הצעדה למען הולכי הרגל בירושלים (צילום: ברחובות שלנו)
הצעדה למען הולכי הרגל בירושלים (צילום: ברחובות שלנו)

״בטיחות ילדים או חניה – זו בכלל לא שאלה״ – עשרות תושבים השתתפו בצעדה למען בטיחות הולכי הרגל בירושלים

ביום שישי, 10.02.22, התקיימה בירושלים צעדה למען בטיחות הולכי הרגל בעיר. בצעדה השתתפו עשרות צועדים שיצאו מקריית החינוך בקטמון הישנה - לא הרחק מהמקום בו התרחשה תאונת הדרכים בה נהרגו הולכת רגל ונוסע - וצעדו עד לביתו של ראש העיר משה ליאון

פורסם בתאריך: 13.2.23 10:38

עשרות ילדים, הורים והולכי רגל השתתפו ביום שישי האחרון, 10.02.23, בצעדה למען בטיחות הולכי הרגל בירושלים. הצועדים יצאו מקריית החינוך בקטמון הישנה – לא הרחק מהמקום בו התרחשה תאונת הדרכים בה נהרגו הולכת רגל ונוסע – וצעדו עד לביתו של ראש העיר משה ליאון ברחוב רמב"ן.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


בתהלוכה השתתפו ילדים הלומדים בקריית החינוך בקטמון הישנה, בהם תלמידים מבתי הספר: סאלד, אדם, יהודה הלוי, הרטמן, בית חינוך ועוד. הילדים נשאו שלטים שקראו לראש העיר ולעיריית ירושלים לשמור על המדרכות פנויות לטובת הולכי הרגל. "ראש העיר, תשמור בבקשה על הבטיחות שלנו", "בטיחות ילדים או חניה – זו בכלל לא שאלה", "המדרכות שייכות להולכי הרגל" ועוד.

מול ביתו של ליאון קיימו הצועדים הפגנה אשר במהלכה קראו לעירייה להגן על הולכי הרגל, שרו שירי קבלת שבת וקראו לראש העיר לצאת ולשוחח עם הילדים שנפגעים ממדיניות העירייה המאפשרת חניה על מדרכות ומסכנת חיי ילדים.

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", לפני כעשרה ימים התרחשה תאונה קטלנית ברחוב הילדסייהמר במושבה הגרמנית, במהלכה קיפחה את חייה הולכת רגל בת 19 ונוסע ברכב פרטי שאיבד שליטה. הנהגת נפצעה באורח קשה. "התאונה התרחשה ברחוב בו אין מדרכות מוסדרות, סמוך למדרכה בה מתירה העירייה חניית מכוניות", טוענים המוחים.

"כל העיר" חשף ביום שישי האחרון כי המינהל הקהילתי ומספר הורים פנו לעירייה והתריעו מפני סכנת החיים ברחובות. בנוסף, במכתב צוין כי רחוב הילדסהיימר נחשב לרחוב מסוכן ובעקבות כך המינהל הקהילתי המליץ להפוך את כיוון תנועת הרכבים.

התאונה ברחוב הילדסהיימר גבתה את חייה של הולכת הרגל השישית בחצי השנה האחרונה בעיר. לדברי יוסי סעידוב, ממייסדי עמותת הולכי הרגל ברחובות שלנו, "שישה הולכי רגל נהרגו בחצי השנה האחרונה בלבד ברחובות ירושלים. כולם נהרגו על תשתיות הולכי רגל: מדרכות, מעברי חציה או ברחוב ללא מדרכות בו ניתנה עדיפות לרכבים פרטיים. לצערנו עיריית ירושלים אטומה למצוקת הולכי הרגל, ראש העיר מתעלם ממכתבים של מינהלים קהילתיים והורים, פקחי העירייה מסרבים לתת דוחות לרכבים החוסמים מדרכות הרמטית, והעירייה מעדיפה שהתושבים ינהלו מלחמות פנימיות במקום לקחת אחריות. המדיניות של העירייה עולה לנו בחיי תושבי העיר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר