ווינר (צילום אילוסטרציה: תומר אפלבאום)
(צילום אילוסטרציה: תומר אפלבאום)

"גנבתי כסף מהקופה של הבוס כדי ללכת ולהמר בווינר"

אייל, בן 40, המתגורר בדרום העיר, מספר איך היה בעל עסק עצמאי, שהתמכר לווינר עד שהגיע לחובות של מאות אלפי שקלים ולמצב שבו הוא גונב מהבוס שלו כדי להמשיך ולהמר: "הייתי משועבד נפשית ורגשית, הייתי עסוק כל הזמן רק בבדיקת תוצאות ההימורים וזה הטריף אותי"

פורסם בתאריך: 18.7.17 10:25

"ההימורים ליוו אותי מגיל מאוד צעיר, אבל תמיד בסכומים קטנים, למטרת שעשוע בלבד", כך מספר אייל, בן 40, מהמר בשלבי גמילה, אבא לשני ילדים, המתגורר בשכונה בדרום ירושלים. "אני חובב ספורט, והייתי בטוח שאני יודע הכל בתחום. הגרלת הווינר נתנה לי אפשרות להמר על תחרויות בודדות וזה קרץ לי, התחלתי מסכומים קטנים של 10 שקלים, סכומים שיכולתי לעמוד בהם ומשם רק הדרדרתי".

אייל ממשיך ומספר כי "לימים התחתנתי ונולדו לי ילדים ועם זה הוצאות על משק בית הלכו וגדלו. המשכורת לא הספיקה ואשתי לא עבדה וכך מצאתי את עצמי מפרנס יחיד. החלטתי לפתוח עסק עצמאי ולקחתי הלוואה מהמשפחה, אבל הפדיון היומי מהחנות שהיתה לי לא הספיק. אז הייתי לוקח את כל הפדיון היומי ומהמר איתו על מנת להגדיל את ההכנסה, דבר שגרר חובות גדולים יותר של מאות אלפי שקלים".

איך מכלכלים משפחה בזמן שאתה בחובות כל כך גדולים? 

"מאוד קשה. בשלב מסוים אשתי תפסה אותי, וחייבה אותי להפסיק להמר, באמת הצלחתי לתקופה מאוד קצרה, אבל הלחץ הכלכלי גרם לי לברוח שוב אל ה'כסף הקל'. הייתי משועבד נפשית ורגשית, הייתי עסוק בבדיקת תוצאות ההימורים וזה הטריף אותי. בסופו של דבר סגרתי את החנות ונשארתי עם חובות גדולים מאוד גם לשוק האפור. עברתי לעבוד כשכיר בעסק פרטי".

 

ווינר (צילום אילוסטרציה: תומר אפלבאום)

(צילום אילוסטרציה: תומר אפלבאום)

אייל חושף בשיחה עם אתר "כל העיר" כי בזמן שעבד כשכיר בחנות אחרת הוא גנב כסף מהקופה. "בעל העסק נתן בי אמון מלא", מתאר ומספר אייל, "ואני במקום להחזיר לו טובה גנבתי כסף מהקופה של הבוס כדי ללכת ולהמר בווינר. לאחר תקופה קצרה הוא תפס אותי, ואחרי שיחה מאוד קשה הוא החליט לא להגיש תלונה ולתת לי ניסיון נוסף, ושוב פישלתי, שוב גנבתי. על זה הוא כבר לא סלח, וכרגע עומד בפניי תיק פלילי שגם איתו אני מתמודד. כשהמשטרה התערבה, אשתי הורתה לי לעזוב את הבית, ומאז אני גר אצל ההורים שלי".

אייל מספר, שהרגע שבו עבר להתגורר בבית הוריו הוא הבין שהוא חייב להתחיל בגמילה מהימורים, ופנה לעמותת "אפשר", המפעילה מרכז לטיפול בנפגעי אלכוהול והימורים בירושלים.

אתה מצליח להחזיר את החובות?

"אני עושה את כל המאמצים להחזיר כל אגורה שלקחתי. לשמחתי פגשתי אנשים טובים שכאב להם לראות את הריביות שאני משלם לשוק האפור, אז הם שילמו את החוב שלי ועכשיו אני מחזיר להם בתשלומים".

 

ווינר (צילום אילוסטרציה: תומר אפלבאום)

(צילום אילוסטרציה: תומר אפלבאום)

 

איך אתה מתמודד עם ההתמכרות היום?

"אני עובד בארבע עבודות שונות, עושה כל דבר שצריך – אם זה שטיפת רצפות או צלחות במסעדות, אני לא בוחל בשום דבר שמכניס כסף. אני מסתגר בבית של ההורים ולא הולך לשום מקום שיכול ליצור אצלי פיתוי. דבר אחרון – אני לא מסתובב עם כסף. הדבר היחיד שמחזק אותי כל הזמן זה הצורך להחזיר את האמון של הקרובים לי, אני אכזבתי כל כך הרבה אנשים ובעיקר את ההורים שלי".

מה הכי קשה לך בתהליך הגמילה מההימורים?

"הכי קשה לי היום זה מה שנגרם לי בעקבות ההימורים – הריחוק מהילדים מהווה עבורי את הקושי המרבי, היינו מאוד קשורים ועכשיו אני כמעט ולא רואה אותם".

** עמותת "אפשר" – מפעילה מרכז לטיפול בנפגעי אלכוהול והימורים בירושלים ומציעה את שירותיה לתושבי ירושלים כולל מזרח העיר וערי הסביבה. צוות הטיפול כולל: עובדים סוציאליים בעלי הכשרה לטיפול בהתמכרויות ורופאה נרקולוגית המומחית להתמכרויות. העמותה מעניקה טיפול רפואי ופסיכוסוציאלי – פרטני וקבוצתי, זוגי ומשפחתי, לאוכלוסיות נפגעי אלכוהול והימורים ולבני משפחותיהם. תוכנית הטיפול מותאמת לכל פונה בהתאם לצרכיו. רחוב דרך בית לחם 152, טלפון: 02-5666650.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר