השריפה השבוע ביער אשתאול (צילום: כבאות והצלה ירושלים)
השריפה השבוע ביער אשתאול (צילום: כבאות והצלה ירושלים)

חוששים משריפות ענק: צו איסור גורף של הכבאות על הדלקת מדורות

על פי הצו, שתוקפו עד סוף חודש נובמבר, חל איסור מוחלט על הבערת אש בשטחים פתוחים - כגון שמורות טבע ויערות - ובכל תחום יישוב. הסיבה: תנאי מזג האוויר הקיצוניים. העונש הצפוי - חצי שנת מאסר או קנס בסך 75,300 שקל

פורסם בתאריך: 9.11.21 07:46

גל החום הקיצוני והיובש שנלווה אליו בתוספת רוחות ערות, הובילו את נציב כבאות והצלה לחתום על צו איסור גורף על הדלקת מדורות בשטחים פתוחים.

על פי הצו, שתוקפו יפוג בסוף חודש נובמבר, חל איסור מוחלט על הדלקת מדורות לרבות העברת אש בשטחים פתוחים. הצו יחול בכל שמורות הטבע, חורש, יערות ובכל שטח שבו קיימת צמחייה דליקה. כמו כן, הצו מתייחס גם לכל תחום יישוב, לרבות שטחים הנמצאים בסמוך ליישובים במרחק של 500 מטר. תוקף הצו החל מיום שני, 8.11.21, בשעה 16:00 ועד ליום 30.11.21 בשעה 23:00, וזאת בשעות היום – החל מהשעה 6:00 בבוקר ועד לשעה 23:00.


מכבאות והצלה נמסר כי "הצו נחתם בשל תנאים קיצוניים המעלים את הסבירות להיווצרות שריפות והתפשטותן תוך סיכון חיי אדם. העובר על ההוראות צפוי למאסר של עד חצי שנה או לקנס בגובה של עד 75,300 שקל".

נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי מוסיף: "בשל היווצרות תנאי מזג אויר חריגים המעלים את הסיכון לפגיעה בחיי אדם ומתוך הבנת כובד האחריות והסכנות הורתי מתוקף סמכותי על צו איסור הדלקת שריפות בשטחים פתוחים. משבר האקלים בארץ ובעולם מחייב התייחסות מערכתית וציבורית לסכנות הכרוכות בהבערת אש תוך אימוץ תרבות פנאי אחראית, שקולה ובטיחותית. אני קורא לציבור לגלות אחריות ולהישמע להנחיות מצילות החיים שקבענו".

כמו שאומר רב טפסר שמחי, תנאי מזג האוויר הקיצונים מעלים חשש משריפות ענק שישתוללו באזורי חורש ויער, במיוחד על רקע הרוחות היבשות שמנשבות בימים האחרונים. רק ביום ראשון האחרון (7.11) השתוללה שריפה גדולה ביער אשתאול, כאשר רק שעות לאחר שפרצה הצליחו כוחות הכיבוי להשתלט על האש ומנעו ממנה להגיע ליישובים סמוכים. שבועיים קודם לכן, ב-8.10, השתוללה שריפה בפארק בגין וישנן עוד אירועים קטנים שטופלו לפני שהתפתחו.

החשש הגדול של הכבאות, ולמעשה של כלום, הוא מאירוע דומה לזה שהיה בהרי ירושלים בחודש אוגוסט – אז נמשכה שריפת הענק במשך ימים רבים, יישובים פונו מבתיהם והיתה סכנה ממשית לחיי אדם.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר