ריקוד הדגלים, אריה קינג (צילום: אמיל סלמן, יח"צ)
ריקוד הדגלים, אריה קינג (צילום: אמיל סלמן, יח"צ)

סגן ראש העיר קינג על מצעד הדגלים היום: "זה שלא נכנסים לשער שכם – כניעה לטרור"

סגן ראש העיר אריה קינג תוקף גם את המתווה הנוכחי של מצעד הדגלים

פורסם בתאריך: 15.6.21 15:01

"עצם זה שלא נכנסים לתוך שער שכם עם דגל ישראל, מבחינתי זו כניעה לטרור, פשוט ככה", כך אומר היום בשיחה עם "כל העיר" סגן ראש העיר, אריה קינג. "אני גם לא מרוצה מהמתווה הזה כי לא נכנסים לשער שכם וצועדים בו, אני המלצתי אפילו לדחות את זה קצת על מנת שיהיה אפשר להיכנס לתוך שער שכם כבעבר".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כפי שפורסם הבוקר ב"כל העיר" מפלגת הרשימה המשותפת פנתה באופן רשמי לראש הממשלה נפתלי בנט ולשר לביטחון פנים עומר בר-לב בניסיון להביא לביטול מצעד הדגלים, שמתוכנן להיערך היום ולעבור בין היתר בתחומי הכותל והרובע המוסלמי בעיר העתיקה.

"בחודש שעבר היינו כולנו עדים לעלייה במתיחות בירושלים שהובילה לשפיכת דמים נוראה ולתבערה אזורית מסוכנת", כתבו חברי המשותפת. "כעת יש ניסיון להצית את התבערה הזו בשנית. אנו מזהירים ומתריעים מראש כי אירוע זה עלול בסבירות גבוהה ביותר להבעיר את השטח מחדש ולהוביל לאלימות ולהסלמה מסוכנות".

לאחר קבלת פנייתה של הרשימה המשותפת, אישר השר בר-לב את קיום המצעד בתום הערכת מצב שנערכה אמש והשיב כי "המצעד יתקיים כמתוכנן, המשטרה ערוכה", זאת למרות שבחמאס הזהירו מפני הסלמה מידית במצב הביטחוני ואף רמזו כי יחידת בלוני התבערה תופעל בתגובה לקיום המצעד, ובפתח הכריזו היום (שלישי) על יום זעם רשמי והזהירו את ישראל מפני הסלמה במצב.

"המצעד כבר אושר למרות הפנייה של המשותפת", מוסיף קינג. "ואני מקווה שממשלת ישראל ועיריית ירושלים לא יקשיבו לאלו שרוצים להחריב ולבטל את המדינה היהודית ולהיכנע לטרור".

מה דעתך  על שאומרים כי המצעד נועד ל'ייצר פרובוקציות'?

"לצערי הרב, כל הנוכחות היהודית בישראל בכלל, ונוכחות היהודית בירושלים בפרט,  מבחינת האחים המוסלמים ונציגיהם בעזה, או בכנסת זה פרובוקציה. אם בעבר מייסדי המדינה שלנו היו מקשיבים לאותם גורמים ומפלגות שונות, כנראה שלא היינו היום חיים במדינה". 

בחמאס כבר הזהירו מפני הסלמה בתגובה לקיום המצעד – יכול להיות שהעיתוי לקיום המצעד רגיש עכשיו? 

"אני אומר שאין דבר כזה עיתוי נכון בירושלים. אם היו אומרים בשמאל ולא משנה מי ' לא נעשה את מצעד הדגלים היום, אבל כולנו מסכימים שבעוד שבוע או חודש עושים ריקוד דגלים כמו שמתקיים במשך 40 שנה בתוך שער שכם – הייתי זורם עם זה. אבל מבחינתם אין מועד ראוי לא מחר, ולא לפני חודש,  אין מועד מסוים שזה יתאפשר. כשככה מתנהלים אין מקום לפשרה מול אותם אנשים".

"אני קורא לכל מי שרוצה לצעוד להגיע בכל הזדמנות לירושלים, ולהסתובב בעיר עם דגלי המדינה בכל שעה ובכל מקום, עם ישראל תבואו בהמוניכם".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. לוי נחום

    לסגן ראש העיר היקר.
    לך בכוחך זה והושעתה את ישראל. אל תירא ואל תחת כי עמך ה' אלוקיך בכל אשר תלך.

  2. משה

    כל הכבוד לאדון קינג ככה צריך יהודי להגיב כמו שכתב רבנו רש"י. הארץ להשם הוא בראה הוא לקחה ונתנה למי שירצה לקחה מהגויים .ונתנה לנו .מתנות שמים אין מחזירים.ישר כוח אדון קינג

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר