סדנת תיקון אופניים (צילום: יונתן סיסו)
סדנת תיקון האופניים (צילום: יונתן סיסו)

פנימית – סדנת אופניים שיתופית

בחצר בית הספר הניסויי במרכז העיר, במקום שבו היה בעבר חניון, פועלת בחודשים האחרונים סדנה ייחודית של קהילת רוכבי האופניים הירושלמים – מכל הגילאים והמגזרים | הטור של יוני יפה נוף

פורסם בתאריך: 5.1.23 20:19

יש בירושלים מקום מופלא – סדנת אופניים שיתופית. בנוסף לזה שאופניים הם כלי התחבורה שאיתו הכי יעיל להתנייד בעיר, אופניים הם כלי תחבורה שממש כיף לתפעל ולתחזק אותו ובהחלט אפשר ללמוד איך לעשות זאת.

אחד הדברים שקסומים באופניים הוא שרוב החלקים מהם מורכב הכלי הם כאלה שלא מתקלקלים לעולם, ככה שאם יש לכם איפשהו זוג אופניים ישנים שלא נעשה בהם שימוש, הם עדיין מאוד רלוונטיים ואפשר בהחלט להשתמש בחלקים שלהם.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


למעשה בסדנה יש המון זוגות אופניים שלא בשימוש, ומשתתפי הסדנה לומדים איך לחבר ולהחליף חלקים באופניים שלהם – החל מהדבר הבסיסי ביותר כמו תפעול פנצ'ר, דרך למידה של איך להחליף פדל או רפידה ועד דברים יותר מתקדמים. יש גם משתתפים שלוקחים שלד ישן של אופניים ומתחילים בתהליך של שדרוג משמעותי כדי להביא אותם לכדי אופניים שמישים, יפים ונוחים. מי שעושה כך מתבקש לרכוש מנוי שנתי במחיר סמלי. ההתנהלות הזאת של שימוש חוזר בחלקי אופניים ישנים היא נכונה מבחינת יעילות ומבחינה סביבתית.

הסדנה פתוחה בימי שלישי ורביעי בערב, ובכל מפגש, בלי שום פרסום, כמות המגיעים אליה היא מאוד גדולה, מה שמוביל למחשבה לפתוח אותה באופן קבוע בעוד ערב במהלך השבוע. יש אפשרות גם לקיים סדנות אופניים במנהלים קהילתיים ובבתי ספר.


סדנת תיקון אופניים (צילום: יונתן סיסו)

סדנת תיקון האופניים (צילום: יונתן סיסו)


את סדנת האופניים הקימו אקי מלמד ויונתן סיסו, שמפעילים את המקום ביחד עם מתנדבים נוספים. הסדנה פועלת תחת עמותת "פנימית", שיש לה גם סדנת אופניים בתל אביב. עקב כל מיני אילוצי נדל"ן הסדנה התגלגלה בין מקומות שונים, דירה קטנה ברחוב כורש וגם בחצר של שערי צדק הישן ברחוב יפו (מתחם 'רוח חדשה'), עד שהגיעה למיקום הטוב והנוכחי שלה – חצר בית הספר הניסויי במרכז העיר. וכאן המקום להודות להנהלת בית הספר הניסויי אשר נידבה את המקום.

לפני שהסדנה מוקמה בחצר הניסויי השטח שם היה חניון למכוניות ויש כאן שינוי תפיסתי-מחשבתי מבורך – במקום מכוניות שתופסות את המרחב העירוני ויוצרות גודשי תנועה קשים, הוקמה סדנה לאופניים שהם הכלי שמתאים לעיר.

תושבי ירושלים יכולים להנות ממקום סופר מגניב במרכז העיר. למעשה הסדנה היא מקום מפגש חברתי אדיר, מגיעים אליה אנשים מרחבי העיר, ומרחבי הקשת הרב-גונית של אוכלוסיות בירושלים, כולם עם דבר משותף – אהבה לאופניים.


סדנת תיקון אופניים (צילום: יונתן סיסו)

סדנת תיקון האופניים (צילום: יונתן סיסו)


ברגע שנכנסים לשטח הסדנה אי אפשר להתעלם מהוויב המדהים שיש בה. הסדנה היא קהילה, מגיעים מתנדבים שמנוסים בתפעול אופניים ומלמדים את אלה שבאים להתלמד. לאחר שהתלמיד מקבל ידע הוא הופך למתנדב בעצמו. מדי פעם יש שם גם קורס מסודר של תחזוקת אופניים. גם תלמידי הניסויי נהנים מהסדנה והמתנדבים מלמדים את תלמידי בית הספר על שימוש ותחזוקת אופניים. הפעילים בסדנה מתנדבים באופן מלא.

 

 

אנחנו ב"אופניים בשביל ירושלים" סבורים שהסדנה היא נדבך חשוב בתשתיות אופניים, תשתיות הנחוצות על מנת להפוך את עירנו לכזאת המותאמת לאופניים. בנוסף אנו מקיימים רכיבות קהילתיות מדי חודש ויש לנו צוות תכנון שמתעסק בתוכניות חדשות לנתיבי אופניים בעיר. נשמח שתצטרפו אלינו. הרכיבה המשותפת הבאה מתרחשת ממש היום, שישי, 5.1.2023. פרטים עליה ועוד פרטים על סדנת האופניים תוכלו לקרוא בדף הפייסבוק "אופניים בשביל ירושלים".

לסיום אציין שהסדנה הוקמה גם הודות למענקים שהתקבלו מהמשרד להגנת הסביבה ומקרן של"י. כאמור הסדנה בירושלים פועלת תחת עמותת 'פנימית', מידע נוסף ניתן לקרוא באתר העמותה pnimeet.org.il.


מחפשים דירת 4 חדרים במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. נחלאותית

    יופי של יוזמה הייתי ונהניתי מאוד. אקי ורונלד היו אדיבים מאוד וסבלניים ועזרו לי לתקן אופניים שהוזנחו שנים במחסן.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר