הפגנדה נגד העברת ליידי דייויס מקרית היובל, בית הספר ליידי דייויס, קרית היובל (צילומים: מצילים את ירושלים, התעוררות, אורן בן חקון)
הפגנה נגד העברת ליידי דייויס מקרית היובל (צילומים: מצילים את ירושלים, התעוררות, אורן בן חקון)

מעבר ליידי דייויס מקרית היובל: סמינר 'בית יעקב' לא ייכנס למבנה עד קיום נוהל הקצאה

ההחלטה התקבלה היום, ראשון, בביהמ''ש המחוזי במסגרת הדיון בבקשה לצו מניעה כנגד עיריית ירושלים, רשת 'עמל', ורשת 'בית יעקב'. "זאת הכרעה חשובה ומתבקשת", אומר סגן ראש העיר יוסי חביליו. העירייה: "בית המשפט לא קיבל את העתירה ואת הבקשה להפסקת עבודות. בית המשפט סילק את הטענה ולפיה יש העדפה לציבור החרדי בשכונה"

פורסם בתאריך: 12.2.23 13:32

בית המשפט החליט שכל רצון של העירייה להקצות את מבנה ׳ליידי דייויס׳ – תחויב בקיום נוהל הקצאות. ההחלטה התקבלה היום, ראשון, על ידי שופטת ביהמ"ש המחוזי שירלי רנר במסגרת הדיון בבקשה לצו מניעה כנגד עיריית ירושלים, רשת 'עמל', ורשת 'בית יעקב'.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


בתשובתה לבית המשפט, הכחישה עיריית ירושלים את קיומה של החלטה קיימת להחליף את ביה״ס ׳עמל ליידי דייויס׳ במוסד של רשת ׳בית יעקב׳. זאת, על אף שהדבר פורסם כבר בעבר על ידי העירייה פעמים רבות, ובאופן מפורש. לטענת העותרים, "בהחלטתה, קיבלה השופטת את דרישתנו  – ובהסכמת עיריית ירושלים – לפיה בטרם יוכלו להכניס למקום כל גורם שאינו עירוני, כמו רשת החינוך ׳בית יעקב׳, יש לערוך נוהל הקצאה תקין למבנה ביה"ס, עבור ״כל צורך או מטרה חוקית".

בראש ההתנגדות להוצאת 'עמל ליידי דייויס' מקרית היובל עומדים חברת המועצה לורה ורטון וסגן ראש העיר יוסי חביליו, נציגי הציבור הפלורליסטי בהנהלת עיריית ירושלים, המתנגדים פומבית ונחרצות לדיל הפוליטי שנעשה בין ראש העיר משה ליאון ובין סגנו אליעזר ראוכברגר, יו"ר סיעת ׳דגל התורה׳ בעירייה. את העתירה הגישו במשותף תושב שכונת קרית היובל, יו"ר ועד ההורים של 'עמל ליידי דייויס', ונציג המינהל הקהילתי 'יובלים', המיוצגים על-ידי עו"ד בתיה קאופמן.

 

 

יוסי חביליו, סגן ראש עיריית ירושלים: "בקרית היובל ייבחן עתידה הציוני של בירת ישראל. טוב שביהמ״ש מעכב את הכניעה המוחלטת של עיריית ירושלים בפני אליעזר ראוכברגר ו׳דגל התורה׳. מדובר על דיל פוליטי פסול, המבוסס על התנהלות בלתי-חוקית, הפקרות כלכלית, וליקוי מאורות ערכי. הכוונה לפתוח בית ספר ״בית יעקב״ בלב שכונה שאינה חרדית היא סטירת לחי מצלצלת לציבור הממלכתי בקרית היובל ובעיר כולה, ואם תמומש – תעמיד בסכנה חמורה את הצביון הציוני והליברלי של השכונה וירושלים".

מהעירייה נמסר בתגובה: "בית המשפט לא קיבל את העתירה בעניין מתחם ליידי דייויס ואת הבקשה להפסקת עבודות השיפוץ במקום. בית המשפט סילק את הטענה ולפיה יש העדפה לציבור החרדי בשכונה ואימץ את עמדת העיריה בנוגע להעברת ליידי דייויס למקום חלופי ואת הודעת העירייה כי השטח יוקצה בהתאם לנהלי ועדת ההקצאות של עיריית ירושלים. הליכי ההקצאה יפורסמו כמקובל ותימסר עליהם הודעה לכלל תושבי העיר ולעותרים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר