הנגשת הר הבית (צילום: ארגון בצלמו)
הנגשת הר הבית (צילום: ארגון בצלמו)

משטרת ישראל בתגובה לפניית בצלמו להנגשת הר הבית: "רואים חשיבות רבה בהנגשת המקום"

מנכ"ל בצלמו פנה למשטרת ישראל בבקשה להנגיש שבילי הליכה בשטח הר הבית לבעלי מוגבלויות.

פורסם בתאריך: 22.1.23 15:55

בעקבות פניות ציבור רבות שהגיעו לארגון בצלמו מאנשים עם מוגבלות שהתקשו לבקר ולהתפלל בהר הבית, פנה שי גליק, מנכ״ל בצלמו, למשטרת ישראל בבקשה להנגיש שבילי הליכה בשטח הר הבית לבעלי מוגבלויות – נושא שסובל מהזנחה חמורה בתקופה האחרונה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירת 3 חדרים בדרום ירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של "כל העיר"


בצלמו הינו אחד הארגונים המובילים בתחום הנגשת מבני ציבור בכלל ומבני דת בפרט. במכתב תשובה שהתקבל מלשכת הייעוץ המשפטי של מחוז ירושלים במשטרת ישראל נאמר: "ההנגשה עבור ציבור בעלי המוגבלויות הנה נושא חשוב, על כל ההיבטים הנוגעים לתחום. השוטרים המאבטחים את הביקורים בהר הבית ממלאים את תפקידם במסירות, ועושים כל לאל ידם על מנת להעניק שירות נאות לציבור".

"למרות הודעה זו של הייעוץ המשפטי", נמסר ל"כל העיר", "שהגיעה שבוע שעבר, טרם נראה שינוי בפועל במדיניות הנגשת הר הבית לבעלי מוגבלויות וארגון בצלמו מקווה שהשינוי בפועל יגיע בהקדם".

שי גליק, מנכ"ל בצלמו, מסר: "אני מברך על תשובת המשטרה על חשיבות הנגשת הר הבית לכל המתפללים. כך גם בעבר היה המענה לגבי הנגשת מערת המכפלה ולאט לאט הבינו הגורמים שלא מספיק לדבר על חשיבות וצריך להנגיש בפועל. אני בטוח שגם פה בשנים הקרובות הר הבית בדיוק כמו מערת המכפלה יונגש לכל אדם. חופש התנועה וחופש הפולחן לא נעצרים בשום מקום – לא בקו הירוק ולא מעבר לו, לא בהר הבית ולא במערת המכפלה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר