מזרק אפיפן, כיכר ספרא (צילומים: Tokyogirl79, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons)
מזרק אפיפן, כיכר ספרא (צילומים: Tokyogirl79, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons)

אב לילד עם אלרגיה מסכנת חיים: "העירייה הפסיקה בהפתעה את עבודת הסייעת הרפואית"

ע', אביו של ילד בן 4 עם אלרגיה מסכנת חיים למוצרי חלב, זועם לאחר שהעירייה החליטה ללא כל הודעה מוקדמת להפסיק את עבודת הסייעת בשעות הצהרון. "הילד שלי עלול להתנפח, להאדים ואף לאבד הכרה. זו שערורייה". העירייה בתגובה: "סוגיית הסייעת נפתרה"

פורסם בתאריך: 5.1.23 15:08

ביום בהיר אחד עיריית ירושלים החליטה שילד עם אלרגיה מסכנת חיים אשר נעזר בסייעת רפואית במהלך שעות היום שבהן הוא נמצא בגן, לא זכאי לסייעת בשעות הצהרון.

מדובר על ילד בן 4, אלרגי בצורה חריפה ומסכנת חיים למוצרי חלב, כאשר כל מגע ולו הקטן ביותר עם לקטוז עלול לסכן את חייו. בשל האלרגיה מסכנת החיים הזו מקבל הילד סיוע צמוד מסייעת רפואית המשגיחה עליו במהלך שעות היום, שבהן הוא לומד בגן עירוני ברסקו.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


עד לא מכבר, הסייעת ליוותה את הילד גם במהלך שעות הצהרון – מהשעה 14:00 ועד סיום יום הלימודים, אולם באחרונה החליטה עיריית ירושלים להפסיק את עבדותה של הסייעת בשעות הצהרון. המשמעות היא שהחל מהשעה 14:00 ועד לסיום יום הלימודים (16:30) הילד נתון בסכנת חיים, מכיוון שאנשי הצוות בצהרון אינם יכולים להעניק לו סעד רפואי במקרה שהוא יחווה התקף אלרגי.

"העירייה פשוט הפסיקה את עבודתה של הסייעת בשעות הצהרון", מספר בכעס ע', אביו של הילד בשיחה עם "על העיר". "זה לא ייתכן ולא מקובל. מדובר באלרגיה חמורה מאוד. פניתי לעירייה אבל לא קיבלתי תשובות ברורות, אלא מתחמקות".

מה נאמר לך על ידי העירייה?
"כמעט כלום. אף אחד לא ידע לומר מדוע הפסיקו את הסיוע. פשוט 'זרקו' אותי מפקיד אחד לאחר. אמרו לי רק שהם מודעים לבעיה, ושאני לא ההורה היחיד. זה פשוט אבסורד. מדובר פה בתופעה רחבה יותר וכל זה בשביל מה? האם העירייה מנסה לחסוך כמה שקלים על גבם של הילדים? אגב, בבתי הספר כן יש בצהרונים סייעת צמודה לילדים הזקוקים לכך בשעות הצהרון. אם יקרה חלילה משהו לילד, אחת מצוות הצהרון תצטרך ללוות אותו לאמבולנס והן עלולות להותיר את הגן ללא השגחה או עם פחות כוח אדם. לאף אחת בצהרון אין את היכולת או ההסמכה להזריק לו במידת הצורך".


מזרק אפיפן (צילום: Tokyogirl79, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons)

מזרק אפיפן (צילום: Tokyogirl79, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons)


האב ממשיך ואומר: "במצב הנוכחי אנחנו נאלצים להוציא את הילד מהגן עוד לפני הצהרון. זה מקשה עלינו מאוד. אני ואשתי אנשים עובדים, אבל אין לנו שום אפשרות אחרת – כל דקה שהוא בגן ללא הסייעת מסכנת את חייו".

 

 

"העירייה מקבלת תקצוב ממשרד החינוך במימון סייעות רפואיות לילדים שאושר להם סיוע כפי שיש לילד שלי", הוא אומר בכעס. "אני לא יודע את הסיבה של העירייה להפסקת עבודת הסייעת. העירייה לוקחת על עצמה את האפשרות שבו ילדים מהגן של בני יחשפו למקרה טראומטי שבו הילד שלי עלול להתנפח, להאדים ואף לאבד הכרה. זו שערורייה".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "סוגיית הסייעת נפתרה לשביעות רצון ההורים ולמען הילד".

עוד נמסר מהעירייה: "לא ידועה בעיה רוחבית של סייעות רפואיות. כאשר מגיעה פניה בנושא, היא מטופלת מיד. למרות שמשרד החינוך אינו מתקצב סייעות רפואיות בתוכנית ניצנים, עיריית ירושלים נותנת מענה עבור הילדים הזקוקים לכך".


מחפשים דירת 4 חדרים ברסקו? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר