(מימין) רב"ט שניר פרץ, סמל ליאור סבג (צילום: דובר צה"ל)
(מימין) רב"ט שניר פרץ, סמל ליאור סבג (צילום: דובר צה"ל)

"בהתחלה סירבנו להתגייס לשריון בגלל הסטיגמה, היום אנו גאים בחיל"

סמל ליאור סבג מקטמון הוכנס למעצר לאחר שסירב עם גיוסו להגיע לשריון; בן דודו רב"ט שניר פרץ מקרית מנחם גם הגיע עם דעות קדומות על החיל - כיום שניהם משרתים יחד במסייעת של חיל השריון ונהנים מכל רגע - תותחים

פורסם בתאריך: 12.7.17 14:15

סמל ליאור סבג (20) מקטמון, התגייס במרץ 2016 לאחר שהיה במכינה קדם צבאית. הוא רצה להיות לוחם בחי"ר אבל קיבל שיבוץ בשריון. כיום הוא משרת יחד עם בן דודו רב"ט שניר פרץ מקרית מנחם במסייעת שריון. "בהתחלה סירבנו להתגייס לשריון בגלל הסטיגמה, היום אנחנו גאים בחיל. אני לא רציתי להגיע לשריון", מספר סבג ל"כל העיר", "בגלל שזה לא חי"ר. ויש את הסטיגמה ששריונרים לא רואים בית, אבל אחרי שמתגייסים מבינים שזה אותו הדבר, חיל רגלים ושריון, אבל לפני הגיוס לא ידעתי ולא התלהבתי מהטנקים".

 

סמל ליאור סבג (צילום: דובר צה"ל)

סמל ליאור סבג (צילום: דובר צה"ל)

 

 

ביום הגיוס, כשהגיע לבקו"ם, הוא סירב להתגייס לשריון ואף נכנס למעצר לסרבנים. "לשם לוקחים חיילים שלא רוצים להתגייס לאן שמייעדים אותם", מתאר סבג. "רואים קצין מיון שלוש פעמים ביום ופשוט מנסים 'לשבור' אותך. כל פעם אמרו לי, 'אם אתה לא רוצה ישבצו אותך כג'ובניק'. הייתי שם שבועיים, עד שאחותי, שהיתה משקי"ת ת"ש בשריון, התקשרה אלי וקישרה ביני לבין שריונר שסיפר לי שנפתח חיל רגלי של המסייעת בשריון. אמרתי 'יאללה, אין לי מה להרוס לעצמי את השירות ולעשות בלגן'. וכך הגעתי למסייעת של השריון".

 

חיל השריון (צילום: דובר צה"ל)

חיל השריון (צילום: דובר צה"ל)

כיום סבג משרת במסייעת של חטיבת שריון 188. "עכשיו אני בגדודים ואני מאוד מרוצה, מהייעוד שלנו, של מה שאנחנו עושים", הוא מדגיש. "אנחנו חיל רגלי לכל דבר ויש לנו הרבה ידע כי אנחנו גם עם הטנקים וגם חיל רגלי, אנחנו רואים מה זה טנק. אני קולט את הכוח המטורף שיש לטנק שזה כלי הרג מפחיד ביותר שיש חילות אחרים שהיו מתחננים לקבל דבר כזה במלחמה. הטנק מכפה ובזכותו הצבא שלנו מחזיק הרבה כי לכל מקום שולחים טנק. אני מאמין שבמלחמות לא היינו מסתדרים בלי טנקים".

 

רב"ט שניר פרץ (צילום: דובר צה"ל)

רב"ט שניר פרץ (צילום: דובר צה"ל)

רב"ט שניר פרץ (20) מקרית מנחם הוא בן דודו של סבג. הם למדו ביחד בתיכון, אך מסבירים כי לא היו בקשר קרוב ורצוף. לפני הגיוס פרץ, שקיבל זימון לשריון, התקשר לסבג ששכנע אותו להצטרף לחייל. "חששתי מהסטיגמות של החיל", מספר פרץ. "הגעתי עם דעות קדומות שבשריון לא יוצאים הביתה. שהחיל הזה לא טוב כי טוחנים הרבה שמירות ואין יציאות מסודרות הביתה. רציתי להתגייס לגולני וגבעתי. חשבתי לסרב בבקו"ם, וסיפרתי לליאור שאמר לי 'תתגייס, אל תסרב'. כשהגעתי לבקו"ם והייתי הילד הכי טוב שיש וביקשתי שינוי שיבוץ, אבל אז הבנתי שלא בוחרים איפה ובאתי לשרת את המדינה וזה לא משנה באיזו יחידה".

איך זה לשרת ביחד עם בן דוד שלך?

"זה כיף. ברור שבזמן חירום הוא יהיה לצדי יותר מחיילים אחרים וזה דבר ידוע גם בגדוד. אם הוא צריך עזרה אני ניגש אליו וההפך".

מה אתה חושב היום על החיל?

"זה חיל איכותי, עם אנשים איכותיים. המסייעת עצמה זאת מחלקה לוחמת. יש פה מלא אופציות להגיע למחלקות מעניינות כמו תצפיות וסיור, וגם הטנקים. בסופו של דבר אין חירניק שייכנס בלי טנק. אני ממליץ בחום להגיע לשריון".

יש שאיפות להגיע קצונה?

לסמל ליאור סבג יש חלום: "אני אוהב מוזיקה, אני רוצה ליצור טראנס ולהופיע על במות גדולות".  ורב"ט פרץ מתכנן לצאת קודם לקורס מ"כים ואחר כך ישקול.

 

חיל השריון (צילום: דובר צה"ל)

חיל השריון (צילום: דובר צה"ל)

 

קצת על מתגייסי ומתגייסות השריון: ב-30.7 יתגייסו לוחמי השריון החדשים. הכשרתם מתחילה בטירונות של ארבעה חודשים – בטירונות הם מתחלקים לפלוגות על פי החטיבות שלהן ישובצו: חטיבה 188, חטיבה 401, חטיבה 7. חלקם משובצים לפלוגת המסייעת אשר אינה מתמחה בטנקים. הפלוגה אמונה על סיוע לטנקים בשדה הקרב באמצעות כוחות סיור, כוחות תצפית ואש מרגמות. בכל גדוד שריון פלוגת מסייעת אחת. בסיום הטירונות, הלוחמים עוברים מסע כומתה, ומקבלים את הכומתה השחורה. לאחר מכן, הם ממשיכים לעוד ארבעה חודשים של אימון מתקדם, שבו הם מוכשרים לתפקידי הטען, תותחן נהג, ותפקידי המסייעת. בסיום האימון המתקדם הלוחמים מקבלים את סיכת לוחם השריון – "הצפרגול". חלקם ממשיכים לחטיבות על פי הפלוגות שבהן שובצו, או לקורס מפקדי טנקים. כבוד. 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מיטל נויה

    איזה אלופים! גאווה לעם ולארץ שבני הנוער שלנו משרתים בצבא ושומרים עלינו ועל ארצנו ולמרות שלא קיבלו מה שהם רוצים הם מבינים שהמחויבות לעמנו וארצנו היא מעל הכל. כל הכבוד! עלו והצליחו!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר