הפגנת תושבי רמות מול בניין העירייה (צילום: רותם נפש-ממן)
הפגנת תושבי רמות מול בניין העירייה (צילום: רותם נפש-ממן)

הפגנה נוספת של הורים מרמות נגד העברת הגנים החילוניים: "יהרוס את הפעילות של הגנים המשותפים בשכונה"

עשרות הורים משכונת רמות מפגינים כעת ברחבת כיכר ספרא כנגד החלטת עיריית ירושלים להעתיק מתחם גני ילדים שמשמש את האוכלוסייה החילונית

פורסם בתאריך: 27.5.21 18:07

עשרות הורים משכונת רמות מפגינים בשעה זאת ברחבת כיכר ספרא, מול בניין העירייה, כנגד החלטת עיריית ירושלים להעתיק מתחם גני ילדים שמשמש את האוכלוסייה החילונית בשכונה למיקום אחר, לטובת הפעלת תלמודי תורה.

כפי שפורסם השבוע ב"כל העיר", ההורים הפגינו נגד ההחלטה גם בתחילת השבוע, בכיכר המרכזית בשכונת רמות.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"יש לנו בגנים האלה את הרצף החינוכי הפלורליסטי, וגם משפחתונים ומעונים סמוכים עוברים לגני העירייה האלה. יש שם פעילות ענפה של ילדים חילונים ודתיים ולכן החלטנו להפגין", מספרת בשיחה עם "כל העיר" רותם נפש-ממן, אם לבנות בגן הילדים ופעילה במאבק. "מפנים מבני גני ילדים של 35 שנה לטובת גנים חרדיים זמניים, כשיש להם גנים מוכנים וחדשים ליד הקניון. הם לא מוכנים לעבור לשם – הם רוצים ליצור רצף חינוכי במבנים שלנו.

"הוצאנו אוטובוס שלם משכונת רמות עם ילדים שרשומים לגנים האלה", מוסיפה נפש-ממן. "אנחנו עשרות הורים שהגענו להילחם ומובילים את המאבק הזה, כאשר האינטרס שלנו לגייס את ראש העיר משה ליאון לעניין הזה. צריך להבין שבגנים שאנו מפגינים למענם יש נרשמים. בגן רימון יש כרגע כ-36 ילדים, שזה מעל התקן, ובגן תמי יש כ-32 ילדים. הם בתפוסה מלאה גם לשנה הבאה, יש להם ביקוש".


הפגנת תושבי רמות מול בניין העירייה (צילום: עמוס ויצמן)

הפגנת תושבי רמות מול בניין העירייה (צילום: עמוס ויצמן)


נפש-ממן מציינת כי ההורים קיבלו הודעה על מעבר הגנים בפתאומיות, ללא ידיעה מראש: "הודיעו לנו בדרך עקומה לגמרי. נכנסנו להירשם באתר העירייה ואפילו לא היה רשום שהרישום לשנה הבאה במקום אחר. לא שיתפו את המינהל הקהילתי, ההורים והגננות, שגילינו לפניהן במקריות מוחלטת לגמרי".

לאחר ההפגנה בתחילת השבוע, במענה לפניית "כל העיר" נמסר מעיריית ירושלים בתגובה: "לאור המחסור במבני חינוך ועל רקע שינויים דמוגרפיים בתוך השכונות, עיריית ירושלים ומינהל החינוך עורכים מדי שנה עשרות תזוזות במבני מוסדות חינוך, שמטרתם למקסם את המקום הקיים. במקרה דנן מדובר בשני גנים, הנמצאים בסמוך לתלמוד תורה, בו קיים מחסור בכיתות לימוד. לכן, העירייה החליטה להעביר את הגנים למבנה הנמצא במרחק 300 מטרים משם, עם תנאים פיזיים טובים אף יותר, ובמקביל להעביר את תלמוד התורה ללמוד במתחם בו פעלו הגנים וכך לאפשר לכל תלמידיו ללמוד במתחם אחד. עיריית ירושלים ומינהל החינוך ימשיכו לפעול למען רווחתם של כל תלמידי העיר – מכל המגזרים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. ליאור

    עיריית ירושלים מעוניינת לדחוק את הציבור הפלורליסטי ברמות החוצה, הגנים ניסגרים, הקאנטרי יהיה סגור בשבתות ויהיה ב 70% הפרדה (המתווה של ראש העיר דפוק מהיסוד וסתם זרקו 10 מיליון שקל לשיפוץ הבריכה הישנה ששאר נטושה) הדחיה של בניית חטיבת ביניים שנה אחרי שנה כי החרדים תמיד רוצים עוד ישיבה. ראש עיר בלי כח ובלי מפלגה הפך לעבד של המגזר. כל מה שהם מבקשים הם מקבלים

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שכחו לציין שרק 10 ילדים גרים ברמות ב'…

  3. ללוש

    אנחנו למשל בגן אפרת כבר שנתיים וגרים ברמות ג.. אז מה זה אומר?? ברמות ג בכלל אין גנים . הכל חרדי. אז לא מגיע לי גן באזור ? כל הילדים שמגיעים לתלמוד תורה מגיעים בהסעות לא ברור לי מאיזה שכונה ההסעה אוספת אותם כל יום מצונדק בשעה 16. מוזמן לבוא לראות.

  4. למה

    אתם לא מפנימים,שמראים לכם את הדרך החוצה מהשכונה,ככה זה קרה ברמות אשכול,מעלות דפנה,קורה עכשיו בקרית היובל,ויקרה וקורה בעוד הרבה שכונות בעיר.
    עזבו,יש מלחמות אבודות,
    חבל על בזבוז החיים במאבקים אבודים,
    תעשו מה שעשו הרבה תושבים לשעבר בעיר,פשוט ברחו ממנה במרוצת השנים,ועושים גם עכשיו
    מי שרוצה לשמור על איכות חייו,עתיד ילדיו,מקומות עבודה,פשוט בורח מהעיר
    ראש העיר הנוכחי והקואליציה והעירייה הם מהגרועים שהעיר ידעה
    אין שרות לאזרח,אין איכות חיים,עיר קשה,מוזנחת,עניה,
    בנוסף מתחרדת בצורה מהירה וקיצונית.
    אז מה יש לחפש בעיר הזו,שאחר כך יבכו בדמעות תנין,למה ברחו ממנה כל האוכלוסיה החזקה,למה העיר הזו קורסת
    אתם תצילו את עצמכם

  5. תושב העיר

    אכן תגובות מוצדקות ואמיתיות מצד הציבור החילוני .
    התחושה הינה שהעירייה נתונה להשפעה גורפת של החרדים . מגמתם להישתלט על כל השכונות בעיר .
    העירייה ניכנעת לצרכי החרדים משיקולים סקטוריאיים צרים על חשבון ,תרתי משמע ,של החילונים . התוצאה הטרגית שתהיה ,בריחת החילונים בהמוניהם למבשרת ציון ,הר אדר ,מודיעין ,מעלה אדומים ,תל אביב. מי ישלם לעירייה מיסים ???
    החרדים? ( היצחקתם אותנו). העירייה תיקרוס כלכלית/ חברתית ואל תבואו בטענות אחרי שישפכו את המים עם התינוק …אלה יהיו דמעות תנין!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר