זירת האירוע בגבעת זאב (צילום: מפורסם לפי סעיף 27 א לחוק זכויות היוצרים, להוספת קרדיט נא לפנות למערכת)
(צילום: מפורסם לפי סעיף 27 א לחוק זכויות היוצרים, להוספת קרדיט נא לפנות למערכת)

שני הרוגים בקריסת הטריבונה בבית הכנסת הארעי בגבעת זאב: כ-200 פצועים, מתוכם 15 במצב קשה

בערב חג השבועות בגבעת זאב: מאות חוגגים נפלו מגובה רב בטריבונה של קורות עץ שחוברה ברשלנות, שני בני אדם נהרגו - בן 12 ובן 40, כ-200 פצועים, מתוכם 15 בני אדם במצב קשה

פורסם בתאריך: 16.5.21 19:28

עדכון אחרון: 17.5.21 08:12

הערב (ראשון), סמוך לשעה 19:30, קרסה טריבונה באירוע של חסידות קרלין בערב חג השבועות בבית כנסת ארעי בגבעת זאב – כוחות ההצלה הכריזו על אירוע רב נפגעים (אר"ן).

בבית הכנסת שהו בזמן קריסת הטריבונה כ-600 אנשים. כ-200 בני אדם נפצעו באירוע הקריסה, שניים נהרגו – גבר כבן 40 ונער בן 12. 15 בני אדם במצב קשה.

מסוקים של חיל האוויר הוזעקו לפנות את הפצועים הקשים מהזירה. האמבולנסים הרבים נתקלו בקשיים בפינוי הנפגעים, בשל עומסים כבדים של כלי רכב באזור.

הכוחות פינו את כלל הנפגעים לבתי החולים בירושלים. לשערי צדק פונו 105 פצועים, מהם 2 קשה, 6 בינוני ו-97 קל; להדסה הר הצופים פונו 22 פצועים, מהם 1 בינוני ו-21 קל; להדסה עין כרם פונו 51 פצועים, מהם 3 קשה, 3 בינוני ו-45 קל; לשיבא בתל השומר פונו 4 פצועים קל; לשמיר-אסף הרופא פונו 2 פצועים קל.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


(צילום: מפורסם לפי סעיף 27 א לחוק זכויות היוצרים, להוספת קרדיט נא לפנות למערכת)


פראמדיק מד"א משה טובולסקי מתאר: "כשהגעתי למקום היתה המולה גדולה, אנשים צעקו ורצו לכל עבר כשהם מספרים שקרסה טריבונה עם עשרות בתוך בית הכנסת. מספר פצועים קל היו בסמוך לכניסה ואזרחים הובילו אותי לפצוע קשה ששכב בסמוך והיה מחוסר הכרה וסבל מחבלת ראש. תוך כדי שצוותים גדולים נוספים של מד"א סורקים את הזירה ומעניקים טיפול רפואי לפצועים נוספים הכנסתי אותו לניידת טיפול נמרץ, הענקתי לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל הרדמה והנשמה, והוא פונה במצב קשה לבית החולים שערי צדק".

אלי בין, מנכ"ל מד"א, אמר: "הערב היינו עדים לאסון אזרחי מצער ומזעזע, אשר נגמר במותם הטרגי של שני מתפללים – שרק ביקשו לקיים את מצוות החג ולשמוח. בצל האזעקות ברחבי הארץ הגיעו אל הזירה דקות ספורות לאחר הדיווח על האירוע כוחות גדולים של מד"א עם למעלה מ-100 רכבי הצלה עם שלל אמצעי טיפול וסיוע – על מנת להעניק טיפול מהיר, יעיל ונרחב ככל הניתן. אני מודה למתנדבים ולעובדים הרבים שעזבו את שולחן החג וראו אל מול עיניהם רק הצלת חיים. אנו משתתפים בצער המשפחות ומאחלים רפואה שלמה לפצועים".

בשערי צדק מציינים כי "למרכז הרפואי שערי צדק הגיעו 102 נפגעים מאירוע הקריסה בגבעת זאב. 7 נפגעים במצב קשה. כל יתר הנפגעים בדרגות פציעה קל עד בינוני. צוותי שערי צדק נערכו לקבלת כלל הנפגעים. למעלה מ-200 אנשי צוות מכל המחלקות מטפלים בנפגעים. עם תחילת האירוע נפתח מרכז מידע למשפחות בטל: 12-55125".

מהדסה נמסר כי "אל יחידות הטראומה בבתי החולים של הדסה פונו מן האירוע הערב בגבעת זאב – 111 פצועים. בהדסה הר הצופים מטופלים 51 פצועים, 2 במצב קשה, 10 במצב בינוני והשאר במצב קל. בהדסה עין כרם מטופלים 60 פצועים, 6 במצב קשה – בהם גם פצועים עם פגיעות ראש קשות, 8 במצב בינוני והשאר קל. צוותי טראומה אורתופדית, נוירוכירורגיה, פה ולסת וכירורגיה ביצעו ניתוחים וטיפולים בפצועים, כאשר צוות עובדות סוציאליות מלווה את הפצועים ואת המשפחות".

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן הגיע לזירה. במשטרה הוחלט כי יחידת ההונאה במשטרת מחוז תל אביב תחקור את נסיבות קריסת הטריבונה.

בשלב זה נראה כי מדובר בבית כנסת שנמצא בבנייה, שבו הוקמה טריבונה מקורות עץ שחוברו בחוטי ברזל באופן רשלני, שהוביל לקריסתה תחת עומס מאות המתפללים. הרשויות מגלגלות אחריות אחת לעבר השנייה. במשטרה הבהירו אמש כי הם לא אישרו את האירוע, מנגד בכיבוי והצלה התריעו בפני מועצת גבעת זאב על קיום האירוע למרות שהמבנה לא קיבל את אישור הכבאות. ראש המועצה יוסי אברהמי סיפר כי המועצה פנתה למשטרה והזהירה מפני הסכנה בבית הכנסת, ולדבריו לא היה לו דרך לאכוף זאת.


זירת קריסת הטריבונה (צילום: דוברות המשטרה)

זירת קריסת הטריבונה (צילום: דוברות המשטרה)


 


זירת קריסת הטריבונה בגבעת זאב (צילום: דוברות המשטרה)

זירת קריסת הטריבונה בגבעת זאב (צילום: דוברות המשטרה)


זירת קריסת הטריבונה בגבעת זאב (צילום: דוברות המשטרה)

זירת קריסת הטריבונה בגבעת זאב (צילום: דוברות המשטרה)


זירת קריסת הטריבונה בגבעת זאב (צילום: דוברות המשטרה)

זירת קריסת הטריבונה בגבעת זאב (צילום: דוברות המשטרה)


רק לפני כשבועיים התרחש אסון הר מירון, שבו נמחצו למוות בעת הילולת ערב ל"ג בעומר – 45 בני אדם, בהם נערים וילדים, בין השאר מירושלים ומבית שמש, וכ-150 בני אדם נפצעו.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]

 

 


 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

14 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    החרדים לא לומדים ומכה בהם לקח רק לפני שבועיים אירוע במירון כנראה אלוהים מאס בהם ומכה בהם הגיע זמן חשבון נפש .אתם לא עם הבחירה אתם עם הבחירות תשאלו את דרעי

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מזכיר את המכולת השכונתית,,, תגיד למוישה שירשום,,,

  3. ה'יודע

    מי הדתי שהיה שם וידע לכוון מצלמה לפני האירוע – בדיוק, בדיוק על מקום הקריסה !? … אסונות כנראה קורים בגלל שיקוץ ורמאות וגזל כבשת הרש.

  4. שבוע _____

    מי קבע שחגיגות צריכות להיות בתוך המון דחוס?!
    הלוואי שילמדו כבר את הלקח. היכן ההנהגה?!

    ומי עוד יכול לאכוף חוקי בטיחות בקהילה אם ראש המועצה לא יכול?!

  5. ש

    הצילו איזה תגובות מרושעות. הרבי מקרלין הכי ידוע בזהירותו והקפדתו מכל החסידויות. זה אסון גדול והיה להם אישור מהנדס לשהות במקום. זהו ביכ חדש שהם חנכו אותו לכבוד שבועות. ליבי עם האבלים ותפילתי על הפצועים.

  6. נ

    מי שאמר שאלוקים מכה בהם ולא איתם אז את ילדה בלי אמונה וחסרת תקנה

  7. תושב הגבעה

    ראש המועצה יוסי אברהמי לא מצליח לאכוף חנייה במועצה , איך רוצים שהוא יאכוף דברים רציניים יותר.

  8. אחת מבפנים

    האדמור מקרלין הוא האשם היחידי!!
    הכל מתנהל שם בקומבינות..
    תתפלאו אבל גם כאן וגם במירון בסוף אף אחד לא יתן את הדין… מקושרים מבפנים…

  9. עונש משמים

    שאתם גנבים בני רמאים. אפילו את הביטוח לאומי של קשישים ונכים גנבתם לעצמכם לכיס.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר