כביש 437 (צילום: באדיבות חברת מוריה לפיתוח ירושלים)
כביש 437 (צילומים: באדיבות חברת מוריה לפיתוח ירושלים)

הסוף לעומסי התנועה בצפון ירושלים? פרויקט הרחבת ושדרוג כביש 437 יוצא לדרך

במסגרת הפרויקט ישודרגו תשתיות כביש 437 במקטע באורך של 6 קילומטרים, ויוסדרו צמתים מרומזרים בכניסה לאזור התעשייה שער בנימין ובכניסה הצפונית לכפר חיזמה, שמהווה את הכניסה הצפונית לירושלים. המטרה: לצמצם את עומסי התנועה הכבדים הקיימים כיום באזור

פורסם בתאריך: 8.2.23 19:35

משרד התחבורה ועירית ירושלים, באמצעות חברת מוריה לפיתוח ירושלים, יחלו בהרחבה ושדרוג של כביש 437, המחבר בין מחסום חיזמא, לאזור התעשייה שער בנימין. זאת במטרה לצמצם את עומסי התנועה הכבדים הקיימים כיום באזור.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בדרום מערב ירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


ל"כל העיר" נמסר כי "בשלב הראשון, חברת מוריה תחל בימים הקרובים בעבודות בחלקו הדרומי של כביש 437 הנמצא באחריות עיריית ירושלים, מאזור כיכר חיזמה (מול המחסום) ועד לכניסה הצפונית לכפר חיזמה.

"כביש 437 משרת את הנכנסים והיוצאים מירושלים ממזרח בנימין ואת תושבי יישובי הסביבה. הפרויקט יכלול הרחבה של הכביש ל-3 נתיבים לכל כיוון, בהם נתיב 1 שייועד לתחבורה ציבורית ושיתופית (נתיב פלוס), ובכך צפוי לקצר משמעותית את הזמן שנדרש לתושבי בנימין להיכנס ולצאת מירושלים.


(צילום: חברת ינון – חברת יעוץ ומחקר בע"מ)

עוד נמסר כי "במסגרת הפרויקט ישודרגו תשתיות הדרך במקטע באורך של 6 קילומטרים, ויוסדרו צמתים מרומזרים בכניסה לאזור התעשייה שער בנימין ולכניסה הצפונית לכפר חיזמה. עבודות אלה ישפרו משמעותית את רמת הבטיחות של כל משתמשי הדרך בכביש ויצילו חיי אדם".

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "אני מברכת על תחילת העבודות לשדרוג והרחבת כביש 437, המשמש עורק תנועה מרכזי למגיעים לירושלים מכיוון צפון-מזרח. אזור התעשייה שער בנימין הוא עוגן כלכלי חשוב של ירושלים ומטה בנימין. התושבים והעובדים באזור הם חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל ומגיע להם ליהנות מנסיעה בטוחה וזורמת ומכבישים בטוחים ואיכותיים, כמו לכל תושבי ישראל".


כביש 437 (צילום: באדיבות חברת מוריה לפיתוח ירושלים)

כביש 437 (צילום: באדיבות חברת מוריה לפיתוח ירושלים)


ראש העיר משה ליאון: "זוהי בשורה אמיתית עבור התושבים המגיעים לירושלים. שדרוג הכביש יביא לחלוקת העומס ולהקלה משמעותית בטווח הזמן המיידי. מעבר לפתרון בעומסי התנועה, אנו גם מחזקים את חבל בנימין ואת החיבור הטבעי והמתבקש בינה לבין לירושלים".

גלעד בר-אדון, מנכ"ל חברת מוריה: "חברת מוריה פועלת לקידום פרויקט חשוב זה, אשר יסייע רבות בהפחתת עומסי התנועה ובהגברת רמת הבטיחות של הנוסעים בכניסה נוספת לעיר ירושלים. אנו נפעל בהתאם לתוכניות שהתגבשו להשלמת הפרויקט בהקדם תוך שמירה על ביצוע עבודות באופן איכותי ומקצועי".

 

ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ, שהוביל בשנים האחרונות את קידום שדרוג הכביש אמר כי "תחילת העבודות להרחבת כביש 437, לצד ההתקדמות בסלילת שיקוע קלנדיה, שיחברו תוך שנה את תושבי בנימין לכביש 443 מבלי לעבור לירושלים, יעניקו לתושבי בנימין קיצור זמני נסיעות, בטיחות מירבית בכביש ושדרוג באיכות חיים. אני מודה למשרדי התחבורה והאוצר, עיריית ירושלים וחברת מוריה על ביצוע העבודות".


כביש 437 (צילום: באדיבות חברת מוריה לפיתוח ירושלים)

כביש 437 (צילום: באדיבות חברת מוריה לפיתוח ירושלים)


קצין מטה תחבורה במנהל האזרחי, ישראל אפריאט: "לאחר פגישות רבות שבוצעו ע״י ראש המנהל האזרחי, תא״ל פארס עטילה – הפרויקט יוצא לדרך. אני מברך על ביצוע הפרויקט, אשר יהווה תנופה אדירה בהשלמת פרוייקטי התחבורה הרבים אותם אנו מקדמים בשיתוף עם משרד התחבורה בשטחי יהודה ושומרון. אנו, במנהל האזרחי, נוסיף להשקיע משאבים רבים כדי לקדם פרויקטים תחבורתיים נוספים במרחב בכדי להפחית את תאונות הדרכים באזור ולשמור על שלום התושבים".

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר