תסייע ככל הנדרש להגיע למיצוי וחקר האמת. אנו משתתפים בצערם העמוק של המשפחות, מחזקים ומתפללים לשלום הפצועים ומשפחותיהם".

קריסת הטריבונה בבית כנסת ארעי בגבעת זאב התרחשה קצת אחרי השעה 19:00 בערב חג השבועות. כ-200 בני אדם נפצעו באירוע הקריסה, שניים נהרגו, 15 בני אדם במצב קשה.


זירת האירוע בגבעת זאב (צילום: מפורסם לפי סעיף 27 א לחוק זכויות היוצרים, להוספת קרדיט נא לפנות למערכת)

(צילום: מפורסם לפי סעיף 27 א לחוק זכויות היוצרים, להוספת קרדיט נא לפנות למערכת)


מסוקים של חיל האוויר הוזעקו לפנות את הפצועים הקשים מהזירה. האמבולנסים הרבים נתקלו בקשיים בפינוי הנפגעים, בשל עומסים כבדים של כלי רכב באזור.

בשלב זה נראה כי מדובר בבית כנסת שנמצא בבנייה, שבו הוקמה טריבונה מקורות עץ שחוברו בחוטי ברזל באופן רשלני, שהוביל לקריסתה תחת עומס מאות המתפללים. הרשויות מגלגלות אחריות אחת לעבר השנייה. במשטרה הבהירו כי הם לא אישרו את האירוע, מנגד בכיבוי והצלה התריעו בפני מועצת גבעת זאב על קיום האירוע לאחר שהמבנה לא קיבל את אישור הכבאות. ראש המועצה יוסי אברהמי סיפר כי המועצה פנתה למשטרה והזהירה מפני הסכנה בבית הכנסת, ולדבריו לא היה לו דרך לאכוף זאת. חקירת האירוע הוטלה על משטרת מחוז תל אביב.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. תושב מודאג

    בגבעת זאב לא אוכפים חנייה ,בכל מקום רכבים חונים , על כביש , על המדרכה , כל חניית נכים
    כל שכן לא יאכפו דברים חשובים יותר ..

  2. גדי

    מה זה האסון פקד.. האסון לא פוקד ככה סתם ללא הזמנה.הלהיטות לי התפלל בחג ולקפוץ כמו ציידים למרות שהמקום לא מוכן ולא ראוי הוא פשע לכל דבר וראשי הקהילה צריכים לתת את הדין כי זה מחדל גדול ואשמתם הישירה

  3. גילי

    אסון פקד?? כאילו מהאוויר ירד אסון בלי שהייתם ערוכים לו..נורא !!! דקה לפני האסון שלכם, הטיפשות פוקדת אתכם באופן רציף. מאות האלפים שפקדו את מירון ,מאות פוקדי בית הכנסת וכל מסיבה -חתונה- ושמחת-לא-חשוב-איך-תראו-לזה שמלאים במקבצי טיפשים שרוקדים קופצים ונראים נורא הם האסון . כמה חבל שהלך ילד בן 13. מה הוא אשם בטיפשות שעטפה אותו מכל עבר ? ועוד יצאתם בזול..

  4. הרואה נכוחה

    אסון פקד?? כאילו מהאוויר ירד אסון בלי שהייתם ערוכים לו..נורא !!! דקה לפני האסון שלכם, הטיפשות פוקדת אתכם באופן רציף. מאות האלפים שפקדו את מירון ,מאות פוקדי בית הכנסת וכל מסיבה -חתונה- ושמחת-לא-חשוב-איך-תראו-לזה שמלאים במקבצי טיפשים שרוקדים קופצים ונראים נורא הם האסון . כמה חבל שהלך ילד בן 13. מה הוא אשם בטיפשות שעטפה אותו מכל עבר ? ועוד יצאתם בזול..

  5. דת

    לגילי בבקשה לא לערב את אסן מירון לאסון שקרה בגבעת זאב לג בעומר הוא חג שהוא קיים 1800 שנה כל שנה עולים למירון כ300,000 איש ,האסון בגבעת זאב היה נמנע כולם ידעו וגלגלו אחריות מי שבנה את הטריבונה מקומו בכלא.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר