שועפאט (צילום: Tamarah)
שועפאט (צילום: Tamarah)

פארקים, טיילת והקלה על עומסי התנועה: אושרה תוכנית האב לשכונות בצפון ירושלים

שטח התוכנית כולל את תחום שכונות בית חנינא ושועפאט - המרחב הבנוי משני צידי דרך שועפאט ודרך בית חנינא, הידועה גם כדרך רמאללה. השטח עשיר בנכסי נוף ומורשת ארכיאולוגית והיסטורית

פורסם בתאריך: 30.12.21 08:07

מגדלי מגורים, מבני תעסוקה, שטחי ציבור, פארקים וטיילת – כל אלו ועוד נכללים בתוכנית האב החדשה לפיתוח של השכונות בית חנינא ושועפאט שבצפון ירושלים. התוכנית, שאושרה להפקדה בוועדת התכנון המקומית, מקודמת על ידי עיריית ירושלים והיא מתייחסת לאזור בשטח של כ-6,000 דונם בצפון ירושלים. השטח כולל את תחום שכונות בית חנינא ושועפאט – המרחב הבנוי משני צידי דרך שועפאט ודרך בית חנינא, הידועה גם כדרך רמאללה. מדובר בשטחים שנכללו בעבר בתחום הכפרים ההיסטוריים שועפאט ובית חנינא.

"מטרת התוכנית הינה בחינה וקביעת מדיניות כוללת למרחב המדובר, בהתאם להנחיית תוכנית המתאר לירושלים 2000, על מנת לאתר צרכים בתחום המרחב הציבורי ולהנחות תוכניות מפורטות, בהתאם להגדרת אזורי הבינוי והוראות תוכנית האב לאזורים השונים שהוגדרו", מדגישים בעירייה ומציינים כי "שטח התוכנית עשיר בנכסי נוף ומורשת ארכיאולוגית והיסטורית".

התוכנית מציעה לאמץ את מדיניות הבינוי המאושרת בשכונה ולראות בה מדיניות בסיס להגדרת זכויות בניה וגובה הבניה. ל"כל העיר" נמסר כי "גובה הבניה וזכויות הבניה באזורים השונים המוצעים בתוכנית הינם מדורגים בהתאם לגודל המגרש, ובהתאם לכך גם נגזרות ההפרשות הנדרשות לצרכי ציבור. התוכנית מציעה להגדיר אזורים מסוימים התחומה, בעיקר לאורך קווי הרכס, כאזורים לבינוי עד 12 קומות. מעבר לכך, באזורים מרכזיים לאורך דרך רמאללה ובאזורים שאותרו כמתאימים, התוכנית מציעה מוקדים לבניית מגדלים עד 18 קומות. לאורך תוואי הרכבת הקלה חלה גם מדיניות הבינוי לאורך הרק"ל המאפשרת בנייה גבוהה".


תשריט תוכנית האב לשכונות בית חנינא ושועפאט (צילום: אדריכל אלי אילן)

תשריט תוכנית האב לשכונות בית חנינא ושועפאט (צילום: אדריכל אלי אילן)


התוכנית מגדירה מספר מוקדים שכונתיים/רובעיים בעלי מאפיינים שונים. מוקדים אלו יהוו עוגנים המאפשרים פיתוח של מוסדות ציבור ותעסוקה בשכונה.

בתחום השימור, התוכנית מיפתה וזיהתה אזורי בינוי היסטורי עפ"י תקופות. נספח השימור של התוכנית כולל זיהויים אלו, שישמשו כלים לבחינת הבינוי הקיים במסגרת הכנת תוכניות מפורטות והגשת בקשות להיתרי בניה.

השדרה המרכזית של שועפאט ובית חנינא היא דרך גב ההר, הידועה, כאמור, כדרך רמאללה. דרך זו הינה עורק התנועה הראשי של השכונות, ובתחום שועפט היא כוללת גם את תוואי הקו האדום של הרכבת הקלה.

תוכנית האב מציעה מספר דרכי רוחב חדשות להקלת עומס דרך רמאללה, המוביל מבית חנינא ושועפאט לכיוון מרכז העיר. מטרת דרכי הרוחב היא לתרום להעברת התנועה מתוך השכונה לדרך עוזי נרקיס במזרח ולדרך 50 במערב.

בתחום הנופי מציעה התוכנית שני פארקים רובעיים. האחד בצמוד לדרך 20 (דרך בן ציון נתניהו) מצפון והשני בתחום נחל עטרות בצפון השכונה. התוכנית מציעה גם טיילת לאורך תוואי דרך 21 המקשרת בצד המערבי של התוכנית, בין חלקי השכונות מדרום ועד צפון.

ראש העיר משה ליאון: "ממשיכים בפיתוחה של ירושלים! אישור התכנית יסדיר את תחום התכנון והבניה באזור, יקדם הקמת פארקים ויוביל לשיפור חיי התושבים. מזרח העיר, כמו מערב העיר, הולכת ומתפתחת ומתקדמת לעתיד מוצלח וטוב לתושבים, במחשבה עמוקה, יחד איתכם, לאיכות חיים מתקדמת".


הבית החדש שלכם מחכה בלוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ירושלמית תושבת פסגת זאב

    צפון העיר… מה לגבי תושבי פסגת זאב?
    מה לגבי הפקקים שיוצאים מפסגת זאב?

  2. מדינת ישמעאל

    במקום לסלק את האויב הערבי ולבנות שכונות ליהודים ממשיכים לתת להם פה גן עדן.
    פשוט לא יאומן היכן אנחנו חיים.

    מעניין שהתכנית הזו לא תזכה להתנגדות של ממשלת הזדון כמו הבניה בעטרות.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר