שוק מחנה יהודה (צילום: ארנון בוסאני)
שוק מחנה יהודה (צילום: ארנון בוסאני)

בשיא החום: סוחרי השוק זועמים על הפסקות חשמל יזומות

ירון צדקיהו, מבעלי "מעדני צדקיהו": "מה נעשה עם הסחורה? יש לנו סלטים, גבינות. עד כה נגרמו לנו נזקים של אלפי שקלים"

פורסם בתאריך: 17.7.17 15:13

בשיא החום – בשבועות האחרונים בשוק מחנה יהודה נרשמות הפסקות חשמל יזומות, וזאת ככל הנראה בעקבות עומס על תשתית החשמל במקום. הסוחרים בשוק זועמים לאחר שהפסקות החשמל גורמות למזון המאוחסן במקררים להתקלקל ובהמשך לכך להפסדים כספיים.

ירון צדקיהו, בעלי "מעדני צדקיהו", זועם ואומר בשיחה עם אתר  "כל העיר" כי "בחברת חשמל אומרים שתשתיות החשמל בשוק מחנה יהודה לא מספקות את הכוח שמושכים העסקים. התשתיות מתאימות לשנות ה-50, אז היה רק קופה ומשקל. כיום לבעלי העסק בשוק יש תנורים, מכונות אספרסו, מקפיאים ועוד. הפסקות החשמל מגיעות בתדירות גבוהה ומקלקלות לנו לא רק את הסחורה, אלא גם את המנועים של המקררים".

צדקיהו ממשיך ומספר: "השיא היה אתמול, ראשון, בלילה, שההפסקה היזומה היתה לכמה שעות. ואם אצלי יש נזק של 15 אלף שקל של סחורות, אני משער שאני לא יוצא דופן כי זאת בעיה כללית של כל הסוחרים בשוק. אצלנו יש מזון, לא אופנה או הנעלה שכלום לא מתקלקל. כשאצלנו עוברות שש שעות בלי חשמל הסחורה נזרקת לזבל, היא אסורה לשימוש".

 

ירון צדקיהו (צילום: ארנון בוסאני)

ירון צדקיהו (צילום: ארנון בוסאני)

 

צדקיהו מדגיש כי הבעיה הגדולה נעוצה בזה שאין מי שלוקח אחריות על הנזקים שנגרמו לסוחרים: "הסיפור הגדול הוא שאין אבא ואמא לדבר הזה. בחברת חשמל מתנערים ולא מפצים על כזה דבר. חברות הביטוח לא מבטחות הפסקות חשמל. אין למי לפנות וזה מאות עסקים. הם לא אומרים לנו כמה זמן זה אמור להימשך. למשל הלילה הם הודיעו שהם יעשו עוד הפסקה, והיא תימשך כמה שעות. ומה נעשה עם הסחורה? יש לי סלטים, גבינות. עד כה נגרמו לנו נזקים של אלפי שקלים. הבעיה הגדולה היא שאין לנו ועד נציגות סוחרים מול הרשויות, אבל אם היה פה ועד שהיה פונה לחברת חשמל לחברות הביטוח. היה עושה רעש ציבורי מזה היו עושים לנו חשבון".

מחברת החשמל נמסר: "חברת החשמל מקיימת דיאלוג פורה עם ועד הסוחרים של שוק מחנה יהודה במטרה לתת מענה לכל תקלה או הפסקה. רשת החשמל של השוק שודרגה לפני מספר שנים, אך שוק מחנה יהודה גדל והתפתח בשנים האחרונות וביחד איתו גם צריכת החשמל גדלה והיא גורמת לשריפת נתיכים עקב העומס הגבוה. מזה תקופה חברת החשמל בוחנת מספר פתרונות להצבת תחנת השנאה נוספת, אך לא זוכה לשיתוף פעולה מצד יזמים שונים. בשבועיים האחרונים מתקיים שיח שבעקבותיו מסתמן פתרון, בעזרתו של יו"ר ועד סוחרי השוק – מר פרץ מול יזמים ומול העירייה. ביום שישי האחרון לא הייתה הפסקה ממושכת בשוק, ומשגיחים של חברת החשמל היו צמודים לשוק בכל משך הפעילות המסחרית ועל כך גם זכינו לתודה. חברת החשמל מבצעת פעולות מידיות לצמצום התופעה, עד שיתאפשר ליישם פתרון מהותי קבוע".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר