משתתפי אירוע הדגל של LGBTech (צילום: רן לזרוני)
משתתפי אירוע הדגל של LGBTech (צילום: רן לזרוני)

לא רק במרכז: ארגון LGBTech הכריז על התרחבות פעילותו לקידום תעסוקת להט"ב בירושלים ב-2022

הפרויקט הראשון בפעילותו של הארגון מחוץ לאזור המרכז, ייערך במסגרת פרויקט משותף עם הבית הפתוח בירושלים והמשרד לשוויון חברתי, שמטרתו היא קידום הסבלנות וההכלה של הקהילה הגאה באזור ירושלים

פורסם בתאריך: 27.2.22 14:04

ארגון LGBTech ערך השבוע את אירוע פתיחת שנת הפעילות 2022, במשרדי חברת נטורל אינטליג'נס, שהינה שותפה אסטרטגית ותומכת מובילה בפעילות LGBTech מזה כחמש שנים. באירוע הכריזה מנכ"לית הארגון על ההתרחבות המתוכננת של LGBTech לאזור ירושלים במהלך שנת 2022, במסגרת פרויקט משותף עם הבית הפתוח בירושלים והמשרד לשוויון חברתי, הפרויקט הראשון בפעילותו של הארגון מחוץ לאזור המרכז.

"הקמת הפרויקט בירושלים מעיד על הצורך הארצי בשילוב הקהילה הלהט"בית ומהווה סנונית ראשונה בהרחבת פעילות הארגון בישובים נוספים במדינת ישראל", מציינים בארגון ומדגישים כי "מטרת הפרויקט המשותף היא קידום הסבלנות וההכלה עבור הקהילה הגאה באזור ירושלים. מתוך מגוון ההיבטים המטופלים בפרויקט, כגון קידום צעירים ונשים, קידום הנגשת שירותים לחברה הערבית, שירותים חיוניים לשומרות מסורת ועוד. ארגון LGBTech נבחר לבצע כקבלן משנה את הטיפול ברכיב התעסוקה בפרויקט לשנת 2022".

ארגון LGBTech עוסק בעשור האחרון בנושא גיוון והכלה של קהילת הלהט"ב בשוק התעסוקה, ומתמקד בשלוש זירות עיקרית: קידום מדיניות ציבורית, עבודה מול הקהילה הלהט״ב המועסקת ועבודה מול מעסיקים בשוק הישראלי. לדברי סיון קניאל, מנכ"לית ארגון LGBTech: "השת״פ שלנו עם הבית הפתוח בירושלים הוא אך מתבקש – הבית הפתוח חרטו על דגלן את נושא השינוי החברתי. תוכנית המעסיקים שלנו, בתמיכה והובלה של המשרד לשוויון חברתי, תאפשר למעסיקים באזור ירושלים ללמוד איך לתמוך במועסקות ומועסקים טוב יותר, בטוח יותר באופנים שישרתו את המעסיק ואת הצרכים העסקיים שלו. זה לא רק הדבר הנכון לעשות, זה גם הדבר הכלכלי לעשות. אני שמחה לשתף שבימים אלו התחלנו בשיתוף עם הבית הפתוח במיפוי הקריטריונים לקבלה לתוכנית עבור מעסיקים רלוונטיים מהאזור״.

את האירוע פתחה קניאל שאמרה בין היתר כי "שילוב להט"ב בהייטק חשוב גם בגלל שצוותים מגוונים הם צוותים שעושים יותר כסף לארגון" והוסיפה, "בישראל עושים פעילות רבה, אבל משתיקים אותה כדי לא להרגיז".

אחריה בירכה את משתתפי האירוע נטע פלר, סמנכ"לית משאבי האנוש בחברת נטורל אינטליג'נס המשמשת מזה כשנתיים כחברת הוועד המנהל בארגון LGBtech, שאמרה: "במרכז האירוע התקיים פאנל "כוכבי הלהט"ב בשמי הפרודקט" עם מנהלי מוצר להט"בים בכירים בהייטק:

·דן-יה שוורץ, Director of Product Growth בחברת Meta (פייסבוק לשעבר), שסיפרה על המסלול המקצועי שעשתה עד להגעתה לתפקידה הנוכחי במטא וכיצד מושפעת עבודתה בעיקר מאנשים, דאטה ומוזיקה. דן-יה מגדלת עם בת זוגה את שני ילדיהן.
·תומר פוס סנדרוביץ, VP Product & Growth בחברת נטורל אינטליג'נס,מומחה לניהול מוצר בעולמות ה-B2B, B2C ו-B2G מרצה ומנטור. בנוסף, תומר אב גאה לתאומות. באירוע שיתף את הנוכחים בנסיונו האישי והמקצועי ודיבר גם על חשיבות האיזון בין הבית לעבודה.
·מייקל אלרואי,  Business Development Rep  בחברת  Hyro, טרנסג'נדר שמרצה על סיפור חייו וגם מתנדב בקהילת LGBTQ כמנטור להורים לילדים טרנסג'נדרים, אשר מזהים אותו מאז שהשתתף באח הגדול".

על החלק האמנותי באירוע הייתה אחראית מיקה בן שאול, במופע Slam Poetry. באירוע התייחסה מנכ"לית הארגון גם לסקר אפיון צרכים בתעסוקה של להט"ב שנערך על ידי ארגון LGBTech בעיצומה של מגפת הקורונה בדצמבר 2020, ממנו עולה כי חברי קהילת הלהט"ב עדיין מתקשים למצוא עבודה ו-15% מהם לא מועסקים, כאשר טרנסים/ות עדיין מחזיקים את עול האבטלה הכבד – 30% לא מועסקים/ןת כלל. עוד עולה מהסקר כי נתוני האפליה במקומות העבודה בקרב קהילת הלהט"ב עדין גבוהים, כ-20%. ב-85% מהמקרים האפליה באה לידי ביטוי באמירות פוגעניות, הומור מבזה ותחושה לא נעימה במקום העבודה.

 

 

עוד עולה מהסקר כי צעירים מעדיפים להישאר בארון במקום העבודה, 68% מהלהט"ב בגילאי 18-24 מעדיפים להישאר בארון במקומות העבודה הראשונים שלהם. לעומת זאת 50% מהלהט"ב הבוגרים, בגילאי 25-45 הצהירו כי יש לצאת מהארון במקום העבודה – הם רואים בהיותם להט"ב מאפיין חשוב בזהותם התעסוקתית , מה שעשוי להעיד על כך שהם מרגישים שזהות זו אינה אמורה להוות מכשול.

עוד עולה מנתוני הסקר ש-20% מהמעסיקים מקבלים ציון "נכשל" בדירוג מידת הפתיחות שלהם ללהט"ב. להט"בים מצביעים/ות על שתי פעולות שהמעסיקים יכולים לנקוט כדי ליצור סביבת עבודה מכלילה:

1. השוואת תנאי העסקה לעובדים/ות להט"בים נשואים או הורים ולפעול לקידום תחושת קידום וקבלה.

2. יצירת סביבת עבודה בריאה ומכלילה באמצעות שיח ארגוני. הנקודה האחרונה שעולה מהסקר היא שיש לקדם הקמת תאים גאים בתעשיות נוספות, אל מול שכיחותם הגבוהה יחסית בהייטק.



הבית החדש שלכם מחכה בלוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. עומר

    לא צריך לתמוך ולעודד דבר כזה. זה רעל לחברה הישראלית ולחברה האנושית.

    ירושלים תסתדר טוב גם בלי אג'נדות רעילות מאמריקה. תודה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר