מבנה המשרד לשוויון חברתי בגבעת שאול (צילום: GIS-באדיבות עיריית ירושלים)
מבנה המשרד לשוויון חברתי בגבעת שאול (צילום: GIS-באדיבות עיריית ירושלים)

כן יירבו: יחידות המשרד לשוויון חברתי עוברות למשרדים בגבעת שאול

השרה לשוויון חברתי הודיעה במהלך פגישה עם סגן ראש העיר יוסי חביליו על מעבר יחידות המשרד הנותרות מהמרכז לירושלים. "חשוב מאוד בעיניי להעביר את היחידות לירושלים וכך לחזק את כלכלת העיר", אמרה כהן

פורסם בתאריך: 8.11.21 18:01

בתוך שבועות ספורים יעברו כלל יחידות המשרד לשוויון חברתי, למעט הרשות לניצולי שואה, לירושלים. כך הודיעה היום (שני, 8.11) השרה מירב כהן, עת שנפגשה עם סגן ראש העיר יוסי חביליו (מצילים את ירושלים).

כהן, כידוע, העבירה מיד עם כניסתה לתפקיד את לשכתה ממרכז הארץ למשרדים ברחוב עם ועולמו בגבעת שאול. מאז, יש לציין, השרה כהן הנחתה את ראשי משרדה להכין את מעבר כלל היחידות לירושלים בהקדם.


היחידה החריגה, כאמור, היא הרשות לניצולי שואה, וגם זאת בשל העובדה שרק לאחרונה היא הועברה לאחריות המשרד לשוויון חברתי, ולא היה את הזמן הנדרש כדי להכין את מעבר היחידה לירושלים.

השרה כהן, שהיתה כבר לפני כעשור, כחלק מסיעת התעוררות, ממובילות המאבק להעברת כלל היחידות והמשרדים הממשלתיים לירושלים, זאת בהתאם לחוק יסוד: ירושלים בירת ישראל ושלל החלטות ממשלה שהתקבלו מאז עבר החוק בשנת 2007.

יצוין כי היחידות שיעברו כעת לירושלים הן לשכת היועץ הכלכלי למגזרי מיעוטים ופעילות לשכת מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה.

"עם כניסתי לתפקיד ב-2020 הוריתי להפסיק מידית את התשלום עבור שכירת לשכת השרה, ששכן בשנים האחרונות במגדל צ'מפיון במרכז", מציינת השרה כהן ומוסיפה: "העברת יחידות נוספות שפועלות בגוש דן לירושלים דרשה היערכות יותר מורכבת, וברגע שזה התאפשר הוריתי להעבירן בסמוך לשאר יחידות המשרד בירושלים. חשוב מאוד בעיניי להעביר את היחידות לירושלים ובכך לחזק את כלכלת עיר הבירה שלנו".


יוסי חביליו (צילום: מצילים את ירושלים)

יוסי חביליו (צילום: מצילים את ירושלים)


סגן ראש העיר חביליו: "משהוקמה המנהלת להעברת משרדי הממשלה לבירה, פנינו לכל שרי הממשלה עם פירוט היחידות של משרדיהם השוכנות בניגוד לחוק ובניגוד להחלטות הממשלה מחוץ לירושלים. לשמחתי הרבה, השרה מירב כהן הרימה מיד את הכפפה והורתה להעביר לבירה ללא דיחוי את יחידות המשרד לשוויון חברתי. כיום שוכנות מחוץ לירושלים מאות יחידות בשטח של מאות אלפי מ"ר, ומעברן לירושלים כחוק יסייע רבות לכלכלתה של בירת ישראל ולחיזוק הקהלים הפלורליסטיים בעיר. אני מקווה וצופה כי בעקבות פעולתה המהירה של השרה כהן, יקבלו שרים נוספים בממשלה את ההחלטה המתבקשת על פי חוק – ויפעלו גם הם לחיזוק מעמדה של ירושלים על ידי העברת משרדיהם ויחידות הסמך שלהם לתחומי העיר".

כאמור, מעבר כלל יחידות הממשלה לירושלים נקבע בחוק יסוד ביום ירושלים אי שם בשנת 2007. אולם שנה לפני פקיעת הדד ליין, בשנת 2014, התקבלה החלטת ממשלה שדוחה את מעבר היחידות עד לחודש מאי 2019. אולם גם התאריך הזה, כידוע, לא הספיק וגם היום ישנם יחידות ממשלה רבות שנמצאות מחוץ לעיר.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ניר

    תנחומי לעובדי המשרד, תפנו כל יום עוד שעה רק להיכנס ולצאת משם. ככה זה שהעיריה לא סוללת נתיבי אופניים לאזורים מסחריים בעיר.

  2. ירושלמי

    חחחח
    צרחך לסדר יחידות דיור לעובדים
    כי מאד קשה להגיע או לצאת מהגבעה !!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר