גן החיות התנ"כי (צילום: ארנון בוסאני)
גן החיות התנ"כי (צילום: ארנון בוסאני)

וידאו – מסיבת חתונה נערכה בגן החיות בעיר. למי זה הפריע?

בשבוע שעבר הבחינו תושבי גבעת משואה כי בגן החיות הסמוך לביתם נערכת מסיבת חתונה. מגן החיות נמסר: "לא נגרמה כל הפרעה לבעלי החיים"

פורסם בתאריך: 11.7.17 10:31

חלק מתושבי שכונת גבעת משואה מתלוננים כי בשבוע שעבר נערכה חתונה בגן החיות התנ"כי בעיר. לטענת תושבי השכונה, "אין לגיטימציה לעריכת אירועים בגן חיות כיוון שהרעש עלול להפריע למנוחתם של בעלי החיים, מה גם שחתונה היא אירוע פרטי וגן החיות הוא מוסד ציבורי ללא כוונת רווח".

 

 

***

***

כוכבית גדרון, שמתגוררת ברחוב אל סלבדור בגבעת משואה הסמוך לגן החיות, מספרת בשיחה עם "כל העיר" כי "בסביבות השעה 22:00 בלילה, בעת שישבתי במרפסת ביתי הצופה לגן החיות, שמעתי מכיוון הגן, מוזיקה מתנגנת בקולי קולות בליווי אורות מסנוורים, במה שנראה כמו מסיבת חתונה. בעזרת משקפת הצלחתי לצפות גם בחתן והכלה מתקבלים בשמחה וריקודים".

גדרון מוסיפה וטוענת כי "אני ומשפחתי מאוד אוהבים את גן החיות, לכן בחרנו לגור בסביבתו. זהו מקום נעים ונחמד וקולות החיות והמבקרים הם חלק מהשגרה שלנו. אנחנו בסדר עם כך שמשמיעים מוזיקה מדי פעם, אך תזמורת של חתונה זה משהו אחר. אני לא מעוניינת לגור מעל אולם שמחות. זה מאוד הפריע לי. אני לא רוצה לחיות ככה".

 

גן החיות התנ"כי (צילום: avishai teicher)

גן החיות התנ"כי (צילום: avishai teicher)

 

ד"ר עמיעל אילני, חוקר התנהגות של חיות בר מהפקולטה למדעי החיים באוניברסיטת בר אילן, מפרט על הנזקים שעלולים להיגרם מקיום אירועים בגן החיות וטוען כי "יש מחקרים רבים על השפעה של רעש ואור על חיות ואין ספק שיש לכך השפעה. אני לא רואה איך רעש ואור מועילים לבעלי החיים. להפך, זה עלול להפריע להם מאוד ולשבש את מחזורי הפעילות של מערכות גוף המבוססות על משטר מסודר של אור וחושך".

 

גן החיות התנ"כי (צילום: Yoninah)

גן החיות התנ"כי (צילום: Yoninah)

 

מגן החיות התנ"כי נמסר בתגובה: "מסיבת החתונה עליה מדובר נערכה בגן החיות באופן חריג ביותר. עורכי האירוע הקדישו מראש את כל מתנות החתונה לטובת גן החיות והאקווריום העתיד להיפתח, מתוך אמון גדול בעשייה של הגן. המוזיקה כוונה כך שלא תפריע לבעלי החיים ועוצמתה נשמרה כל הזמן, תחת פיקוח הצוות, כך שתהיה סבירה ושקטה. העוצמה לא היתה חזקה אף יותר מהקונצרט השבועי הנערך בגן בימי שלישי בחודש יולי, ממש באותה מדשאה. גם התאורה כוונה לכיוון מגרש החניה של הגן, כדי שלא תשפיע על שגרת הלילה של בעלי החיים. בשעה 23:00 הסתיימה המסיבה. לא נגרמה כל הפרעה לבעלי החיים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שמואל רביב

    יפה שדאגו לחיות.
    גן החיות מוקף באזור עירוני והוא מחוייב גם בהתחשבות בשכנים ההולכים על שתיים.
    כולנו מקווים כי אכן מדובר באירוע חד פעמי ונדיר
    החגיגה הסתיימה ב-23.00 בלילה …והיתה מטרד רעש עד אז.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר