(צילום: באדיבות חברת אקסטרה)
(צילום: באדיבות חברת אקסטרה)

אקסטרה בראש: מדד השירות של מפעילי התחבורה הציבורית בירושלים נחשפים

חברת אקסטרה, מפעילת אשכול צפון של התחבורה הציבורית בירושלים, ניצבת בצמרת מדד רמת השירות, המתייחס לביצוע נסיעות ועמידה בזמנים, לרבעון האחרון של 2022 עם ציון 99.06 המדרג אותה במקום הראשון בעיר והשלישי ברמה הארצית. אגד בירושלים במקום טוב באמצע עם מדד 89.4 ואילו סופרבוס ניצבת הרחק מאחור עם 70.94

פורסם בתאריך: 3.2.23 08:22

חברת אקסטרה, מפעילת התחבורה הציבורית בצפון ירושלים (אשכול צפון), מדורגת בצמרת חברות התחבורה הציבורית מבחינת מדד השירות – כך עולה מנתוני הבקרה של משרד התחבורה לרבעון האחרון של 2022 (חודשים אוקטובר עד דצמבר). מהנתונים עולה כי ציון מדד השירות של אקסטרה ירושלים הינו 99.06 – נתון אשר מדרג אותה במקום הראשון מבין מפעילי התחבורה הציבורית בעיר ובמקום השלישיי הארצי (במקומות הראשונים אקסטרה נתניה ומועצה אזורית אילות).


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירת 4 חדרים בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


אגד ירושלים מדורגת במקום השני בירושלים (וה-11 מבחינת מפעילי התחבורה הציבורית בערים) ואילו חברת סופרבוס, אשר מפעילה קווים בעיקר מדרום העיר (גילה, הר חומה וכו'), קיבלה את הציון הנמוך ביותר מבין החברות בירושלים – 70.94 – נתון שהינו מתחת לממוצע המשוקלל שעומד על 74.04.

יש לציין כי מדד רמת השירות של משרד התחבורה מתייחס לעמידה בזמנים וביצוע של נסיעות כפי שמחויב כל מפעיל בהתאם להסכם שנחתם עמו. המדד הינו אלקטרוני ואינו מתייחס לעומסים בקו, התנהגות הנהג, מהירות הנסיעה שלו והתייחסותו לנוסעים – נושאים אשר מהווים את מרבית התלונות של נוסעי התחבורה הציבורית בירושלים ובכלל.

בתחילת 2019 החל משרד התחבורה בהפעלת מערכת בקרה אלקטרונית על נסיעות התחבורה הציבורית. מערכת אשר מנטרת 100 אחוז מנסיעות האוטובוס ברישיון הקו. מאז מנהל אגף פיקוח במשרד בקרה אחר רמת השירות בהפצה של חישוב ציון מפעיל ואשכול מדי חודש בחודשו.

כך למשל, נבחנות החברות על הקפדה על זמנים (כאשר הקדמות ואיחורים מהווים מדד משמעותי כמו גם אי ביצוע ברמת הקו ואי ביצוע של נסיעות בהתאם לתקן שנקבע).

 

 

כידוע, אקסטרה הינה המפעילה החדשה ביותר בירושלים – היא החלה את פעילותה באשכול צפון רק בספטמבר 2022 ומאז, כך מתגאים בחברה, היא ניצבת בצמרת מדד רמת השירות של משרד התחבורה. חברת אקסטרה מפעילה כיום 12 קווים בירושלים (כ-800 נסיעות יומיות).

בחודשים הקרובים צפויה חברת אקסטרה לקבל לידיה הפעלה של קווים נוספים, זאת בהתאם להסכם שנחתם בינה לבין משרד התחבורה ובהתאם לתכנון של צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים.

"אנחנו כאן כדי להעניק לתושבי ירושלים אקסטרה שירות, בדיוק כמו שהתחייבנו כשיצאנו לדרך", אומר מנכ"ל אקסטרה תחבורה ציבורית, שוקי פרי. "זו עבודה קשה, שחתומים עליה הרבה אנשים טובים, מהנהגים ואנשי התפעול ועד לסדרנים ונציגי השירות, ואנחנו נמשיך לבצע אותה. זה התפקיד שלנו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר