מרכז העיר, מבט מהכנסת (צילום: אורן בן חקון)
(צילום: אורן בן חקון)

לידיעת ממשלת נתניהו: בני הנוער סבורים כי חיזוק ירושלים משמעותי יותר לציונות מחיזוק המשילות

כך עולה מסקר שביצע מכון סמית עבור הקרן למנהיגות ציונית והוצג השבוע במסגרת חגיגות יום ההולדת ה-74 לכנסת. יצוין כי מהסקר עלה כי מצב הרוח הציונית העם בשפל. עוד עלה מהסקר כי האתגר הגדול ביותר עבור הציונות הוא 'חיזוק הרוח הציונית בעם' (בני הנוער) ו'חיזוק הלכידות הפנימית בעם' (בקרב הבוגרים)

פורסם בתאריך: 9.2.23 10:45

22 אחוז מבני הנוער בישראל סבורים כי אתגר חיזוק ירושלים הוא האתגר החשוב ביותר לציונות כיום. כך עולה מסקר שערך מכון 'סמית' עבור הקרן למנהיגות ציונות והוצג השבוע באירוע 'ריטריט ציון' – שולחן עגול ראשון מסוגו שהתקיים במסגרת חגיגות יום ההולדת ה-74 לכנסת. אתגר חיזוק ירושלים זכה ליותר קולות מבני הנוער מאשר חיזוק המשילות, ואולי כדאי שקברניטי המדינה ייקחו זאת בחשבון.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בדרום מערב ירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


כאמור, הסקר הוצג בשולחן העגול המיוחד שהובילה הקרן למנהיגות ציונית והשתתפו בו יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, ראש העיר משה ליאון וכ-20 חברי כנסת מכל קצוות הקשת הפוליטית. "ממצאי הסקר צריכים להוות קריאת השכמה לקברניטים בישראל", נמסר מהקרן למנהיגות ציונית, "שכן הרוח הציונית בשפל וזקוקה לחיזוק.

בסקר, שנערך כאמור על ידי ידי מכון סמית בהנהלת רפי סמית, בקרב 500 בוגרים ו-300 בני נוער, עלה כי מצב הרוח הציונית בשפל. בשני הקהלים אחוז גבוה יותר ציינו שהוא חלש (54 אחוז בוגרים, 49 אחוז בני-נוער) מאשר שהוא "חזק" (36 אחוז בוקרים, 37 אחוז בני נוער).


יו"ר הכנסת אמיר אוחנה (צילום: חנה טייב)

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה (צילום: חנה טייב)


על השאלה מהו האתגר העיקרי של הציונות כיום, שבה ניתנו 5 תשובות אפשריות: חיזוק הרוח הציונית בעם, חיזוק הלכידות הפנימית, חיזוק האמון במערכות השלטון, חיזוק המשילות וחיזוק מעמדה החברתי-כלכלי-מדיני של ירושלים כבירתנו, בקרב הבוגרים במדרג הראשון צוין "חיזוק הלכידות הפנימית" (53 אחוז) ואילו בקרב בני הנוער במדרג הראשון צוין "חיזוק הרוח הציונית בעם" (43 אחוז).

כאמור, 22 אחוז מבני הנוער השיבו כי חיזוק מעמדה החברתי-כלכלי של ירושלים הוא האתגר המשמעותי ביותר של הציונות כיום, ואילו בקרב הבוגרים השיבו 25 אחוז כי חיזוק ירושלים הוא החשוב ביותר, בעוד 26 אחוז ציינו כי חיזוק המשילות הוא אתגר משמעותי יותר.


ראש העיר משה ליאון (צילום: חנה טייב)

ראש העיר משה ליאון (צילום: חנה טייב)


יו"ר הכנסת ח"כ אמיר אוחנה: "כולנו חלק מהקמת המדינה, למרות שנולדנו למציאות של מדינה קיימת אנחנו עדיין חלק מההקמה. זכינו לעשות יחד, בכוחות משותפים ועכשיו גם להנהיג יחד מה שבעיניי ובעייני רבים הוא המעשה הגדול ביותר של העת האחרונה- הקמתה ושמירת קיומה של מדינת ישראל".

 

 

ראש העיר ליאון ציין כי "אני שמח שאני רואה חברי כנסת מרוב קצוות הקשת הפוליטית. זה שכולכם הגעתם מראה שצריך לדאוג לדור העתיד הבא של מנהיגות ציונית. עצם זה שבחרתם לייסד את הקרן כאן בירושלים, זה הישג משמעותי. "מציון תצא תורה", מי ייתן שהקרן הזו, שיושבת בירושלים, תניב כמה שיותר מנהיגים ומנהיגות חדורי אמונה בצדקת הציונות".


יו"ר הקרן למנהיגות ציונית אפרת שהם הילדסהיימר (צילום: חנה טייב)

יו"ר הקרן למנהיגות ציונית אפרת שהם הילדסהיימר (צילום: חנה טייב)


מנכ"לית הקרן למנהיגות ציונית עו"ד אפרת שהם הילדסהיימר: ״אנו מזהים עייפות מציונות. נדמה שבישראל 2023 רבים לא רואים בציונות עניין רלוונטי לחיינו כאן. מדינת ישראל הצעירה לא יכולה להרשות לעצמה את המציאות הזו. אסור להישאר אדישים נוכח הפער בין רפיון הרוח לבין כובד משקלם של אתגרי השעה, המקרב את בואם של מבחנים לאומיים עליונים ואף קיומיים. בהעדר משמעות ייחלש כוח ההישרדות. עלינו לפעול לחיזוק ההווייה הציונית והרוח היהודית בעם, לעדכן גרסה ולחדש את המחוייבות לציונות בהתאמה לאתגרי הזמן".

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר