ילדה מעוטת יכולת (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

נשבר הלב: ילדים מעוטי יכולת בעיר נשארים כל החופש הגדול בבית

"אין לי כסף לתת לילדים שלי, אז הם פשוט לא מבלים בחופש הגדול", מספרת הדס, אמא לארבעה ילדים, תושבת גילה

פורסם בתאריך: 4.7.17 11:40

בזמן שאלפי ילדים ברחבי העיר מבלים בבריכה, בקולנוע, בקייטנה או בחופשה בארץ או בחו"ל עם המשפחה, יש ילדים שאין להם איך לבלות בחופש גדול, מעבר לביקור בפארק השעשועים הקרוב לבית.

"אין לי כסף לתת לילדים שלי, אז הם פשוט לא מבלים בחופש הגדול",מספרת ל"כל העיר" הדס, תושבת גילה, אמא לארבעה ילדים בגילאי 15-8. "אנחנו משפחה עם שישה נפשות, שנינו עובדים משרה מלאה, כולל סופי שבו אנחנו מגיעים בשעות מאוחרות, אני כמעט כל יום מגיעה ב-21:00 הביתה ובן הזוג שלי ב-19:00. אנחנו לא מרוויחים הרבה, ומה שכן הכל הולך להוצאות ואנחנו עדיין נשארים במינוס – שכר דירה 3,500 שקל, 4,000 שקל כלכלה ויש הוצאות בית של ארנונה, חשמל, מים ועוד. אבל הנטל הכי גדול שלנו אלו חובות העבר. אנו נחשבים לפושטי רגל, כך שאין לנו חשבון בנק ולא כרטיס אשראי. כמשפחה כבר כמה שנים אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לצאת לחופשה ביחד, החופשה האחרונה היתה לפני שש שנים ואני לא יכולה לתת לילדים שלי כסף כדי שילכו להנות בבריכה או בקולנוע".

 

ילדה מעוטת יכולת (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

 

הדס מספרת כי הילדה הקטנה שלה הולכת לקייטנת בית הספר במסגרת פרויקט בתי הספר של החופש הגדול. "אחרי זה היא תישאר עם האחים שלה בבית. הם רוצים כמו כל הילדים ללכת לסרט, לבריכה או לכל דבר אחר שהוא לצאת מהשגרה, אבל אין לי אפשרות לממן את זה ולכן המקסימום שהם יכולים לצאת זה לגן השעשועים ליד הבית שלנו. בדקנו מחירי קייטנות באוגוט, זה אלפי שקלים, אין סיכוי שאני יכולה לשלם את זה. בשנה שעברה עוד היתה לי עזרה ממשרד הרווחה, לסכום חלקי לקייטנה עבור ילד אחד, השנה גם זה לא קיים".

 

***

גילה: הושלם פרויקט ריבוד כבישים 

וידאו – מעל 800 נוכחים באירוע ההוקרה הגדול לכוחות הביטחון וההצלה בעיר 

כ-145 אלף תלמידים בעיר יוצאים לחופש הגדול 

***

ברחבי העיר מתגוררות עוד לא מעט משפחות מעוטות יכולת, שזקוקות לסיוע כלכלי בחופש הגדול. עופר איובי, יו"ר מינהל קהילתי גילה, אומר כי "המצב בגילה קשה, אנחנו מנסים לעזור כמה שאפשר, אבל לצערי אין לנו קייטנות למעט קייטנת ספורט, כל הקייטנות שייכות לציל"ה ועוד צריך להבין שבמידה ואין עזרה במימון על ידי הרווחה אנחנו לא יכולים לממן זאת. זה עולה כסף והמינהל הקהילתי צריך לעמוד בתקציב. מה שאני יכול לנסות לבדוק זה הנגשה של הבריכה במחיר סמלי למספר שעות ביום, מעבר לזה אני לא מאמין שאני יכול לעשות משהו".

ממשרד הרווחה נמסר: "משרד העבודה והרווחה מקצה תקציב לרשות המקומית על מנת לסייע למשפחות למגוון של צרכים במסגרתה ניתן לסייע במימון קייטנות למשפחות על פי זכאות ומבחן הכנסות. ההחלטה כיצד תנצל את התקציב שהוקצה לרשות היא של הרשות המקומית ושלה בלבד כל עוד שעומדת בקריטריוני המסגרת".

מהעירייה נמסר: "בהתאמה לתקציב המועבר ממשרד הרווחה, מפעיל אגף הרווחה בעיריית ירושלים בחודשי הקיץ תכנית ייחודית משותפת עם המנהלים הקהילתיים במספר שכונות ברחבי העיר. התוכניות המיועדת לילדי משפחות המוכרות לשירותי הרווחה, נמשכת שלושה שבועית, מתקיימת על בסיס יומי כוללת פעילויות מגוונות וארוחה חמה  ומסובסדת באופן מלא ע״י אגף הרווחה. בנוסף עיריית ירושלים מסבסדת  קייטנות ברחבי העיר עבור ילדי משפחות המוכרות לשירותי הרווחה ופועלת על מנת לסייע ככל הניתן למשפחות".

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. אורית

    גם אני שלא פושטת רגל אין יכולת לקחת את הילדים לא לנופש לא לבריכה וגם לא לסרט. הילדים שלי גם לא יצאו חודשיים מהבית. 22 שנה לא הייתי בחול. ואני ובעלי עובדים במשרות מלאות. ככה זה שהארנונה 700 שקל בחודש על כלום…

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר