עינב בר כהן, אדיר שוורץ (צילומים: שרון גבאי)
עינב בר כהן, אדיר שוורץ (צילומים: שרון גבאי)

אחרי פרישת ברקוביץ: מי יהיה היורש/ת והאם התעוררות בדרך לקואוליציה של ליאון?

ימים ספורים אחרי הודעת הפרישה של המייסד והיו"ר עופר ברקוביץ - התמונה בהתעוררות מתחילה להתבהר. ב-17.11 יתמודדו על ראשות הסיעה עינב בר כהן ואדיר שוורץ, והשאלה הראשונה אליה הם ידרשו היא בנושא ההצטרפות לקואליציה העירונית. וגם - האם בבחירות בעוד שנה תתמודד התעוררות על ראשות העיר?

פורסם בתאריך: 30.10.22 16:15

הטלטלה בהתעוררות: לאחר ההודעה הדרמטית, אך לא המפתיעה, של עופר ברקוביץ כי הוא לוקח פסק זמן מראשות התעוררות ומהחיים הפוליטיים בירושלים – התמונה בסיעת התעוררות מתחילה להתבהר.

ראשית – על ראשות התעוררות יתמודדו ב-17.11 עינב בר כהן ואדיר שוורץ – שני חברי מועצה מטעם התעוררות. בר כהן, כידוע, היא מספר 2 ברשימת התעוררות, ועד לשנה שעברה נחשבה ליורשת טבעית וכמעט יחידה להנהגת הסיעה – במיוחד לאחר פרישתו של אלעד מלכא והודעתו כי אין בכוונתו לחזור לפוליטיקה המקומית.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


שוורץ הוא סיפור הפתעה. בבחירות של 2018 הוא שובץ במקום ה-8 – ונכנס למועצת העירייה באמצע הקדנציה (יוני 2020) בשל רוטציה ברשימת הסיעה. מאז כניסתו למועצת העירייה הוא פעל בשקדנות ויצר קשרי עבודה טובים עם גורמים שונים בכיכר ספרא, ובחודשים האחרונים היה נראה כי הוא מכוון להנהגת התעוררות.

הבחירות, כאמור, יתקיימו ב-17.11 – כאשר יממה לאחר מכן צפוי עופר ברקוביץ להתפטר ממועצת העירייה ולתת ליו"ר הנבחר של הסיעה את האפשרות לנהל את העניינים.


עופר ברקוביץ (צילום: שרון גבאי)

עופר ברקוביץ (צילום: שרון גבאי)


לאחר הבחירות – בין אם בר כהן תעמוד בראש או בין אם זה יהיה שוורץ – תידרש התעוררות לכמה סוגיות מרכזיות כאשר בראשן שאלת ההצטרפות לקואליציה העירונית בראשות משה ליאון.

זה לא סוד כי בין ברקוביץ ובין ליאון היו יחסי טינה, והשניים לא השכילו לייצר שותפות. כל צד, כידוע, מטיל את האשם על הצד האחר – אבל זו לא הנקודה כרגע, אלה זו שהם לא הצליחו לייצר שום שיח ענייני ובסופו של דבר התעוררות נותרה מחוץ לקואליציה.

בחירתו של יו"ר חדש לסיעה יכולה לפתוח את הדלת בפני התעוררות פנימה לקואליציה, אולם הדבר לא יהיה פשוט כלל וכלל. כיום, כשנה לבחירות לעירייה ולראשות העיר – כלל לא בטוח שיש לראש העיר ליאון אינטרס פוליטי כלשהו להכניס את התעוררות לקואוליציה, וזאת על מנת שבבחירות יהיו להם כמה שפחות הישגים להציג לציבור. במקביל – כלל לא בטוח שיש לליאון מה להציע להתעוררות. נכון להיום יש 8 סגני ראש עיר מכהנים – אליעזר ראוכברגר, ישראל קלרמן, צביקה כהן, חיים כהן, חגית משה, אריה קינג, יוסי חביליו, אלישע פלג – כך שאין לו אפילו תקן לסגן ראש עיר עבור התעוררות – סיעה שמונה כיום חמישה חברי מועצה (זאת לאחר עזיבתם של ימית יואלי אלה ואבישי כהן מהסיעה).


משה ליאון (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

משה ליאון (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)


גורמים בכיכר ספרא מציינים בשיחות עם "כל העיר" כי ראש העיר ליאון צפוי להיפגש עם היו"ר הנבחר של התעוררות, וכי בוודאי שלהתעוררות יהיה מקום בקואוליציה הבאה שירכיב ליאון לאחר הבחירות (בשלב זה הוא היחיד שהודיע כי בכוונת להתמודד על תפקיד ראש העיר בבחירות אוקטובר 2023, ר"ג), אך כלל לא בטוח שאופציה שכזו תהיה על השולחן כבר כעת – כשנה לפני הבחירות.

 

 

מנגד, גם בהתעוררות מסרבים להכריז על רצון או כוונה להיכנס לקואוליציה העירונית כבר כעת. יחד עם זאת, גורמים שונים בסיעה מספרים כי אם תונח הצעה על השולחן מצד ראש העיר, ובמידה ויהיה הישג גדול עבור הציבור שאותו מייצגת התעוררות – לא מן הנמנע שתתקבל החלטה להיכנס לקואליציה.

בטווח הרחוק מעט יותר – סיעת התעוררות והיו"ר הנבחר החדש יצטרכו להחליט האם בכוונתם להציג מועמד לראשות העיר בבחירות שיתקיימו בעוד כשנה. בשלב זה נראה כי הסיכוי לכך קלוש עד לא קיים. יחד עם זאת, בהתעוררות גם מבינים שאי התמודדות לראשות העיר תוביל כמעט בוודאות לקיטון במספר חברי הסיעה שייבחרו – ובוודאי שההישג של הבחירות האחרונות – 7 חברי מועצה – לא יחזור על עצמו פעם נוספת.

בכל מקרה – כנראה שאחרי הבחירות לראשות התנועה ב-17.11, שבהן ייבחרו 112 חברי האסיפה של התעוררות את היו"ר החדש, אפשר יהיה לקבל תשובות מעט יותר קונקרטיות.


מחפשים דירה במערב ירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של "כל העיר"


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר