הריסת המבנים בואדי אל-חומוס, צור באהר - מזרח ירושלים (צילום: רויטרס MUSSA ISSA QAWASAMA)
הריסת המבנים בואדי אל-חומוס, צור באהר - מזרח ירושלים (צילום: רויטרס MUSSA ISSA QAWASAMA)

אחרי כחודש: עיריית ירושלים צפויה לחדש את הריסות הבתים הלא חוקיים במזרח העיר

הריסות הבתים הלא חוקיים במזרח ירושלים הוקפאו במהלך החודש האחרון בשל מבצע "שומר החומות" והמהומות שפרצו באזור. העירייה ל"כל העיר": "במהלך המבצע בעזה לא בוצעו הריסות על רקע הרגישות והמורכבות בתקופה זו"

פורסם בתאריך: 30.5.21 19:33

עם ירידת גל האלימות ששטף את ירושלים בתקופה הקורונה, באגף הפיקוח של עיריית ירושלים נערכים לבצע שורה של הריסות בתים, שנבנו ללא היתר והריסתם אושרה בידי בית משפט. עיריית ירושלים צפויה לחדש את הריסות הבתים במזרח ירושלים כחודש וחצי לאחר שהקפאת ההליכים, בין השאר בשל המהומות האלימות, שפרצו בשער שכם ובמזרח העיר בחודש החולף.

ההחלטה לדחות את הליכי הריסת המבנים הלא חוקיים במזרח ירושלים התקבלה בין השאר גם בשל מבצע "שומר החומות" ברצועת עזה, וזאת במטרה לא להוביל להחרפה במתיחות הביטחונית.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כמו כן, ל"כל העיר" נודע כי בקשות לצווי הריסה למבנים בלתי חוקיים במזרח העיר מוגשות על ידי העירייה בזו אחר זו בימים האחרונים לבתי המשפט בירושלים, ופעילות האכיפה נמשכת כסדרה.

במענה לפניית "כל העיר" – מהעירייה נמסר בתגובה כי "מדיניות העירייה היא להימנע ככל האפשר מביצוע צווי הריסה בתקופת חגים ומועדים (יהודים וערבים כאחד), ועל כן בתקופת הרמדאן לא בוצעו הריסות. במהלך המבצע בעזה לא בוצעו הריסות על רקע הרגישות והמורכבות בתקופה זו".

בתוך כך, כפי שפורסם ב"כל העיר", בתחילת החודש אישרה הוועדה המחוזית  לתכנון ולבנייה ירושלים להפקדה את תוכנית המתאר החדשה לשכונת עיסאוויה במזרח ירושלים, המציעה תכנון מחדש של השימושים בקרקע ברוב השכונה, מהלך שיאפשר בין השאר בנייה מוסדרת ומתואמת יותר עם העירייה, וצמצום עבירות הבנייה בשכונה. מדובר בשלב הראשוני של תהליך הפקדת התוכנית, אשר צפויה לעבור שינויים וכן התנגדויות מצד גופים ציבוריים ופרטיים.

למעשה, בעיסאוויה קיימים צווי הריסה שיפוטיים רבים שניתנו בעשרות השנים האחרונות עקב ביצוע עבירות בנייה. צווים אלו ניתנים להארכה לפי חוק התכנון והבניה ותקנות הגשת בקשה לפי סעיף 207. שנים רבות תוכנית המתאר לשכונת עיסאוויה קודמה לאיטה, מבלי לקבוע מועד סופי להשלמת התכנון. כזכור, לפני שנה וארבעה חודשים, נרשמה מתיחות גדולה בעיסאוויה בין המשטרה וכוחות הביטחון לבין התושבים, לאחר שמספר בתים, שכנגדם עמדו צווי הריסה, נהרסו. בעקבות ההתפרעויות שפרצו ראש העיר ליאון הודיע כי הוא מקפיא את הריסות הבתים בעיסאוויה לתקופה של כחצי שנה. המתיחות הגיעה לנקודת רתיחה כשבוצעו בשכונה פשיטות משטרתיות רבות, באחת מהן נפגע מאלק עיסא, בן ה-9, מכדור ספוג שנורה לעברו על ידי שוטרים. לאחר המהומות הכריז ראש העיר משה ליאון, בפברואר 2020, על גיבוש של תוכנית מתאר חדשה לעיסאוויה, שמטרתה להביא להסדרת ייעודי הקרקע וזכויות הבנייה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. הזוי

    עם קומתה של ממשלת האחדות זה הזמן לחרחר ריבים למען הדיקטטור יחי השלטון המקומי הציתן

  2. ירושלמי

    טוב מאוד
    ומומלץ להתחיל בבתים ליד חומות העיר העתיקה, ב"גן המלך".
    גם כשאין משטרה ואין בגץ בדברים אזרחיים, כי הם הפכו לפוליטיים, לפחות העירייה תפעל למען האזרחים והמרחב הציבורי

  3. ערבי ישראלי

    כל הכבוד אבל גם צריך להרוס לחרדים וגם ליהודים על בניה לא חוקית אם ישראל מדינה דמוקרטית כמו שאומרים.

  4. מאיה

    בעיריה מתנגדים לתוכניות מתאר ואחר כך הורסים להם כשהם בונים בלית ברירה? מה זו האיוולת הבלתי נסלחת הזו? מה הם חושבים שם בעיריה, שלערביי העיר לא מגיעה זכות לקורת גג?

  5. אפרת אסף

    ההריסות הן מעשה נבלה. הרי ההחלטה על אי חוקיות הבתים היא של העירייה דאינה נותנת לפלשתינים רשיונות בנייה וכך הופ כ ת אותם לעבריינים כביכול. וזאת לאנשים שהונים על אדמתם שלהם. יופסקו הריסות בתי הפלישתינים לאלתר,

  6. אני

    אם יהודים היו בונים בלי אישור הם היו הורסים תוך שניה… רק לערבים מרשים לבנות בלי חשבון ומחזירים צווי הריסה פתוחים במשך תקופות כל כך ארוכות בלי לעשות עם זה כלום…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר