השחתת פסל ישו בעיר העתיקה (צילום: קסטודיה טרה סנטה)
השחתת פסל ישו בעיר העתיקה (צילום: קסטודיה טרה סנטה)

השחתת פסל ישו בעיר העתיקה: התגובה החריפה של הגוף הפועל בארץ מטעם הוותיקן

תייר אמריקאי נעצר הבוקר, חמישי, בחשד שהשחית את הפסל של ישו בעיר העתיקה. הקסטודיה טרה סנטה, שומרת המקומות הקדושים לנצרות בארץ הקודש מטעם הותיקן, מודיעה כי "היא רואה בחומרה פשע שנאה זה

פורסם בתאריך: 2.2.23 12:44

חשד: תייר אמריקאי נעצר הבוקר, חמישי, על ידי המשטרה לאחר שהשחית את הפסל של ישו בכנסייה שבעיר העתיקה. בעקבות התקיפה בכנסייה והשחתת הפסל – הקסטודיה טרה סנטה, שומרת המקומות הקדושים לנצרות בארץ הקודש מטעם הותיקן, מודיעה כי "היא רואה בחומרה פשע שנאה זה, המצטרף לשורה של התקפות המכוונות כולן כנגד הציבור הנוצרי בישראל, ואשר התרחשו בחודש האחרון".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירת 3 חדרים בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


ממשטרת ירושלים נמסר כי "הבוקר, התקבל במוקד 100 של המשטרה דיווח על מעשה ונדליזם בכנסיית התחנה השניה בעיר העתיקה. שוטרים של מרחב דוד במחוז ירושלים יחד עם לוחמי מג"ב ובסיוע מאבטח הכנסייה, עצרו את החשוד במעשה, תייר אמריקאי בשנות ה-40 לחייו, שהשחית ושבר פסל בכנסייה.

עוד נמסר כי "החשוד נלקח לחקירה במרחב דוד ומשטרת ישראל פתחה בחקירת נסיבות המקרה. בתוך כך, נבדק החשד כי החשוד שנעצר לוקה בנפשו".

במשטרה מציינים ומדגישים כי "אנו רואים בחומרה רבה פגיעה במוסדות ואתרי דת. המשטרה תמשיך לפעול נגד מעשי אלימות וונדליזם במקומות הקדושים לכל הדתות. כמו כן, נמשיך לפעול לשמירה על הביטחון והסדר, ולמאבק נחוש ובלתי מתפשר בפורעי חוק באשר הם ובאלו הפוגעים במקומות קדושים וברגשות דת".


מעצר החשוד במעשה על ידי השוטרים (צילום: דוברות המשטרה)

מעצר החשוד במעשה על ידי השוטרים (צילום: דוברות המשטרה)


 

מהקסטודיה טרה סנטה נמסר כי "היום, ב-8:30 בבוקר, הגיע יהודי דתי אמריקאי אל כנסיית ההלקאה, שהיא התחנה הראשונה בויה דולורוזה, בעיר העתיקה. האיש נכנס לכנסיה והתחיל להתפרע, הפיל את הפסל של ישו והשחית את הפנים של הפסל. עובדים במקום מנעו מהתוקף להמשיך במעשיו והמשטרה הגיעה למקום ועצרה אותו".

"מדובר באירוע החמישי המתרחש בשבועות האחרונים", מספרים בקסטודיה טרה סנטה. "רק בשבוע שעבר הותקפו תיירים על ידי קבוצה של יהודים דתיים שנכנסו לרובע הנוצרי דרך השער החדש. הם זרקו כסאות ושולחנות והתפרעו במקום, שנמצא בצמידות למנזר הראשי של הקסטודיה ולפטריארכיה הלטינית. לפני כשבועיים הושחת בית קברות נוצרי בירושלים, רוססו כתובות נאצה "מוות לנוצרים" על קירות מנזר ברובע הארמני והושחת ציוד במרכז המארוני במעלות".

"אנו עוקבים בדאגה אחר שרשרת אירועים חמורים אלה כלפי הקהילה הנוצרית בישראל", עוד נמסר. "אין זה מקרה שהשיח האלים בציבור הישראלי מתורגם גם למעשים חמורים כאלה. אנו מצפים ודורשים ממשלת ישראל ומגורמי אכיפת החוק לפעול בנחישות למיגור תופעות קשות אלה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. עידן

    הם לא העם שלי, זו לא התורה שלי. איזו בושה וכיליון האנשים האלה מביאים על כולנו. הרי אם זה היה קורה בבית כנסת באירופה או בארה״ב איך היינו מרגישים? מה זה מוסיף לכבוד של הישראלי או לכבודה של תודה ההתנהגות הבהמית הזו? איפה הרבנים שילמדו מסכת ברכות דף ז' ע"א? יום עצוב

  2. חמדת אבירם

    המונח בו השתמשתם הינו גם כן מונח שמהווה עלבון לנצרות. 'ישו' פירושו 'ימח שמו וזכרו'.
    שמו העברי הנכון של הדמות בפסל שהושחת 'יהושוע'.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר