עופר ברקוביץ (צילום: רפי קוץ)
עופר ברקוביץ (צילום: רפי קוץ)

שנה לבחירות: טלטלה בהתעוררות – עופר ברקוביץ הודיע "לוקח פסק זמן"

אחרי 15 שנים של עמידה בראש התעוררות, ברקוביץ הודיע הערב, חמישי, שהוא לוקח פסק זמן: "הגיעה העת לרחוק לקחת אוויר (הרים) ולעשות פאוזה במהלך הגדול הזה. השיקולים רבים"

פורסם בתאריך: 27.10.22 22:11

טלטלה בסיעת התעוררות – עופר ברקוביץ, יו"ר התנועה ב-15 שנות קיומה, הודיע הערב, חמישי, כי הוא לוקח פסק מהובלת התנועה.

"פסק זמן", כך פתח ברקוביץ את ההודעה ששיגר הערב. "לא קל לכתוב את המילים כאן. אחרי 15 שנה מהיום שבו חלמנו את הקמת התעוררות בירושלים,
אחרי כמעט 15 שנים שאני עומד בראש התנועה המדהימה הזו, 15 שנה שהן כל חיי כאדם בוגר אחרי הצבא – החלטתי לקחת פסק זמן מהובלת התעוררות".

בהמשך כתב ברקוביץ: "זה לא סוד שהתאהבתי בירושלים ובילדות שלי כאן ובעקבות זאת קשרתי את גורלי עם גורלה של העיר. גורל שהפך לייעוד. למפעל חיי. מפעל להגשמת חלומות, שעובד למען הציבור, למען הירושלמים, ללא הרף כבר 15 שנים. 15 שנים של עשייה נחושה חברתית ופוליטית, מהן 11 שנים בהתנדבות מלאה ללא שכר, גם לא שקל בשנה".

"אני גאה מאוד בתנועה שהקמנו", המשיך וכתב ברקוביץ. "במודל חברתי פוליטי ייחודי שאפשר רק ללמוד ממנו. תנועה שהצמיחה מנהיגות ומנהיגים מדהימים, שהשפיעה כל כך הרבה על ירושלים וגם על מדינת ישראל".

"עת לַחֲבוֹק וְעֵת לִרְחֹק – לא סיימתי את השליחות הציבורית שלי. לא הגעתי למיצוי. הגעתי להישגים אדירים שאני מאוד גאה בהם בחמש עשרה השנים האחרונות, בפיתוח כלכלי, בתכנון ובנייה, במהפכת תרבות, בהתחדשות מרכז ירושלים, בפרויקטים אסטרטגיים, בעבודה עם נוער, בתחבורה ובעוד תחומים רבים בשדות חיינו הירושלמים. לצד הפסגות וההישגים, היו גם ימים לא פשוטים, והיו גם כשלים. שלי, שלנו ושל אחרים. בתוך כל אלו זכיתי להיחשף לשליחי ציבור נאמנים ודורשי טוב, אך גם לעסקנים וכפויי טובה. כולי תקווה שהטוב ייתגבר ויגבר.

"הגיעה העת לרחוק לקחת אוויר (הרים) ולעשות פאוזה במהלך הגדול הזה. השיקולים רבים: התחדשות התנועה, הערכת המצב הפוליטית, הרצון לאפשר להתעוררות צמיחה והשפעה חדשה. שיקולים משפחתיים, שיקולים מקצועיים, שיקולים כלכליים ועוד. אני יודע שיש אנשים שיהיו מאוד עצובים מההודעה הזו, ואני מצטער לאכזב אותם. תמיד לקחתי אחריות. תמיד הלכתי קדימה. תמיד הייתי אופטימי ומלא תקווה. גם כשזה היה נראה בלתי אפשרי. גם בשבועות האחרונים אנשים ניגשו ובירכו שתהיה שנה של ניצחון, חיזקו על העשייה, בירכו על התקווה ואף איחלו בעזרת השם ראש העיר הבא".

 

 

ברקוביץ סיפר גם על הלבטים לפני קבלת ההחלטה: "התלבטתי בטרם קיבלתי את ההחלטה הזו. הבטן התהפכה כמה פעמים. אני יכול לומר שטובת התעוררות לנגד עיני. אחר כך גם השיקולים האישיים והמשפחתיים. התעוררות הולכת לבחירת יו"ר חדש, כשנה לפני בחירות מוניציפליות, בתקנון מסודר ודמוקרטי. רציתי שהתהליך הזה יהיה נקי ויאפשר לאנשים חדשים להיכנס לעמדת ההובלה. אני לא עוזב ולא אעזוב את התעוררות, כי יש לנו עוד הרבה מה לעשות בירושלים, ואני מאמין שזו הקבוצה הטובה ביותר, עם דרך ציונית סובלנית ויצרנית ברורה, עם יכולת לייצר חיבורים מדהימים, ולהביא לידי ביטוי את השותפות הכל כך נדרשת בחברה הישראלית. התעוררות חזקה. ותמיד, בין אם כיו"ר התעוררות, ובין אם כפטריוט ירושלמי, אני כאן, תמיד, בשבילכם.

"תושבי ירושלים, פעילי התעוררות, אקטיביסטים, אנשי עירייה, שותפים פוליטיים. תודה לכם על החיזוקים, התמיכה, האהבה והדרך המשותפת. ריגשתם אותי והפכתם את העשייה הציבורית לגאווה עצומה ומקום להרגיש בו בעל משמעות. נתתם לי את הכוח לאורך המסע והמשא. נשתף פעולה בהמשך הדרך ונעשה דברים גדולים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר